پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کاهش آب ۳ سد استان سمنان

کاهش آب ۳ سد استان سمنان





کاهش آب ۳ سد استان سمنان

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان درباره آخرین آمار از وضعیت سدهای استان سمنان گفت» آب سدها نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، حمید احسانی با اشاره به وجود سه سد در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، عنوان کرد: سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان بیشترین حجم ذخیره آب در سدهای استان را دارد.

 

او با اشاره به میزان پُرشدن سدهای استان سمنان، افزود: درصد پُرشدگی سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان از ۶۰ درصد به ۵۸ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

احسانی با بیان اینکه وضع عادی پُرشدگی سد دامغان ۱۶.۵میلیون مترمکعب است، گفت: حجم مخزن این سد از ۹.۹۲ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به ۹.۶میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: میزان خروجی لحظه‌ای سد شاهچراغی شهرستان دامغان از ۴۵۰ لیتر بر ثانیه در سال آبی گذشته به ۵۳۰ لیتر بر ثانیه در سال جاری رسید.

 

احسانی، میزان ورودی لحظه‌ای از سد شاهچراغی طی سال جاری را ۲۳۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد: در سال آبی گذشته میزان ورودی لحظه‌ای از این سد ۱۱۵ لیتر بر ثانیه بوده است.

 

او از کاهش پُرشدگی سد مجن شهرستان شاهرود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان پُرشدگی این سد در سال جاری به ۶۴ درصد رسید، این در حالی است که میزان پُرشدن سد مجن در سال آبی گذشته ۷۴ درصد بوده است.

 

احسانی با بیان اینکه وضع عادی پُرشدگی سد مجن ۳.۴میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: حجم مخزن مخزن این سد از ۲.۴۳ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به ۲.۱ میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده است.

 

این مقام مسئول خروجی لحظه‌ای از سد مجن طی سال جاری را ۲۹۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: در سال آبی گذشته میزان خروجی لحظه‌ای از این سد ۲۵۴ لیتر بر ثانیه بوده است.

 

او عنوان کرد: میزان ورودی لحظه‌ای سد مجن از ۱۲۰ لیتر بر ثانیه در سال آبی گذشته به ۲۳۰ لیتر بر ثانیه در سال جاری رسید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر