سایت خبری پیام ما آنلاین | دکتر خوش کیش عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران: استان کرمان قطب مهمی در کشاورزی کشور است

دکتر خوش کیش عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران: استان کرمان قطب مهمی در کشاورزی کشور است





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱

دکتر خوش کیش عضو هیئت مدیره سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران: استان کرمان قطب مهمی در کشاورزی کشور است

چند سالی است که شهرداری تهران دست به ابتکاری نوین زده است به طوری که در طی سال هفته فرهنگی و اقتصادی استان ها را با هدف آشنایی و تعامل پایتخت نشین ها با آداب رسوم و فعالیت های اقتصادی سایر شهرهای کشور در تهران برگزار می نماید. در این جشنواره های هفته ای تعاملات دو سویه بین چهره های برتر و نخبگان هر استان با مسوولین بر قرار می شود که می تواند ثمرات بسیار مهمی را در رونق استان ها داشته باشد.
این هفته نیز برج میلاد تهران در مرکز همایش های خود و در اولین ساعات صبح جمعه شاهد افتتاحیه هفته فرهنگی کرمان بود. این جشنواره با حضور شخصیت های برجسته کشوری برگزار می شود.اما یکی از مهمترین سازمان های خدماتی شهرداری تهران با نام سازمان مدیریت میادین نیز در این جشنواره حضور دارد و با توجه به ظرفیت بالای ارتباط تولیدکنندگان بخش کشاورزی کشور با این سازمان می توان از ظرفیت های این سازمان فروش محصولات کشاورزی استان کرمان که سهم به سزایی در اقتصاد کشاورزی کشور دارد بهره برد در همین راستا گفتگویی را با آقای دکتر خوش کیش عضو هیئت مدیره این سازمان ترتیب داده ایم که این مصاحبه را در زیر می خوانید.

جناب آقای دکتر خوش کیش برای آشنایی بیشتر با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اهداف و وظایف این سازمان را تشریح نمایید؟
بر سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای انقلاب اسلامی در سال 1358 به منظور حذف واسطه ها تشکیل شد تا پل ارتباطی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان باشد و در حقیقت وظیفه ی دوسویه ی حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را بر عهده گیرد. برهمین اساس و در راستای تحقق این هدف والا همواره مدیریت این سازمان درتلاش بوده تا میادین و بازارهای روز عرضه میوه و تره بار را در دو بعد کمی و کیفی در سطح شهر تهران گسترش دهد.
توسعه میادین وبازارها از بدو تشکیل تا کنون چگونه بوده و تا کنون چه فعالیت هایی در این زمینه شکل گرفته است؟
همانطور که اشاره شد پس از مصوبه تشکیل این سازمان توسط شورای انقلاب در سال 1358 در اولین گام میدان میوه و تره بار جلال آل احمد احداث شد که تا سال 1384 تعداد آن به حدود 80 میدان و بازار رسید اما پس از آن و با آغاز مدیریت جناب آقای دکتر قالیباف به عنوان شهردار تهران وبا توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی ایشان مبنی بر هر محله یک بازارتا پایان سال 1393 تعداد این میادین و بازارها به بیش از 190 بازار روز افزایش یافته است و طبق برنامه سال 1394 تعداد این بازارها به بیش از 200 بازار می رسد و طبق آمار روزانه بیش از 450 هزار نفر ازشهروندان تهرانی مایحتاج خود را از این میادین و بازارها تامین می نمایند. که در کنار این توسعه کمی همواره ارتقای سطح کیفی محصولات نیز مورد توجه قرار دارد.
چه مواردی موجب استقبال گسترده شهروندان از میادین و بازارهای روز میوه و تره بار نسبت به خرده فروشی های سطح شهر شده است؟
مزیت قیمتی یکی از مهمترین عوامل استقبال از خرید در میادین میوه و تره بار است که به عنوان عاملی موثر در اقتصاد خانواده محسوب می شود. طبق آمار میانگین تفاوت قیمت محصولات میوه 40 درصد انواع سبزیجات 37 درصد محصولات پروتئینی حدود 10 درصد با سطح شهر تفاوت دارد در حالی که تنها 7 درصد مراکز توزیع شهر تهران را برعهده دارد و 35 درصد تامین میوه و تره بار و حدود 20 درصد محصولات پروتئین شهروندان تهرانی را تامین می نماید. می توان گفت مراکز زیر مجموعه این سازمان بهترین بازار برای فروش محصولات تولید کنندگان کشوراست و تولیدکنندگان سراسر کشورمی بایست ارتباط و تعامل خود را با این سازمان گسترش دهند.
با توجه به برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران و حضور سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار شهرداری تهران چه توصیه هایی را شما می توانید بازگو نمایید؟
استان کرمان با وسعت 3/11 درصد به عنوان پهناورترین استان کشور و با اقتصادی بر مبنای سخت کوشی و تلاش مردمانش در حوزه کشاورزی و تولید مرکبات کشور در جنوب این استان بالاترین تولید سطح زیر کشت گلخانه ای و جالیزی کشور را نیز دارد که همراه با اقلیمی چهارفصل در تمامی ایام سال این استان را به قطبی مهم در اقتصاد کشاورزی تبدیل کرده است اما فروش وعرضه محصولات استان به دلیل اشکالتی در شبکه توزیع و وجود سیستم سنتی فروش و عدم ارتباط مناسب و موثر با مراکز مهم توزیع و مصرف محصولات کشاورزی در کشور باعث کاهش درآمد تولید کننده گردیده است و با کم رنگ بودن این ارتباط مصرف کننده نیز محصولات را با قیمت بالاتر تهیه می نماید. با توجه به اهداف عالی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار و ظرفیت 25 درصدی جمعیت کشور و نیز توسعه بازارهای این سازمان به صورت بازارهای فروشگاهی مدرن می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی استان کرمان برای حضور در این نهاد که به عنوان بزرگترین شبکه توزیعی در کشوراست باشد و فاصله تولید تا مصرف را کم کرده که ضمن کاهش قیمت محصولات در بازارهای مصرف با عث تقویت تولیدکنندگان شود.
بنده به عنوان عضو هیئت مدیره این سازمان توصیه می کنم حاضرین در این جشنواره خصوصا تشکل های تولیدی و تعاونی های تولیدی استان کرمان و مسولین عالی استان بستر سازی مناسب را برای بالا برد تعاملات با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار از طریق مذاکرات موثر در این جشنواره مقدمات حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در میادین و بازارهای این سازمان را بر اساس آیین نامه ها و قوانین موجود فراهم آورند. این تعاملات و ارتباطات درجشنواره می تواند منشا اتفاقات مهمی به نفع تولیدکنندگان استان کرمان و مصرف کنندگان در سطح شهر تهران و کشور باشد.
سخن پایانی؟
بنده در پایان این گفتگو ازتلاش های دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بزرگ فرهنگی و اقتصادی که به لطف خدا می توان نقطه عطفی در توسعه بیش از پیش استان کرمان باشد تشکر می‌کنم بالاخص از اعضای محترم کمیته رسانه و تبلیغات جشنواره که شاهد زحمات شبانه روزی آنان بوده ام و همچنین تشکری ویژه از مدیرعامل محترم سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار و همکاران عزیزم در روابط عمومی این سازمان که با اطلاع رسانی دقیق زمینه آشنایی تولدکنندگان استان کرمان را با این سازمان مهیا کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *