پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کشاورزان نسبت‌به بارش‌های شدید آگاه باشند

کشاورزان نسبت‌به بارش‌های شدید آگاه باشند





کشاورزان نسبت‌به بارش‌های شدید آگاه باشند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید بارش در برخی نواحی ایران، ازجمله شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، از سیلاب، طغیان و وقوع خسارت به محصولات کشاورزی این مناطق خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز، سه‌شنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی میشود، همچنین در برخی نقاط مرکز، شرق و دامنه، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی این تغییرات آب‌وهوایی ادامه دارد.
چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز بارندگی ادامه می‌یابد و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر،‌ وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. بارش‌ها در این روز برای استان‌های گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شدید خواهد بود.
پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد که شدت این بارش در مازندران و خراسان رضوی خواهد بود. همچنین طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده و در اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.
جمعه و شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما حاکم است و تنها در روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
لازم به ذکر است طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت. تا روز چهارشنبه دریای خزر، امروز شمال خلیج فارس و از بعدازظهر فردا تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.
همچنین این خبرگزاری ضمن هشدار به کشاورزان و دامداران، توصیه‌هایی مبنی بر تسریع در برداشت محصولات خود، اجتناب از سم‌پاشی در باغات و مزارع و عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها داده‌است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *