پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹

منظور از کاربردی کردن علم، توجه به تکنولوژی است
مهندس اکبر ترکان، مشاور رییس جمهوری و عضو شورای اقتصاد و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه برگزاری جلسه هیئت‌امنای باشگاه پژوهشگران و نخبگان از لزوم سنگ بنای علمی در اقتصاد دانش‌بنیان سخن گفت. مهندس ترکان با تأکید بر اینکه زمینه‌ها برای ورود به عرصه اقتصاد دانش‌بنیان مهیاست، گفت:«وقتی صحبت از فعالیت اقتصادی می‌کنیم، باید این فعالیت اقتصادی متکی به منابعی که داریم باشد، مثلاً اگر منبع ما یک معدن سنگ‌آهن است می‌شود بر پایه‌اش یک کارخانه فولاد طراحی کرد. در اقتصاد دانش‌بنیان، منبع اصلی ما دانش است. بنابراین می‌خواهیم اقتصادی را بنیان‌ بگذاریم که مبتنی بر ظرفیت‌های علمی است.» دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در ادامه تصریح کرد: «وقتی صحبت از کاربردی کردن علم مطرح می‌شود، درواقع توجه ما به تکنولوژی خواهد بود،‌ و درواقع تکنولوژی بخشی از علم است که کاربردی شده و تبدیل به محصولی می‌شود که بر اقتصاد کشور اثر می‌گذارد.» مهندس ترکان در پایان با تأکید بر لزوم گرایش دانشگاه‌ها به اقتصاد دانش‌بنیان خاطرنشان کرد:«به نظر من راه‌اندازی اقتصاد دانش‌بنیان درجایی ممکن است که ظرفیت علمی و فنی داریم.

شرکت فسی ساعت هوشمند اندرویدی خود را معرفی کرد
غول های تکنولوژی مانند موتورولا، ال جی و سامسونگ ممکن است که رهبری سیستم عامل پوشیدنی اندروید را بر عهده داشته باشند اما اگنون سنتی سازان هم وارد این عرصه شده اند توجه داشته باشید که دیشب شرکت فسیل ساعت هوشمند براق خود را در انجمن توسعه اینتل معرفی کرد. این ساعت هوشمند بسیار زیبا عالی به نظر می رسد هرچند که اگر عادلانه بررسی کنیم از لحاظ طراحی بسیار شبیه به Moto 360 نیز می باشد. صفحه نمایش دستگاه دایره ای بوده و قاب دور آن نیز از جنس فلز است و همچنین بند دستگاه دارای دو گزینه انتخابی پلاستیکی و چرم است. fossil-smartwatch-4 این شرکت متاسفانه هیچ یک از مشخصات این ساعت هوشمند را منتشر نکرده است و درباره قیمت آن هم هیچ صحبتی با رسانه های نداشته است. هرچند قرار بر این شده که این ساعت هوشمند در ماه اکتبر روانه بازار شود اما به زوید جزئیات کامل آن منتشر خواهد شد. این امکان وجود دارد که کنفرانسی با همکاری اینتل برای معرفی و بررسی دقیق این ساعت هوشمند فسیل برگزار شود. پس باید منتظر آینده نزدیک این ساعت هوشمند باشیم.

جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بانک توسعه اسلامی در حوزه علم و فناوری
شرایط شرکت در چهاردهمین دوره اعطای جایزه علوم و تکنولوژی بانک توسعه اسلامی در سال ۲۰۱۶ اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، بانک توسعه اسلامی به منظور ایجاد فضای رقابتی بین موسسات علمی و تحقیقاتی 56 کشور عضو، سه جایزه را که هر یک شامل جایزه نقدی به مبلغ یکصد هزار دلار و نشان افتخار و گواهینامه است به سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دارای تحقیقات و دستاوردهای برجسته در رشته‌های علوم و فناوری اعطا می‌کند. این تحقیقات باید دارای تاثیرات قابل ملاحظه بر توسعه اجتماعی، اقتصادی کشورهای عضو بوده و در یکی از زمینه‌های مهندسی مواد، بیوتکنولوژی، داروسازی و پزشکی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، علوم دارویی، میکروالکترونیک صنعتی، نانو تکنولوژی و منابع انرژی جایگزین باشند. اعضای هیئت علمی، محققان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک توسعه اسلامی به نشانی www.isdb.org از بخش جایزه علوم و فناوری در صفحه اول سایت، نسخه الکترونیکی فرم‌های مرتبط را تکمیل و حداکثر تا 8 آذر ماه 1394 از طریق نشانی الکترونیکی STPrize1437@isdb.org به بخش مربوطه بانک توسعه اسلامی ارسال کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *