پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ارائه خدمات به زوجین نابارور جهت جلوگیری از بحران سالمند

ارائه خدمات به زوجین نابارور جهت جلوگیری از بحران سالمند





ارائه خدمات به زوجین نابارور جهت جلوگیری از بحران سالمند

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران با تاکید بر ضرورت خدمت به بیماران نابارور و جوان در شرایطی که با مشکل کاهش موالید روبرو هستیم، گفت: بحران سالمندی موضوعی است که می‌تواند برای جامعه ما مشکل‌ساز باشد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا حمید چوبینه گفت: تغییر سبک زندگی، مشکلات ژنتیکی و زندگی های مجردی از مهمترین عوامل آمار کاهش موالید به شمار می رود که برخی از آنها حتی در آمارهای ناباروری به شمار نمی روند و این مسائل یکی از اصلی ترین دلایل کاهش موالید به شمار می رود و باید با فراهم کردن بسترها، شاهد افزایش نرخ باروری باشیم.

او افزود: خانواده هایی را مشاهده می کنیم که در حسرت داشتن فرزند هستند اما فرزندآوری برایشان مقدور نیست و در انجمن علمی و تخصصی ناباروری تلاشمان بر این است که مشکل این گروه از خانواده ها را با به روز کردن مباحث علمی و دانش درمان ناباروی برطرف کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران پنج تا هفت اردیبهشت ماه، گفت: برگزاری این کنگره با توجه به میانسالی جمعیت و آمار فرزندآوری بسیار اهمیت داشته و انجمن علمی و تخصصی ناباروری قدمت نزدیک به ۲۵ سال دارد و تلاش می کند که مشکلات در حوزه ناباروری را کاهش دهد و به همین منظور با انجمن های مختلف مانند جنین شناسی، اورولوژی و نازایی تعامل دارد.

او تصریح کرد: دستاوردهای جدید علمی و مباحث روز دنیا با حضور محققان و پزشکان ایرنی در کنگره ناباروری مورد بحث و تعامل قرار می گیرد و این مباحث با مسئولان حوزه بهداشت در میان گذاشته خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *