پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم اتخاذ تدابیر مناسب در راستای حل آلودگی هوای اراک

لزوم اتخاذ تدابیر مناسب در راستای حل آلودگی هوای اراک





لزوم اتخاذ تدابیر مناسب در راستای حل آلودگی هوای اراک

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یکی از مشکلات جدی استان مرکزی و شهر اراک نیز محیط زیست و آلودگی هوا است که تأثیر بسیاری بر سلامت افراد دارد. بنابراین لازم است در راستای حل و کاهش آلودگی هوای شهر نیز تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

به‌گزارش پیام ما به نقل از تسنیم آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به اهمیت علم و دانش در جامعه، اظهار داشت: علم و دانش مشعل پرفروغ برای هر جامعه است که موجبات موفقیت یک جامعه را فراهم می‌سازد، اقدامات و کار گروهی بسیار ارزشمند است و می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. همچنین همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که در فتح قله‌های بلند و کسب علم و دانش نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به جایگاه علوم انسانی در جامعه افزود: کشور در علوم‌ انسانی حرف برای گفتن فراوان دارد و می‌تواند در این علم ممتاز باشد. بنابراین لازم است این علم به صورت بنیادی و مقایسه‌ای مورد توجه قرار گیرد، چراکه علوم اسلامی جایگاه ویژه‌ای داریم و در علوم انسانی نیز باید بلندترین قله‌ها فتح شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کشور باید در علوم تجربی هم‌مرز دنیا باشد و این امر یک واجب علمی و حکومتی است و از نان شب واجب‌تر است، اگر نخواهیم جلوتر از دنیا باشیم، باید پا به پای کشورهای توسعه‌یافته حرکت کنیم تا عقب‌افتادگی‌ها نیز جبران شود، رشد و توسعه همه جانبه علمی کشور از ضروریاتی است که باید در این راستا همه پای کار باشند و اهتمام ورزند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک معجزه است، حتی ریشه افتخارآفرینی حماس به انقلاب اسلامی برمی‌گردد. بنابراین آحاد مردم باید قدردان نظام انقلاب اسلامی باشد و در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز از هیچ کوششی دریغ نشود، همچنین برای حل مشکلاتی که در کشور وجود دارد نیز با اولویت‌بندی آنها نسبت به حل مشکلات تلاش کرد، جمهوری اسلامی امانت خداوند است و هر کسی باید به وظیفه خود در حفظ این امانت بکوشند.

وی با اشاره به در پیش بودن چند رویداد مهم ازجمله بودجه سال 1403، برنامه هفتم توسعه و انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در جمهوری اسلامی گفت: یکی از مشکلات جدی استان مرکزی و شهر اراک نیز محیط زیست و آلودگی هوا است که تأثیر بسیاری بر سلامت افراد دارد. بنابراین لازم است در راستای حل و کاهش آلودگی هوای شهر نیز تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: مصرف فرآورده‌های نفتی در جامعه فاجعه‌بار است که فرهنگ‌سازی در این راستا امری ضروری است. همچنین ناترازی سنگینی در حوزه مصرف گاز و برق در کشور وجود دارد. بنابراین همه مردم باید راستای کاهش مصرف نیز تلاش کنند و تا همه هموطنان ما گاز و برق کافی داشته باشند.

مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند را متوقف کنید

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *