پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کمبود شدید محیط‌بان در لرستان

کمبود شدید محیط‌بان در لرستان





کمبود شدید محیط‌بان در لرستان

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳

استان لرستان با داشتن ۳۲۲ هزار هکتار عرصه با کمبود شدید محیط‌بان مواجه است. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از انجام اقداماتی مانند هوشمندسازی مناطق و تهیه تجهیزات پیشرفته، برای رفع این چالش خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «علی سالاروند» با بیان این نکته که بنا بر استانداردها و نرم جهانی به ازای هر یک‌هزار هکتار باید یک محیط‌بان در عرصه‌ها وجود داشته باشد، گفت: ما در این زمینه دچار کمبود هستیم، چرا که در حال حاضر ۱۰۵ محیط‌بان از ۳۲۲ هزار هکتار عرصه، شامل عرصه طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش در لرستان حفاظت و صیانت می‌کنند.

«سالاروند» گفت: سال گذشته ۲۵ محیط‌بان از طریق آزمون به مجموع محیط‌بانان استان اضافه شد و در شش ماه امسال نیز با برگزاری آزمون ۱۰ محیط‌بان جذب خواهیم کرد که دو یا سه نفر آن‌ها کارشناس و مابقی محیط‌بان خواهند بود.

او در ادامه گفت: به منظور رفع چالش کمبود نیرو و محیط‌بانان بخشی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان را هوشمندسازی کردیم و تجهیزاتی نظیر دوربین‌های فیلمبرداری پیشرفته خریداری کرده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: درصدد خرید دوربین‌های پیشرفته شکاری برای محیط‌بانان استان هستیم که کمتر از دو ماه دیگر به این تجهیزات مجهز خواهند شد همچنین تجهیزات انفرادی نیز برای آنان مهیا و خریداری خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر