پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ضرورت مدیریت شیرابه در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

ضرورت مدیریت شیرابه در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر





ضرورت مدیریت شیرابه در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: باتوجه به نگرانی در میان مردم غرب استان در بحث آلودگی هوا و مدیریت شیرابه‌های زباله، از زمان آغاز فعالیت نیروگاه زباله‌سوز مورد تقاضا و پیگیری اداره کل محیط‌زیست مازندران است.

به گزارش پیام ما به نقل از فارس از مازندران، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران امروز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ماه در پنجمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم و استان مازندران در این ایام به‌ویژه در حوزه مدیریت پسماند باتوجه به مشکلات و چالش‌ها مستلزم همت مضاعف است.
او افزود: نیاز است در کنار این جلسه‌ای که به‌صورت اضطراری برگزار شد، جلسه‌ دیگری هم برای پیگیری مصوبات قبلی برگزار شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در ارتباط با پیگیری وضعیت شیرابه‌های مراکز دفن زباله، بیان کرد: طی حدود دو سه ماه گذشته تمام مراکز دفن زباله به لحاظ نمونه‌برداری و اندازه‌گیری وضعیت کیفی شیرابه‌ها به‌صورت کامل انجام شد که تقاضا داریم در جلسه دیگری پیگیری این مهم را داشته باشیم.
شرایط ویژه زباله در ۳ شهرستان مازندران
کاویان با اشاره آخرین وضعیت مراکز دفن و مدیریت پسماندهای عادی در شهرهای مازندران در قالب مراکز ۹گانه باتوجه به نوروز، تصریح کرد: در شهرهای آمل، بابل و نوشهر شرایط ویژه‌تری داریم به این دلیل که در شهرستان بابل یک سال زمان داده شده تا فضای سایت انجیل‌سی تغییراتی به‌صورت کامل نیفتد این مکان باید تعطیل شود و این مهلت یک ساله براساس پیگیری‌ها و مکاتباتی همین ایام است که اخیرا مکاتبه‌ای شهردار بابل مبنی بر اقداماتی انجام شده و تقاضای مهلتی داشته است.
توقف زباله در سایت آمل
او بیان کرد: در بحث سایت آمل براساس دستور رئیس‌جمهور بخش توقف زباله در این مکان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این اتفاق نیفتاده است که ضرورت دارد تصمیم جدی گرفته شود.
نگرانی مدیریت شیرابه در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در بحث زباله‌سوز نوشهر، اظهار کرد: باتوجه به اینکه نگرانی در میان مردم غرب استان در بحث آلودگی هوا و مدیریت شیرابه‌های زباله که از زمان آغاز فعالیت نیروگاه زباله‌سوز مورد تقاضا و پیگیری اداره کل محیط‌زیست مازندران است.
کاویان یادآور شد: طی بازدیدهای صورت گرفته و همچنین ورود دادستان مرکز استان در این زمینه چند وظیفه برعهده اداره کل آموزش شهری و شهردار گذاشته شد که امیدواریم بتوانیم به سرانجام برسانیم.
او در پایان خواستار تداوم پاک‌سازی راه‌ها، حریم رودخانه‌ها و سواحل استان باتوجه به در پیش بودن نوروز و حضور مسافران شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *