پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فاضلاب خانگی دزفول روانه دز می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان

فاضلاب خانگی دزفول روانه دز می‌شود

ورود ۶۰ درصد فاضلاب خانگی دزفول به رودخانه دز





فاضلاب خانگی دزفول روانه دز می‌شود

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۰:۱۷

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از ورود ۶۰ درصد فاضلاب خانگی دزفول به رودخانه دز خبر داد و گفت: که نیاز است مسئولان مربوطه در خصوص ساماندهی وضعیت و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه اقدام کنند.
مسعود نوری‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر فقط ۴۰ درصد فاضلاب شهرستان دزفول زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد دیگر وارد رودخانه می‌شود.
او ادامه داد: فاضلاب چم گلک، زیباشهر، تیپ ۲۹۲ و فاضلاب خام حوالی پل مهرگان دزفول به صورت مستقیم وارد رودخانه دز می‌شوند؛ فاضلاب گاومیش‌آباد شرقی و غربی نیز هنگام خارج شدن ایستگاه پمپاژ از مدار به صورت خام وارد رودخانه می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بر ضرورت رفع این مشکل و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های مربوط به فاضلاب به گفته مسئولان به علت نبود اعتبار ناتمام مانده است.
نوری‌پور درباره ورود فاضلاب زیباشهر به رودخانه دز گفت: مشکل ورود فاضلاب زیباشهر به رودخانه دز در کمیته تخصصی با حضور مسئولان مربوطه بررسی و اعلام شد برای ساماندهی وضعیت و جلوگیری از ورود پساب زیباشهر به رودخانه دز به صورت بی‌هوازی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. ورود مستقیم فاضلاب به رودخانه دز از چندین نقطه و آلودگی‌های ناشی از آن همواره به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم دزفول مطرح بوده است.
رودخانه دز به عنوان سومین رودخانه پرآب کشور و شاهرگ حیات اقتصادی شمال خوزستان نقش اساسی و مهمی در پویایی اکوسیستم و محیط زیست منطقه و نیز تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شمال استان خوزستان دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر