پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کاپ ۲۸ موفق به تصویب «گذار از سوخت‌های فسیلی» شد

کاپ ۲۸ موفق به تصویب «گذار از سوخت‌های فسیلی» شد





کاپ ۲۸ موفق به تصویب «گذار از سوخت‌های فسیلی» شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷

پس از بحث‌های طولانی و اقدامات کشورهای بزرگ صادرکنندهٔ نفت و گاز برای نام نبردن از سوخت‌های فسیلی در بیانیهٔ پایانی اجلاس اقلیمی ملل متحد در دوبی (کاپ ۲۸)، اما در نهایت نمایندگان حاضر در اجلاس با «گذار از سوخت‌های فسیلی» موافقت کردند.

به گزارش پیام ما «سلطان الجابر»، رئیس اماراتی اجلاس صبح امروز (چهارشنبه) تأیید کرد که کشورهای حاضر با گذار از سوخت‌های فسیلی موافقت کرده‌اند. او این موافقت را یک «دستاورد تاریخی» خواند.

پیش از این بحث‌های اصلی بر سر «حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی» بود که با واکنش عربستان سعودی و روسیه به عنوان دو عضو مهم صادرکنندهٔ نفت و گاز روبه‌رو شده بود. دبیرکل اوپک نیز در نامه‌ای از اعضای این سازمان خواسته بود تا به بیانیه‌ای که خواستار حذف سوخت‌های فسیلی از چرخهٔ انرژی جهان است رأی مثبت ندهند.
عربستان و روسیه اعلام کرده بودند که مذاکرات اجلاس باید به‌جای حذف سوخت‌های فسیلی بر کاهش انتشار کربن متمرکز باشد.
از طرفی ایالات متحده در مذاکرات تلاش داشت تمرکز را بر فناوری‌های جدید جذب کربن معطوف کند. فناوری‌های که تاکنون مراجع علمی آن را تأیید نکرده‌اند.
هنوز مشخص نیست که تفاوت «گذار از سوخت‌های فسیلی» که مورد موافقت نمایندگان حاضر در اجلاس قرار گرفته با آنچه پیش از این «حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی» خوانده می‌شد چیست.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *