پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وعده کاشت ۵۰ هزار درخت در بوستان چیتگر

وعده کاشت ۵۰ هزار درخت در بوستان چیتگر





وعده کاشت ۵۰ هزار درخت در بوستان چیتگر

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان امسال حداقل ۵۰ هزار اصله درخت در بوستان جنگلی چیتگر غرس خواهد شد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی درخصوص جایگزینی درختان جدید با درختان خشک بوستان جنگلی چیتگر، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده به صورت میانگین تا پایان سال حداقل ۵۰ هزار اصله درخت جایگزین درختان خشک در این بوستان شوند.

او با تأکید بر اینکه جایگزینی این درختان باید به تدریج و در زمان مناسب انجام شود، خاطرنشان کرد: با این وجود قطعاً تا پایان سال این مهم به نتیجه خواهد رسید.

پیرهادی درباره نوع درختان پیش‌بینی شده برای غرس در بوستان جنگلی چیتگر، یادآور شد: نوع درختان متناسب با شرایط بوستان خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت شهر، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ نیز در روزهای گذشته اعلام کرده بود: استفاده از درختان کم‌آب‌بر، سازگار و بومی و مقاوم در برابر آفت‌ها و بیماری‌ها، کاشت درختانی از قبیل زبان گنجشک، ارغوان، کاج سیاه، داغداغان و … از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام خواهد شد.

محمدحسن فصیح گفته بود: چهار هزار و ۷۰۰ اصله درخت در این بوستان چکش خورده و طرح جایگزینی آنها پس از اقدامات لازم توسط اداره کل منابع طبیعی اجرایی خواهد شد. همچنین در هفته‌های گذشته با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران تعداد هزار اصله درخت در فاز غربی بوستان چیتگر کاشته شده و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و زمان‌بندی‌های پیش‌بینی شده تعداد ۴ هزار اصله دیگر نیز غرس می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر