پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳

هواوی سیستم عامل خود را می سازد
هواوی یکی از بزرگ ترین ابرقدرت های مخابراتی جهان به شمار می رود و در سال های اخیر به ساخت تلفن های هوشمند نیز رو آورده است. حال به نظر می آید که این ابرقدرت چینی در صدد است تا وابستگی خود را به گوگل کاهش داده و سیستم عامل اسمارت فون های خود را از انحصار اندروید خارج سازد. به گزارش وبسایت GizmoChina کمپانی هواوی در سه سال گذشته در حال کار بر روی سیستم عامل خاص خود بوده و انتظار می رود که در آینده نزدیک اولین موبایل با این سیستم عامل را راهی بازار نماید. این کمپانی در حال حاضر یکی از سه قدرت بزرگ دنیای موبایل به شمار آمده و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ موفق به در اختیار گرفتن ۷۰ درصد از بازار جهان شده است. گفته شده است که هواوی و گوگل در حال آماده سازی موبایل جدیدی از سری نکسوس نیز هستند.

Galaxy S6 Edge و فروش باور نکردنی
هیچ شکی نیست که گلکسی اس6 و اس6 اج زیباترین گوشی‌هایی هستند که تاکنون توسط سامسونگ تولید شده و به نظر می‌رسد استقبال از مدل اج آن به حدی است که این شرکت در تامین نیاز بازار ناتوان بوده است. حدود یک ماه از عرضه پرچمداران جدید سامسونگ به بازار می‌گذرد و حالا بر اساس گزارشی جدید، این شرکت کره ای توانسته به رکورد صادرات 10 میلیون دستگاه گلکسی اس6 و اس6 اج دست پیدا کند. اگرچه فروش 10 میلیون دستگاه طی یک ماه قابل‌توجه است، ولی ظاهرا گلکسی اس6 نتوانسته به رکورد فروش گلکسی اس5 و گلکسی اس4 دست پیدا کند. گلکسی اس5 در 25 روز نخست و گلکسی اس4 در 27 روز نخست فروش توانسته بودند به رکورد 10 میلیون دستگاه دست پیدا کنند. تحلیلگران بازار انتظار دارند که درخواست برای گوشی‌های جدید سامسونگ در طول سال افزایش یابد و پیشبینی می‌کنند که مجموع فروش گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج تا پایان سال 2015 به 50 میلیون دستگاه برسد.

چرا اپل شانس «اپل تی‌وی» می‌بیند؟
«اپل تی‌وی» شاید در مجموعه محصولات اپل محجوب‌تر از دیگران باشد، اما همچنان در استراتژی کلی اپل شانس بزرگی دارد. به همین دلیل اپل قصد دارد در کنفرانس توسعه‌دهندگان ماه آینده از یک اپل تی‌وی کاملا بازطراحی‌شده رونمایی کند. کاملا واضح است که چرا اپل می‌خواهد به این بازار وارد شود. صنعت تلویزیون و به خصوص رابط کاربری تلویزیون‌ها طی دهه‌های مختلف تغییر بزرگی نداشته و در عین حال زمینه‌ی کاری و وسعت این بازار نیز بی‌پایان است. بر اساس تحقیقی که توسط شرکت Peel فعال در تولید ریموت کنترل‌های هوشمند تهیه شده، مهم‌ترین دستگاه خانگی هوشمندی که مردم قصد دارند در سال جاری میلادی خریداری کنند یک تلویزیون هوشمند یا دستگاهی است که تلویزیون را به اینترنت متصل کند. در ابتدا اپل تی‌وی به عنوان یک محصول جانبی و غیراصلی توسط اپل معرفی میشد، اما این محصول در سال 2013 فروش خیره‌کننده یک میلیارد دلاری داشت که در افزایش این محصول تاثیر بسزایی داشت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *