پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معرفی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

معرفی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰

معرفی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

بهنام اکبری- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل
تاریخچه سازمان :
در سال 1358 ماده واحده ای به تصویت شورای انقلاب اسلامی رسید که به شهرداری اجازه داد اماکن و میادینی را به منظور حذف واسطه ها ایجاد، و خارج از قانون مالک و مستاجر واگذار کند و متعاقب آن سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران تشکیل گردید.اولین میدان پس از تشکیل این سازمان ، میدان جلال آل احمد بود که در همان سال 1358 احداث شد و به بهره برداری رسید. در سال 1359 میدان های صادقیه و آزادی و در سال 1360 میدان شهید لواسانی و در سال 1362 میدان پیروزی راه اندازی شدند.
استقبال بالای شهروندان از این میادین ، ضرورت احداث میادین بیشتر را در سطح شهر تهران بیش از پیش نمایان کرد تا آنجا که توسعه کمی و کیفی بازارها و میادین میوه و تره بار در برنامه های اصلی شهرداری تهران قرار گرفت به طوریکه هم اکنون به جز میدان مرکزی، 15 میدان اصلی و 172 بازار ثابت و محله ای تحت پوشش سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار درسطح شهر تهران به شهروندان خدمات رسان می نماید .
هدف اصلی از تشکیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار :
هدف از تشکیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی درجهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می باشد.
ویژگی های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران :
 بزرگترین شبکه عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در کشور با 187 میدان و بازار و مراجعه روزانه حدود 450000 نفر
 ارتقاء کمیت وکیفیت خدمات رسانی به شهروندان با احداث بازارهای جدید
 ایفای نقش محوری در ارتقاء سطح بهداشتی،کیفی و استانداردهای محصولات پروتئینی در شهر تهران با وجود پایانه های عمده فروشی میادین بعثت(آبزیان)، بهمن و پیروزی (مرغ تازه)
1.عرضه محصولات سالم و ارگانیک
2. استقرار نظام مدیریت محیط زیست تحت استاندارد ایزو 14001 در سازمان
3. اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی برای 25 بازار در هرسال
4. اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 22000
5. اجرای طرح های مناسبتی نظارت بهداشتی، نظارت ویژه نوروزی و طرح عرضه بهداشتی دام
6. اجرای طرح قرنطینه درون سازمان
7. استاندارد سازی میادین و بازارها
8. جایگزینی نایلکس های زیست پذیر و پایه گیاهی با کیسه های پلیمری
9. آموزش کارگران غرف
که این اقدامات سازمان منجر به دو اتفاق مهم گردید:
1.انتخاب سازمان بعنوان واحد نمونه عرضه مواد غذایی توسط اداره کل استاندارد استان تهران در سال 1392
2.تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست در سازمان در مراسم نهمین دوره جایزه ملی محیط زیست از سوی ریاست محترم جمهوری در سال 1393
 دسترسی آسان شهروندان و کاهش هزینه ها
 تاثیر در اقتصاد خانوار
 ارتقاء سطح سلامت شهروندان از طریق عرضه محصولات تازه، با کیفیت ، قیمت مناسب وکنترل های بهداشتی
وظایف عمومی سازمان :
فراهم نمودن شرایط تامین و عرضه مستقیم، سالم و مطلوب با قیمت مناسب میوه و تره بار و سایر محصولات کشاورزی و دامی با رعایت شاخص های زیست محیطی ، بهداشتی و کیفی برای شهروندان
فعالیت های سازمان :
سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار بر اساس سیاست ها و اولویت های راهبردی مشخص گام بر می دارد این سیاست ها و اولویت ها عبارتند از :
 نظارت بر فعالیت میادین و بازارهای تابعه و بهبود کیفیت خدمات رسانی
 افزایش بازارهای روز متناسب با توسعه شهر
 ایفا نقش اساسی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، دامی و مواد پروتئینی
 ارائه خدمات مناسب بمنظور دسترسی آسان شهروندان به مایحتاج روزانه
آدرس سازمان:
بزرگراه شهید تند گویان، انتهای خانی آباد نو
میدان مرکزی میوه و تره بار، فاز یک، میدان پانزده خرداد
بلوار لاله، ساختمان سازمان مدیریت میادین
میوه وتره بار
http://mayadin.tehran.ir

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

فریدون

روز بخیر ، من حدود ۲/۵ سال است مقیم شهرک دانشگاه صنعتی شریف در منطقه ۲۲ و مشتری فروشگاه میوه و تره بار فرهنگ هستم چیزی که در ایندوره شاهد بودم اینکه همیشه یک سرپرست میان سال بطور دائم در فروشگاه حضور داشت و همیشه صندوقدار فقط و فقط وظیفه توزین و محاسبه مبلغ خرید مشتری مورد آخر هم تمامی پرسنل جوان و تا قبل این گروه جدید ( حدود ۲ هفته) شاهد برخورد لفظی بین کارکنان در حضور مشتری نبودم در سنوات قبل تا گروه جدید دیده نشده بود که صندوقدار در زمان حضور مشتری در صف با موبایل صحبت کند ولی امروز مشتری در صف است صندوقدار با موبایل صحبت می‌کند با یک دست میخواهدجنس را بکشد در همان زمان بامشتری صحبت می‌کند ‌ امر ونهی با همکاران که منجر به بی ادبی همکار هم میشود در آخر گروه قبلی تمامی کارکنان با ادب و بی سر و صدا و مدیریت ضمن حضور متر چیدن میوه را هم انجام میدادند و با مشتریان هم ارتباط برقرار میشد کیفیت اجناس هم به نسبت گروه قبلی بهتر لطفا برای جلوگیری از ضرر و زیان این گروه نداشتن سرپرست و روش غلط مسئول صندوق را بررسی و مسئول مربوطه گوشزد بفرمائید برگزاری مزایده می‌تواند روش بی درد سر برای مدیریت سازمان میادین باشد ولی اگر شخصیت فرد حاضر بررسی نشود بهترین راه نیست دقیقا عکس این مورد فروشگاه مرغ و گوشت بهترین و مناسبترین وضعیت را به نسبت گذشته دارد فروشگاه قفسه های گوشت و مرغ بهتر از بهترین فرش،آه‌های زنجیره نباشد هیچ کم ندارد جوان مسئول انجام خدمات درخواستی مشتریان هم بسیار مودب جای این دارد که از مسئول جدید غرفه گوشت و مرغ سپاس گزاری شود و به ایشان در صورت تمایل به ادامه ، کارقرادادشان برای سال آینده تمدید شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *