پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با سرمایه گذاری شرکت توسعه اقتصادی کویر صورت گرفت/ رونمایی از سکه های طلا و نقره منقش به بارگاه ائمه اطهار (ع) در کرمان

با سرمایه گذاری شرکت توسعه اقتصادی کویر صورت گرفت/ رونمایی از سکه های طلا و نقره منقش به بارگاه ائمه اطهار (ع) در کرمان





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۸

با سرمایه گذاری شرکت توسعه اقتصادی کویر صورت گرفت/ رونمایی از سکه های طلا و نقره منقش به بارگاه ائمه اطهار (ع) در کرمان

سکه های طلا و نقره منقش به بارگاه امام رضا (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) با سرمایه گذاری شرکت توسعه اقتصادی کویر در کرمان رونمایی شد.
مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی کویر در آیین رونمایی این سکه ها گفت: وزن سکه های نقره 5 گرم و وزن سکه های طلا 8 گرم است. رضا معقول زاده افزود: از ده سال پیش با مجوز بانک مرکزی قدم به این عرصه گذاشتیم و قصد تولید سکه های ارزشی انقلابی و اسلامی که ریشه در فرهنگ غنی شیعه دارند را داریم تا گامی کوچک در پیشبرد اهداف شیعه برداشته باشیم.
وی تصریح کرد: در گام دوم فعالیت این شرکت، سکه هایی منقش به آثار باستانی و مشاهیر مختلف تولید خواهد شد و عمده هدف ما این است که سکه ها را در کشورهای عراق و سوریه در اختیار زائران بگذاریم تا بتوانند این هدیه را به عنوان فرهنگ شیعه گسترش دهند.
مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی کویر بیان کرد: این شرکت هم اینک 15 نفر پرسنل دارد و قرار است سرمایه شرکت از 150 میلیارد ریال فعلی به هزار و 500 تا دو هزار میلیارد ریال در آینده افزایش یابد که در نتیجه 800 نفر مشغول به کار خواهند شد. عمده فعالیت ما در حوزه های خدماتی و تجاری است.
گفتنی است رضا معقول زاده ده سال سابقه مدیریت ضرابخانه بانک مرکزی را داشته است و پس از بازنشستگی نسبت به تاسیس شرکت توسعه اقتصادی کویر با مجوز بانک مرکزی در کرمان اقدام کرده است.
اشتغال های خرد باید
توسعه یابند
استاندار کرمان هم در این آیین حضور پیدا کرد. رزم حسینی به «پیام ما» گفت: اشتغال های خرد که می توانند با سرمایه های متوسط و حتی در محل خانه ایجاد شوند باید توسعه یابند و زمینه اشتغال های خرد در صنایع دستی و فرش در استان کرمان وجود دارد.
مقام عالی دولت در کرمان افزود: تولید این سکه های طلا و نقره نشان دهنده صنعتی کوچک در مقیاس کارهای خانگی است که البته این کار انحصاری و نیاز به مجوز خاص دارد.
ضرب سکه منقش به بارگاه ائمه اطهار پاسخی کوبنده به جاهلان جدید تاریخ است
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: اقدام شرکت توسعه اقتصاد کویر باعث احیای صنعت و هنرشده و همچنین اشتغال ایجاد کرده است.
سیدمهدی طبیب زاده افزود: ضرابخانه در کرمان قبل و بعد از اسلام فعال بوده و سکه های ضرب شده آنها مورد تحسین فعالان و گردشگران این بخش قرار گرفته است که نهایت دقت و ظرافت کرمانیان را نشان می دهد.
وی بیان کرد: در فضای کنونی که تکفیری ها و متعصبان جاهل به مقدسات شیعه اهانت می کنند، انجام این کار بزرگ، تاثیرات این تفکرات نادرست را کاهش و پاسخی کوبنده به این جاهلان جدید تاریخ خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *