پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کسری ۳۰ درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال

کسری ۳۰ درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال





کسری ۳۰ درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

وزیر نیرو از کسری ۳۰ درصدی بارش‌های امسال نسبت به شرایط نرمال خبر داد و گفت: همکاری مردم در بخش مصرف آب خانگی و کشاورزی ضروری است.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم، وزیر نیرو گفت: در طی 20روز اخیر بارش‌های خوبی داشتیم اما باید توجه داشته باشیم که در چهارمین سال خشک پیاپی به‌سر می‌بریم و حدود 30درصد نسبت به سال‌های نرمال عقب هستیم.
او افزود: تاثیرات خشکسالی را با اجرای پروژه‌های اضطراری به حداقل می‌رسانیم، با این حال ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف و همکاری مردم در بخش مصرف آب خانگی و کشاورزی وجود دارد.

هدفگذاری 30 میلیارد یورو پروژه در آب و فاضلاب

محرابیان گفت: مجموع سرمایه‌گذاری در بخش برق 757 هزار میلیارد تومان بود، البته در این عدد نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیست.
او افزود: در بخش آب و فاضلاب ما 105 هزار میلیارد تومان پروژه هدف‌گذاری کردیم و در بخش آب 362 هزار میلیارد تومان پروژه هدفگذاری کردیم و مجموعا 1224 هزار میلیارد تومان بالغ بر 30 میلیارد یورو پروژه هدفگذاری شد.

از مجموع این پروژه‌ها بیش از 400 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. حدودا 824 هزار میلیارد تومان پروژه‌هایی است که باید تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ایران از کشوری 100 درصد وابسته قبل از انقلاب اسلامی در حوزه آب و برق، به کشوری 100 درصد خودکفا تبدیل شده است.
او افزود: نه‌تنها نیاز خودمان را در بخش آب و برق به طور کامل برطرف می‌کنیم، بلکه امروز صادرات خدمات فنی و مهندسی آب و برق ایران به بیش از 50 کشور جهان در حال انجام است.

محرابیان از هدفگذاری اجرای 30 میلیارد یورو معادل 1224 هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: 757 هزار میلیارد تومان در بخش برق، 105 هزار میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب و 362 هزار میلیارد تومان در بخش آب هدفگذاری شده که از این رقم، تا امروز مجموعا بیش از 400 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و تا پایان دولت بایستی 824 هزار میلیارد تومان دیگر به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: در برنامه ابتدای دولت، هدفگذاری شده بود در بخش آبرسانی شهری و تصفیه آب، 700 میلیون مترمکعب به ظرفیت اضافه شود که تا امروز با تحقق 163 درصدی برنامه، 1144 میلیون مترمکعب به ظرفیت آبرسانی شهری و تصفیه آب شرب شهری افزوده شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هدفگذاری شده بود که 30 سد با مجموع ظرفیت مخزن 5.4 میلیارد مترمکعب در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد،گفت: تا امروز 21 سد با حجم مخزن 3.9 میلیارد مترمکعب آبگیری و افتتاح شده که بیش از 70 درصد برنامه محقق شده است‌‌.

وی افزود: هدفگذاری شده بود که میزان برخورداری از آب لوله کشی بهداشتی و شرب در جمعیت روستایی به عدد 90 درصد برسد که تا امروز این ضریب با تحقق 60 درصدی، به 86.81 درصد زسیده است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر