سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

توضیح معاون فرماندهی انتظامی کرمان درباره حوادث ورزشگاه شهید باهنر
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پلیس به تمامی تعهدات خود برای تامین امنیت بازی فوتبال بین تیم های مس کرمان و استقلال خوزستان عمل کرده است.
سرهنگ علیرضا پریور افزود: مسایل امنیتی بازی های فوتبال در لیگ برتر، لیگ دسته یک و لیگ دسته دو دارای شرایط و ضوابط خاصی است و نیروهای انتظامی مورد نیاز آن متناسب با حساسیت بازی تعیین می شوند.
وی در پاسخ به موضوعات مطرح شده درباره کم بودن نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه گفت: مبنای تعیین کم یا زیاد بودن نیروهای موجود در ورزشگاه ها متناسب با شرایط بازی بر عهده سیستمی است که شرایط امنیتی را بررسی می کند و وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد نه افرادی که بدون آشنایی با موضوع، قضاوت می کنند.
وی گفت: در همان صحنه ای که از تلویزیون به نمایش درآمد و از عدم حضور نیروی انتظامی سخن گفته شد چندین نیروی انتظامی قابل رویت بودند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان از بازی مس کرمان و استقلال خوزستان به عنوان یک بازی حساس یاد کرد و افزود: این بازی با حضور 15 هزار تماشاگر همراه بود که توقع بازی خوب و راه یافتن تیم مس به لیگ برتر با استفاده از شرایط میزبانی این تیم را داشتند که متاسفانه خواسته آنها برآورده نشد.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی تماشاگران خشمگین شده و رفتارهای نابهنجاری را از خود به نمایش می گذارند.
پریور با تاکید بر اینکه نیروی حاضر در ورزشگاه به تعداد لازم بوده است افزود: به هر تعداد که نیرو زیاد باشد نمی توان انتظار داشت تحرکات به صفر برسد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال در ورزشگاه در مدت زمان کوتاهی بوده و به دلیل اشرافیت نیروی انتظامی به موضوع، بیرون از ورزشگاه هیچ اتفاقی رخ نداده است.
معاون فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: آماری از تعداد دستگیر شدگان روز گذشته در دست ندارم و نیروهای انتظامی متناسب با شرایط در صحنه حضور داشته اند.
وی درباره مسایل مطرح شده مبنی بر حضور نیروهای وظیفه در تامین امنیت ورزشگاه هم گفت: استفاده از نیروهای وظیفه و کادر براساس نظر مسوولان امنیتی و به صورت تلفیقی انجام می شود و نمی توان ادعا کرد که نیروهای حاضر در ورزشگاه فقط از بین نیروهای وظیفه بوده اند.
پریور افزود: در محیط های اجتماعی افراد چون گمنام می شوند و شناسایی آنها نیز دشوار می شود، شرایط متفاوت و تحت تاثیر گروه و فرد قرار می گیرد و افراد براحتی دست به رفتارهای نابهنجار می زنند.
وی اظهار کرد: در بازی مس کرمان و استقلال خوزستان نیز برخی افراد برای مدت کوتاهی دست به اقداماتی در داخل ورزشگاه زدند که در آن لحظه امکان کنترل آنها نبود و این در حالی است که در آن لحظه حتی اگر به ازای هر فرد، یک پلیس نیز وجود داشت امکان کنترل افراد خاطی وجود نداشت.
وی گفت: البته در این میان نهادهای دست اندرکار دیگر نباید موضوع را به گردن نیروی انتظامی بیندازند و خود را راحت کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: در اینگونه شرایط مسایل فرهنگی و اجتماعی اهمیت فوق العاده ای دارد.
به گفته وی در این بازی نیروهای ضد اغتشاش، یگان امداد، کلانتری های و راهنمایی و رانندگی در صحنه حضور داشته و وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.
بازی برگشت تیم های مس کرمان و استقلال خوزستان در مرحله پلی آف صعود به لیگ برتر فوتبال عصر روز گذشته (یکشنبه) در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار و پس از دریافت گل دوم توسط تیم مس در نیمه دوم و رفتار نابهنجار برخی تماشاگران متوقف شد.
این بازی پس از حدود 15 دقیقه توقف دوباره از سرگرفته شد و در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال خوزستان پایان یافت.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *