پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | طرح نذر آب در همه استان‌ها اجرا می‌شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

طرح نذر آب در همه استان‌ها اجرا می‌شود





طرح نذر آب در همه استان‌ها اجرا می‌شود

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در آستانه روز جهانی داوطلب، برابر با 5 دسامبر، با شعار همبستگی با کار داوطلبانه و همچنین در سالگرد 100 سالگی تاسیس این سازمان در ایران در جمع خبرنگاران، از راه‌اندازی و شبکه‌سازی خیرین و استفاده از ظرفیت نیکوکاران در 12 استان تهران، قم، قزوین، گیلان، کرمان، یزد، گلستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان و چهارمحال و بختیاری خبر داد. وحید سلیمی با ارائه گزارش عملکرد یک ساله سازمان داوطلبان در این نشست به تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر و مجمع خیرین کشور اشاره کرد و گفت: «سازمان داوطلبان به عنوان دبیرخانه راه‌‍اندازی مجامع خیرین در سطح کشور از سال‌های گذشته فعال بوده است. با شیوع ویروس کرونا، توسعه و راه‌اندازی این مجامع به تعویق افتاد اما پس از این دوره و در حال حاضر در 12 استان مجامعی با همکاری هلال احمر راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور: در پنجمین سال اجرای نذر آب توانسته‌ایم برای 85 روستا از محل مشارکت‌های مردمی با مبلغی بیش از 186 میلیارد ریال، آب پایدار فراهم کنیم

این مراکز در زمانه بحران همکاری‌های خوبی با جمعیت هلال احمر داشته‌اند. از این رو مراکزی هم در 17 استان دیگر کشور در سال آینده افتتاح خواهد شد.» سلیمی در این رابطه به «پیام ما» گفت: «تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان جمعیت هلال‌احمر در پروژه‌ها شرکت می‌کنند و در پویش نذر آب نیز ما از تشکل‌های مردم‌نهاد در هر محله دعوت کردیم تا در راستای ماموریت‌های خود در کنار جمعیت هلال احمر خدمت‌رسانی کنند. ما با ارائه دادن نیروی انسانی از طریق سازمان داوطلبان برای تشکل‌های مردم نهاد، می‌توانیم فعالیت‌های آنها را در سطح کشور گسترش دهیم.» رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور به پویش‌ خیریه و مردمی نذر آب 5 اشاره کرد و گفت: «در سال‌های گذشته در ۴ استان نذر آب انجام می‌گرفت اما امسال در همه استان‌ها این طرح اجرا می‌شود. در پنجمین سال اجرای نذر آب با اولویت آبرسانی به مناطق کمتر برخوردار روستایی و حاشیه‎نشین شهری در کنار خدمات سلامت محور، توزیع وسایل بهداشتی و آموزش جمعیت محلی؛ توانسته‌ایم برای 85 روستا از محل مشارکت‌های مردمی با مبلغی بیش از 186 میلیارد ریال، آب پایدار فراهم کنیم. همچنین با توجه به 100 سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر در ایران، آبرسانی 100 روستا تا پایان سال را در دستور کار قرار داده‌ایم.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *