پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امام جمعه موقت کرمان با اشاره به پرداخت هزینه طلاب از محل پرداخت خمس: براي پرداخت حق الزحمه برخي از مدارس علميه در كرمان با مشكل مواجه هستيم

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به پرداخت هزینه طلاب از محل پرداخت خمس: برای پرداخت حق الزحمه برخی از مدارس علمیه در کرمان با مشکل مواجه هستیم





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱:۲۲

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به پرداخت هزینه طلاب از محل پرداخت خمس:
برای پرداخت حق الزحمه برخی از مدارس علمیه در کرمان با مشکل مواجه هستیم
امام جمعه موقت کرمان گفت: در همه ادوار انقلاب اسلامی بر توانمندسازی اقتصادی تاکید و این مهم در حال حاضر به دلیل شرایط زمانی خاص، برجسته تر شده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نمازجمعه کرمان با گرامیداشت روز کار و کارگر افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی رسیدن به خودکفایی بوده و هست و امام خمینی (ره) نیز می خواست ما روی پای خود بایستیم. وی تاکید کرد: اقدامات انجام شده تاکنون ثابت کرده ما می توانیم کشور را مدیریت و اداره کنیم در حالی که اقتصاد مقاومتی هم بر همین اصل استوار است و ما باید خودکفا شویم.
وی گفت: پایه و اساس اقتصاد، کارگران هستند و در این زمینه باید وظایف کارگر و کارفرما را بدانیم. خطیب جمعه کرمان افزود: کارگران باید دقت کنند کار خوب و کامل انجام شود، کارفرمایان نیز نسبت به پرداخت حقوق کارگران اهتمام ورزند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیشتر مجالس دینی ما ترویج دینداری است نه دین شناسی در حالی که باید هر دو با هم توامان باشند تا معرفت دینی جامعه بالا برود. حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: نباید فکر کنیم هرچه ظاهر دینی دارد دین است و بیشتر مجالس دینی ما خالی از دین شناسی هستند که توقع بیش از این است.
وی عامل بیشتر انحرافات تاریخ اسلام را ناآشنایی با دین و مسائل دینی دانست و گفت: برخی فکر می کنند عین دین عمل می کنند در حالی که در اشتباه هستند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سه شنبه 25 رجب سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر (ع) است اظهار کرد: همه این امام همام را به تحمل زندانهای فراوان می شناسیم. امام جمعه موقت کرمان افزود: 12 اردیبهشت نیز سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم است.
وی گفت: این استاد عالیقدر سیر تکاملی خود را با تهذیب، تزکیه و تلمذ نزد اساتید بزرگ چون آیت الله بروجردی گذراند که برخی از اساتید وی افرادی بی نظیر بودند. حجت الاسلام صباحی اظهار کرد: استاد شهید مطهری همراه با امام خمینی (ره) مبارزه علیه طاغوت را شروع کرد و تبیین اخلاق اسلامی را به عنوان یک استاد اخلاق از سال 42 آغاز کرد. وی افزود: تجربه و سخنان امام راحل و بزرگان ثابت کرده که شیوه شهید مطهری شیوه ای درست بوده و هست و امام خمینی (ره) از شهید مطهری به عنوان حاصل عمر خود نام می برد.
وی تصریح کرد: اسلام به وجود چنین افرادی مانند استاد شهید مطهری احتیاج دارد. امام جمعه موقت کرمان همچنین با بیان اینکه شیعیان برای ترویج علوم اهل بیت (ع) خمس مال خود را می پردازند گفت: کرمان، حوزه علمیه و طلاب خوش استعدادی دارد و هزینه طلاب از محل پرداخت خمس پرداخت می شود لذا در حال حاضر برای پرداخت حق الزحمه برخی از مدارس علمیه در کرمان با مشکل مواجه هستیم. وی با اشاره به اینکه برخی کرمانی ها خمس مال شان را در استان های دیگر می پردازند از این افراد خواست خمس مال خود را در استان کرمان پرداخت کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اعلام وضعیت قرمز در کل استان اردبیل به دلیل بارش سنگین برف

اعلام وضعیت قرمز در کل استان اردبیل به دلیل بارش سنگین برف

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *