پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۳۳

بررسی مشکلات کشاورزی جنوب کرمان
فرماندار جیرفت گفت: با سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان جیرفت، مشکلات کشاورزان جیرفتی و منطقه جنوب استان کرمان مورد بررسی قرار می گیرد. احمد امینی روش افزود: وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه هفته جاری به شهرستان جیرفت سفر می کند. وی ادامه داد: بازدید از باغ های گردو خسارت دیده از سرمازدگی، بازدید از گلخانه ها، باغ های مرکبات و سایر زیرساخت های کشاورزی از جلمه برنامه هایی است که در این سفر تدارک دیده شده است. امینی روش بیان کرد: بررسی مشکلات کشاورزان و نشست با فعالان این بخش از دیگر برنامه هایی است که در این سفر یک روزه برنامه ریزی شده است. فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: به همین منظور نیز یک نشست برنامه ریزی قبل از سفر برگزار می شود که در این نشست، جمع بندی نهایی برای برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی انجام می شود. وی افزود: حلقه مفقوده چرخه تولید در بخش کشاورزی منطقه، کمبود صنایع تبدیلی است که امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذار و راه اندازی این صنایع، چرخه تولید و فرآوری را در جنوب کرمان تکمیل کنیم.

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در کرمان
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: عاملان سرقت مسلحانه از یک پمپ بنزین در کرمان که در دی ماه سال گذشته با مجروح کردن کارگران پمپ بنزین اقدام به سرقت کرده بودند، در چند روز اخیر دستگیر شدند. سرهنگ یدالله حسن پور در جمع خبرنگاران افزود: در این سرقت که حوالی شب و با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری سمند مسروقه انجام شد، سارقان نهایت تدبیر را برای پیشگیری از شناسایی خود داشته اند و کوچکترین اثری از خود در صحنه بر جای نگذاشته بودند. وی افزود: با توان علمی و فنی کارشناسان پلیس آگاهی، این سارقان در چهار روزگذشته دستگیر شدند. رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: از این افراد اسلحه ای که در صحنه به کار گرفته شده بود، کشف شد و در حال حاضر این افراد با قرار بازداشت موقت در حال تحمل کیفر در زندان هستند. سرهنگ حسن پور در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: یک قاتل معتاد به شیشه که ضمن قتل یک فرد، جسد وی را در تونلی واقع در یکی از جاده های کرمان رها کرده و خودروی وی را سرقت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

واگذاری زمین برای فعالیت‌های تولیدی در حریم شهرها
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، گفت: این اداره کل برای فعالیت‌های تولیدی در محدوده و حریم شهر به بخش خصوصی زمین واگذارمی‌کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، مهندس مقبلی در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی، با بیان این که زمین‌ها در حریم شهرها به صورت اجاره به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: بیشتر متقاضیان دریافت زمین برای دریافت تسهیلات نیازمند گذاشتن سند در رهن بانک هستند و از ما تقاضای دریافت سند دارندکه از این نظر با محدودیت مواجه هستیم. مقبلی تصریح کرد: برای واگذاری زمین به بخش خصوصی حتما باید از 9 دستگاه ذی‌ربط استعلام کنیم که این مساله زمان‌بر است. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به محدودیت در واگذاری زمین در حریم شهرها، گفت: در حوزه‌ حریم شهرها نمی‌توانیم بیش از 30 هزار متر مربع زمین‌ واگذار کنیم، در صورتی که بیشتر سرمایه‌گذاران درخواست بیش از سه تا چهار هکتار زمین دارند. وی ادامه داد: برای این منظور باید از تهران استعلام کنیم و باید هیات عامل در تهران مجوز ارسال کند که این سیکلی طولانی دارد.

جلسه مدیرعامل شرکت گاز کرمان با مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت
جلسه گازرسانی به صنایع با حضور مشترک مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرحهای گازرسانی ، نمایندگان شرکت پخش فرآورده های نفتی ، مدیران دستگاه های اجرایی استان و اعضای هیئت مدیره و جمعی از روسای واحدهای شرکت گاز استان کرمان در دو محور گاز رسانی به صنایع و شهر ها و روستا ها تشکیل گردید. مهندس محمد علی ودیعتی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی به محمود آستانه مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی و سایر اعضای جلسه ، با بیان اینکه 490،000 مشترک در بخش های مختلف از نعمت گاز طبیعی برخوردارند افزود : 27 درصد از مصرف گاز استان به بخش خانگی، 42 درصد به بخش نیروگاهی، 31 درصد به بخش صنایع و بخش عمومی اختصاص دارد و هم اکنون در این استان بیش از 74 درصد جمعیت شهری و 28 درصد جمعیت روستایی که جمعیتی بالغ بر 429،000خانوار را در برمی گیرد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند . لذا گازرسانی به روستاها در استان کرمان در اولویت قرارگرفته تا به میانگین کشوری نزدیک شویم .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *