پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امضای مجوز ورود زنان به سالن‌های ورزشی

امضای مجوز ورود زنان به سالن‌های ورزشی





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

امضای مجوز ورود زنان به سالن‌های ورزشی
چندی پیش بود که خبری مبنی بر اینکه بانوان می توانند در سالن های ورزشی حضور پیدا کنند منتشر شد و این خبر واکنش هایی را در پی داشت.
لاله افتخاری یکی از نمایندگان مجلس درباره حضور زنان در ورزشگاه ضمن مخالفت با این موضوع گفت: در کشور مساله های بسیار مهم تری در حوزه ی زنان وجود دارد که باید تمرکز مسوولان و مردم بر روی آن ها گذاشته شود. «فاطمه رهبر» هم به عنوان یکی از نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی مخالفت و موافقت با این مساله را وابسته به متغیرهای مختلف دانست و گفت: در برخی از ورزشگاه های ما شرایط خاصی وجود دارد و ما قادر نیستیم در مورد همه ی ورزشگاه ها نظری یکسان دهیم. برای مثال در خصوص ورزشگاه های فوتبال، به دلیل بزرگی، زیادی جمعیت، فضای خاص حاکم بر این محیط که معمولا مردانه است، سردادن شعارها و دشنام هایی که شنیدن آن ها شایسته ی خانم ها نیست. نشریه یالثارات هم در این باره واکنش تندی داشت و نوشت: «به جهنم که تحریم می شویم ؛ حزب الله در مقابل غائله ضد انقلاب می ایستد». لذا یالثارات در این شماره نیز ضمن اعلام این که قصه سر دراز دارد تصریح می کند: «این تو بمیری از آن توبمیری ها نیست». حالا روزنامه شرق با معاون زنان ریاست جمهوری مصاحبه کرده و مولاوردی از امضای مجوز ورود بانوان به سالن های ورزشی خبر داده است. 18 روز دیگر تا میزبانی ایران در لیگ جهانی والیبال باقی مانده و هنوز تکلیف ورود زنان به سالن‌های والیبال مشخص نشده است.
مولاوردی، معاون زنان ریاست‌جمهوری، پیش از این خبر داده بود ورود زنان به سالن‌های والیبال به تأیید نهایی رسیده است؛ اما خبری از وزارت ورزش درباره ورود یا عدم ورود زنان به‌گوش نمی‌رسد. حالا آنطور که شرق نوشته صورت‌جلسه ورود زنان به سالن‌های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضا شده و در انتظار ابلاغ وزیر ورزش و جوانان است. حالا وعده و دستور روحانی برای ورود زنان به سالن‌های والیبال باید توسط وزیرش ابلاغ شود؛ اتفاقی که اگر خردادماه امسال رخ ندهد، باز هم انتظار یک‌ساله زنان ایرانی را به‌دنبال خواهد داشت.
مولاوردی درباره لیگ جهانی والیبال و حضور زنان در سالن والیبال به شرق گفته: پارسال همه آن اتفاقات و برخوردها جای سؤال داشت و عجیب بود. در مورد والیبال قبلا که مشکلی نبوده است. قطعا اگر ضمانت داده نشود، باید اعلام شود که حضور پیدا نکنند تا دوباره آن اتفاقات تکرار نشود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *