پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آتش‌سوزی دوباره در جنگل‌های باشت

آتش‌سوزی دوباره در جنگل‌های باشت





آتش‌سوزی دوباره در جنگل‌های باشت

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت از شعله‌ور شدن مجدد آتش در جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، روح‌الله شاهینی گفت: آتش‌سوزی که در جنگل‌های شاه بهرام و شادگان شهرستان باشت از صبح روز سه‌شنبه هفته جاری از سه منطقه شادگان، شاه‌بهرام و کوه لار شهرستان گرمسیری باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده بود با تلاش نیروهای مختلف پس از چهار شبانه روز دیروز مهار شد که مجددا در ارتفاعات منطقه فتح شعله‌ور شده و همچنان ادامه دارد.

 

مهراب عبدی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت نیز گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف این شهرستان از جمله منطقه کوه خامی، دشت لار، شاه بهرام و شادگان در هفته گذشته نیروهای منابع طبیعی خسته و توان مهار آتش را ندارند و به همین دلیل به نیروهای تازه نفس برای مهار آتش در منطقه کوه فتح نیاز است.

 

او افزود: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی، تشکل‌های مردمی، تعدادی از کوهنوردان و اعضای مدیریت ستاد بحران باشت در تلاش برای مهار آتش در این منطقه هستند. گرمای شدید، سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد شدید مهار آتش در این منطقه را از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون دشوار کرده است.

 

عبدی گفت: این روزها بی احتیاطی‌های گردشگران و جوامع محلی موجب بروز آتش‌سوزی‌های پیاپی می‌شود.

 

آتش در حالی که در بخش‌های وسیعی از جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات کوه خامی و لار باشت از صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته و به مدت چهار روز شعله‌ور بود، سرانجام صبح روز جمعه مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به رسانه‌ها اعلام کرد که آتش‌سوزی مهار شد؛ اما امروز شنبه نیز گزارش شد که دوباره مناطق جنگلی و ارتفاعات فتح این شهرستان دچار حریق شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر