پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اچ تی سی گوشی هایی با نمایشگر AMOLED معرفی خواهد کرد

اچ تی سی گوشی هایی با نمایشگر AMOLED معرفی خواهد کرد





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰

اچ تی سی گوشی هایی با نمایشگر AMOLED معرفی خواهد کرد
کمپانی اچ‌تی‌سی تمرکز ویژه‌ای بر بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده دارد و تلفن‌های سری دیزایر این کمپانی با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده‌اند. حال به نظر می‌رسد تایوانی‌ها قصد دارند با همکاری شرکت چینی Hehui که در زمینه اپتوالکترونیک و تولید پنل‌های نمایشگر فعالیت دارد، محصولاتی ارزان‌قیمت با پنل AMOLED تولید کند. شاید اچ‌تی‌سی از نظر درامد اوضاع و احوال خیلی خوبی نداشته باشد، اما از نظر میزان فروش عملکرد نسبتا مناسبی داشته است. در حالی که سامسونگ و اپل بازار تلفن‌های هوشمند پرچمدار را قبضه کرده‌اند، و در سایر رده‌های بازار ال‌جی و موتورولا جولان می‌دهند، هنوز امید برای پول درآوردن در این بازار وجود دارد. در رده محصولات ارزان‌قیمت شرکت اچ‌تی‌سی توانسته با محصولات سری دیزایر خود اسم و رسمی از آن خود کند. تلفن‌هایی مثل دیزایر 826 در هند و سایر بازارهای در حال توسعه فروش خوبی داشته‌اند. محصولات سری دیزایر توانسته‌اند به افرادی که نمی‌خواهند پول زیادی برای خرید پرچمدارهای سری وان این شرکت خرج کنند، در کنار قیمت مناسب، تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه کنند. به نظر می‌رسد امسال توجه اچ‌تی‌سی به این محصولات بیشتر هم خواهد شد.
بنا به گزارشی از DigiTimes، شرکت چینی Hehui Optoelectronics قرار است برای آن دسته از تلفن‌های اچ‌تی‌سی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ معرفی می‌شوند، نمایشگرهای AMOLED تولید کند. Hehui شرکتی است که مدت زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد. این کمپانی در سال ۲۰۰۶ با سرمایه‌گذاری دولت چین و سایر سرمایه‌گذاران از شانگهای آغاز به کار کرد. گفته می‌شود Hehui از اواخر پارسال تولید نمایشگرهای آمولد را افزایش داده و به زودی محصولاتی رقابتی برای تولیدکنندگان ابزارهای هوشمند ارائه خواهد داد.
سامسونگ هنوز ۹۰ درصد از بازار نمایشگرهای آمولد را که در تلفن‌های سری گلکسی اسن شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند، در دست دارد. گرایش شرکت پرفروشی چون سامسونگ به استفاده از این پنل نمایشگر، باعث شده تا برای این نوع نمایشگرها نوعی برندسازی به وجود بیاید که باعث شده حالا اچ‌تی‌سی نیز به استفاده از آن در محصولات پایین‌رده‌اش علاقه نشان دهد. در حالی که پنل‌های IPS نیز طرفداران خاص خود را دارند و اغلب کمپانی‌ها از این نوع پنل استفاده می‌کنند، بسیاری از کاربران هم مشکی عمیق و رنگ‌های غلیظ پنل‌های AMOLED را می پسندند.مطمئنا تلفن‌های پایین‌رده با نمایشگر آمولد طرفداران خود را خواهند داشت و به نظر می‌رسد این بازار پتانسیل‌های خوبی دارد و اچ‌تی‌سی می‌تواند محصولاتی با نمایشگری عالی را با قیمتی بسیار کم ارائه کند. در صورتی که تایوانی‌ها در این پروژه موفق عمل کنند می‌توانند بخش عمده‌ای از بازار محصولات پایین‌رده با نمایشگر AMOLED که عمدتا به سامسونگ اختصاص دارد را از آن خود کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *