پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۵۴

باید از تفکر بسیجی در همه زمینه ها استفاده کرد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بم رضا اشک در جلسه شورای بسیج ادارات شهرستان با بیان اینکه باید از تفکر بسیجی در همه زمینه ها استفاده کرداظهار داشت: ادارات می توانند با ایجاد پایگاه بسیج روحیه بسیجی را در بین کارمندان تقویت کنند. فرماندار بم افزود:از طریق اصناف در همه واحدهای صنفی پایگاه بیسج ایجاد شود ودر همه ادارات واتحادیه های صنفی بودجه مخصوص به زمینه پایگاهابه این امور اختصاص داده شود. وی عنوان کرد: به کمک شهرداری وادرات همایشها و جلسات متعددی در حوزه بسیج صورت گیرد که باعث تحرک در کارمندان ادارت خواهد شد. در ادامه سرهنگ حمیدیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت : هدف از تشکیل جلسه شورای بسیج هم فکری وهمدلی بسیجیان ادرات می باشد. وی عنوان کرد: ماموریت همه مدیران ومسئولین شهرستان در راستای منویات مقام معظم رهبری اصل ولایت فقیه وحکومت اسلامی بنا شده است. سرهنگ حمید حمیدیان اظهار داشت : هدف از تشکیل مجموعه بسیج حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد . وی افزود: بسیج در همه مسائل و طر حهای وتصمیم گیریهای کشوری نقش بسزایی ایفاء می کند بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت و به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد وافکارش بر اساس ولایت فقیه می باشد .

آغاز طرح واکسیناسیون هاری سگ
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر محمد جانباز رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از واکسیناسیون کاملا رایگان بیش از 10هزارو420 قلاده سگ در استان کرمان برعلیه بیماری هاری خبر داد. وی در این رابطه تصریح کرد: واکسیناسیون هاری درسگ های گله و نگهبان از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت . رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان افزود در این طرح که توسط کارکنان بخش دولتی و خصوصی در قالب طرح توسعه مبارزه با بیماری های دامی و بصورت رایگان انجام می شود بیش از 10 هزارو چهارصد قلاده سگ گله و نگهبان بر علیه بیماری هاری واکسینه می شوند. جانباز درتشریح بیماری هاری اذعان کرد: هاری بیماری است ویروسی که در تمام حیوانات خون گرم از جمله در انسان می تواند ایجاد بیماری کند. ویروس هاری از بزاق حیوانات هار شامل گرگ، شغال، روباه، خفاش گربه و سگ و محل گاز گرفتگی وارد بدن شده و در ماهیچه ها به سمت اعصاب انتهایی می رود و شروع به تکثیر می کند.

بازدید هیات سرمایه گذاری چینی از جیرفت
هیات سرمایه گذاری چینی از ظرفیت های صنعتی و معدنی جنوب کرمان و شهرستان جیرفت دیدن و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرد.به گزارش ایرنا فرماندار جیرفت در نشست با سرمایه گذاران کشور چین در جیرفت گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش های مختلف تلاش شده تا زمینه سرمایه گذاری خارجی بویژه سرمایه گذاران چینی در شهرستان و جنوب فراهم شود. احمد امینی روش افزود: ظرفیت های موجود شهرستان بویژه در حوزه صنعت و معدن موجب ترغیب هیات چینی برای سرمایه گذاری شده است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه حلقه مفقود چرخه تولید در حوزه صنعت و معدن، صنایع فرآوری است لذا این هیات قصد سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی را دارد. فرماندار جیرفت گفت: در حال حاضر 70 درصد کرومیت کشور از جنوب کرمان استخراج می شود اما متاسفانه صنایع پایین دستی این ماده معدنی در شهرستان وجود ندارد. وی ادامه داد: توسعه صنایع فرآوری ضمن جلوگیری از خروج ارز در اشتغالزایی پایدار و توسعه اقتصادی منطقه نقش موثری دارد که باید به این سمت حرکت کنیم. امینی روش گفت: سایر مواد معدنی شامل سنگ آهن، مس و منگنز از ظرفیت هایی است که هنوز در این حوزه فعالیت خاصی انجام نشده و منطقه جنوب کرمان از نظر ذخایر مواد معدنی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *