پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۱۰

افشای بی‌انضباطی‌های مالی دولت احمدی‌نژاد
در گزارش مرکز پژوهش‌ها
خبرآنلاین نوشت: بخش اعظم جلسه علنی یکساعت و نیمه دیروز مجلس دهم را قرائت گزارشی از مرکز پژوهش‌ها درباره وضعیت اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی؛ به خود اختصاص داد. گزارشی که از انبوه پروژه های عمرانی نیمه کاره و بدهی‌های دولت گذشته به عنوان میراثی برای دولت یازدهم؛ حکایت داشت.
محمدقاسمی به عنوان نماینده این مرکز، با ابراز نگرانی از کاهش هزینه های عمرانی، گفت: از سال 83 تا 92 مجموعه ای از بی انضباطی های مالی در کشور رخ داده که آن را به صورت انبوهی از بدهی در دولت مشاهده می کنیم و در همین زمان انبوهی از طرح های عمرانی نیمه تمام وجود دارد و دولت در وضعیت فعلی متاسفانه ابزار مالی مناسبی برای بهبود اوضاع در اختیار ندارد.
آیت الله موحدی کرمانی:
رایی که خبرگان به آیت‌الله جنتی دادند، یعنی اینکه فریب نخوردند
انتخاب نوشت: آیت الله موحدی کرمانی گفت: با توجه به رای قاطعی که اعضای خبرگان به آیت‌الله جنتی دادند، نمونه این فریب نخوردن است. آقا فرمودند مجلس خبرگان باید انقلابی باشد، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. من در همین جا به آقا بشارت می‌دهم که مطمئن باشید مجلس خبرگان همینطور انقلابی هست و این معنا در انتخابات اخیر خبرگان نشان داده شد. ما امیدوار هستیم که در مورد مجلس شورای اسلامی هم این چنین باشد.
کواکبیان خطاب به لاریجانی:
ما را مسخره کردید،‌ خودتان یک جوری جبران بفرمایید
خبرآنلاین نوشت: کاندیدای ریاست دائم مجلس شورای اسلامی، بابت قرائت شدن آرایش در صحن علنی از لاریجانی انتقاد و تاکید کرد که انصراف داده بوده است. مصطفی کواکبیان طی تذکری خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: روز سه شنبه ما را مسخره کردید و گفتید بای بای می کند! من بای بایی با شما نداشتم.
شما اجازه ندادید اعلام انصراف کنم. وی افزود: از صدا و سیما انتظار می‌رود صداقت و امانت را رعایت کند. شما هم خودتان یک جوری جبران بفرمایید. البته عزت و ذلت دست خداست اما من برای ثبت از تریبون مجلس اینها را گفتم.
جلودارزاده:
ریاست مرکز پژوهش‌ها به عارف پیشنهاد شده‌است
تسنیم نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ریاست مرکز پژوهشهای مجلس به عارف هم پیشنهاد شده که البته او هنوز نظرش را در این باره اعلام نکرده است.سهیلا جلودارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای کمیسیونهای مجلس دهم انتخاب شده‌اند، گفت که فعلاً رؤسای آن تثبیت شده است.
ناطق نوری:
طیب حاج رضایی را شکنجه کردند تا اعتراف کند از امام خمینی پول گرفته است
ایرنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری گفت: مرحوم طیب حاج رضایی در سال 46 در زندان قصر آنقدر شکنجه شد تا فقط به دریافت پول از امام خمینی (ره) اعتراف کند اما وی این درخواست ماموران رژیم را هیچ گاه اجابت نکرد.
واکنش لاریجانی به تذکر نماینده دلواپس:
قراردادهای نفتی در پی تفسیر شورای نگهبان به مجلس نیامد
ماجرای قراردادهای نفتی، از مجلس گذشته تا کنون دغدغه نمایندگان دلواپس بوده که بیم آن را دارند که در سایه این قراردادها، زمینه نفوذ دشمن فراهم شود. به گزارش خبرآنلاین، نخستین تذکر نمایندگانی از این دست را حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس ارائه داد و گفت: طبق قانون اساسی، قراردادهای خارجی باید به تصویب مجلس برسد این در حالی است که قراردادهای نفتی جدید هنوز برای نمایندگان مبهم است و روشن نشده است. نماینده محلات افزود: ممکن است در این زمینه کمیته ای تشکیل شده باشد ولی هنوز زوایای این قراردادها مشخص نیست. طبق اصل 77 قانون اساسی باید این قراردادها به صورت شفاف در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا در جلسه علنی بررسی و تصویب شود. علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: قراردادهای نفتی در پی تفسیر شورای نگهبان به مجلس نیامد و در عین حال از وزیر نفت دعوت کرد برای ارائه توضیحات در این باره به مجلس بیاید.
وزیر اطلاعات: تحلیل‌های اطلاعاتی باید عقل‌گرا باشد نه احساسات‌محور و نشات گرفته از حب و بغض
تسنیم نوشت: علوی وزیر اطلاعات گفت: تحلیل‌های اطلاعاتی باید عقل‌محور باشد، اگر خدایی نکرده تحلیل‌ها احساسات‌محور و نشات گرفته از حب و بغض و سلیقه‌ای باشد امنیت ملی با خطرات جدی مواجه خواهد شد.
آیت الله یزدی:
حاکمیت اسلام در نظام سیاسی باید باقی بماند
ایرنا نوشت: آیت الله یزدی گفت: اگر می گوییم انقلاب اسلامی باید حفظ شود منظور این است که حاکمیت اسلام در نظام سیاسی باید باقی بماند و این موضوع با حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان و اعتماد نداشتن به آن ها امکان پذیر می شود.
ابلاغ قانون جرم سیاسی از سوی رئیس جمهور
تسنیم نوشت: نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آخرین ماه‌های عمر بهارستان نهم طرح «جرم سیاسی» را به تصویب رساندند. این طرح اواخر سال 92 از سوی جمعی از وکلای مجلس نهم تهیه شد و پس از اعلام وصول این طرح در اردیبهشت ماه 93 این طرح در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار گرفت. طرح جرم سیاسی در نهایت در 20 اردیبهشت‌ماه 95 در صحن مجلس تصویب شد و شورای نگهبان نیز در 29 اردیبهشت‌ماه این طرح را تایید کرد. علی لاریجانی در روزهای آخر مجلس نهم قانون جرم سیاسی را برای اجرا به حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان ابلاغ کرد. حجت‌الاسلام روحانی نیز طی نامه‌ای به وزیر کشور و وزیر دادگستری این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.
روزنامه جوان:
اصلاح طلبان خود را بازتولید کنند
روزنامه اصولگرای جوان نوشت: اید نسبت انقلابی بودن با اعتدال، اصلاحات، توسعه، رفاه مسئولان، نوع نگاه به غرب، نوع نگاه به جنبش‌های اسلامی و اجرای شریعت روشن شود. بازتولید فضای جدید توسط مقام معظم رهبری فرصتی ذی‌قیمت را برای بخش درون نظام جریان اصلاحات فراهم کرده است. این رهیافت زمینه را برای رهایی نئواصلاح‌طلبان از مهره‌های پدرسالار و سوخته فراهم می‌آورد. آنان که برای فرار از انگ اصلاح‌طلبی موجود، به دامن لاریجانی پناه می‌برند از این فرصت استفاده نمایند و این بهانه را برای انقطاع از مسیر آلوده و غبارآلود گذشته مغتنم شمارند. نمی‌توان هم انقلابی بود و هم دهها مانیفست و طرح و راهبرد و کتاب از گذشته اصلاح‌طلبان همچون جزوه «زیست مسلمانی»، «مانیفست جمهوریخواهی»، «مانیفست مشروطه‌خواهی»، «سند تأملات پنج‌ساله حزب مشارکت» و «جزوه حالا وقتش هست» را به عنوان انقلاب اسلامی قالب کرد.
واکنش روزنامه جوان به دیدار عارف با تاج زاده
روزنامه اصولگرای جوان نوشت: به محض آزادی تاج زاده عده‌ای به دیدارش رفتند. دیدار وی به جهت حقوقی بلااشکال است و اصولاً دیدار از دیگران مسئله بدی نیست، اما از جهت نگرشی قابل تأمل است. اینکه مدیران نظام جمهوری اسلامی به این دیدار بروند و اصرار بر نمایش تصاویر آن داشته باشند، نوعی دهان‌کجی به نظام و تصمیمات آن و نوعی اعتراض نهفته به زندانی بودن این محکوم امنیتی است. انتشار تصاویر امثال عارف و سیدصفدر حسینی و برخی از افراد دیگر با خانم‌های بدحجاب و باحجاب در این ملاقات تأمل‌برانگیز است. توقع از مدیران نظام که به دیدار وی شتافتند این است که نظر خود را درباره این محکومیت اعلام دارند در غیر این صورت چه اصراری بر ماندن در مصادر نظامی دارند که احکام آن را محترم نمی‌شمارند، هدیه برای فتنه‌گر بردن به مثابه «شایعت و بایعت» از فتنه‌گری است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *