پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آموزش در مدارس سنگی و گلی ادامه دارد

آموزش در مدارس سنگی و گلی ادامه دارد





آموزش در مدارس سنگی و گلی ادامه دارد

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود حدود ۷۳۲۰ مدرسه عشایری از نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس عشایری با کمک سازمان نوسازی مدارس خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا علی تیرگیر افزود: علاوه بر مدارس عشایری، مدارس کانکسی نیز داریم که تلاش می‌شود در آینده نه چندان دور با کمک معاونت عمرانی و نوسازی مدارس، فضای ایمنی برای دانش آموزان عشایری ایجاد کنیم.

او در خصوص سختی کار معلمانی که در مدارس صعب‌العبور در حال تدریس هستند افزود: اساسنامه‌ای در دفتر توسعه عشایری تحت عنوان اساسنامه مدارس عشایری مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۳ وجود دارد که یکی دو بند آن مربوط به سختی کار و بدی آب و هوا و بدی رفت و آمد معلمان است؛ سعی داریم بتوانیم پشتوانه اجرایی خوبی برای اساسنامه مدارس عشایری تعریف کنیم تا بخش اعظمی از مشکلات فرهنگیان و دانش‌آموزان این مناطق حل شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تدابیر لازم برای رفع مشکل ایاب و ذهاب معلمان و دانش‌آموزان عشایر ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام بندهای مغفول مانده در خصوص معلمان عشایری که یکی از آنها بحث ایاب و ذهاب است، در سال تحصیلی آینده اجرایی شود.

او با بیان اینکه مدارس سنگی و گلی به صورت صد درصدی برچیده نشده‌اند گفت: تعداد این مدارس بسیار کاهش یافته و تلاش می‌شود همه آنها برچیده شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اساسنامه مدارس عشایری، به منظور تقویت انگیزه و ماندگاری کارکنان آموزشی و پرورشی این مدارس، از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم و اثربخش نظیر پرداخت حق آمد و شد، حق اسکان، سختی کار ویژه و حق کوچ اختصاص داده می شود. همچنین وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و بسترسازی توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاص با عنوان «توسعه آموزش و پرورش عشایر»با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین و در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *