پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شلیک به عبدالباقی

پرونده متروپل دو روز پس از صدور کیفرخواست با قتل برادر مالک ساختمان پیچیده‌تر شد

شلیک به عبدالباقی





شلیک به عبدالباقی

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

۶۱ روز پس از فروریختن ساختمان متروپل در آبادان که درآن ۴۳ شهروند این شهر جان باختند حمله مسلحانه به برادر مالک این ساختمان و تیراندازی منجر به مرگ او ابعاده تازه‌ای به این ماجرا بخشید. تنها ۲ روز بعد از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فروریختن متروپل «مجید عبدالباقی» بعدازظهر روز اول مرداد زمانی که وارد یک مجتمع مسکونی می‌شد هدف گلوله قرار گرفت. حالا علاوه بر پرسش‌هایی درباره فساد منجر به بروز متروپل اینک معمایی جنایی مطرح است.

 

از فروریختن متروپل تا ترور برادر عبدالباقی
به نظر می‌رسد تیراندازی بین ساعت ۱۵ و ۱۶ نخستین روز مرداد ۱۴۰۱ رخ داده باشد. فیلم‌های منتشر شده از این تیراندازی در شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست به دست شد و حدود ساعت ۵ بعدازظهر دیروز خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از دو مقام مسئول مرگ او را تأیید کرد. براساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد سرنشینان مسلح یک سواری سفید که به نظر می‌رسد یک خودروی ساینا باشد «مجید عبدالباقی» را هدف گلوله قرار دادند.
نگاهی به فیلم‌ها نشان می‌دهد که فاصله بین تیراندازان و محل توقف خودرو حداقل به اندازه پارکینگ ۴ خودرو فاصله داشته است.
براساس گزارش ایرنا دکتر نصرالله حسونی بحرینی رییس بیمارستان نفت آبادان گفته بود : مجید عبدالباقی برادر مالک متروپل آبادان که ساعتی پیش مورد سوء قصد قرار گرفته بود به علت شدت جراحت وارده، درگذشت.

تیراندازی بعدازظهر نخستین روز مردادماه در آبادان که منجر به مرگ برادر مالک متروپل شد، این پرسش را مطرح کرده که آیا این اقدام یک انتقامجویی بوده و اگر چنین است، چرا این برادر عبدالباقی هدف قرار گرفته است؟

او در توضیح اقدام‌ها صورت گرفته برای احیای مجید توضیح داده : پیکر بی جان وی به اتاق عمل منتقل و اقدامات مقتضی برای احیای آن انجام شد. اقدامات پزشکی برای نجات جان عبدالباقی متاسفانه به علت شدت جراحت نتیجه بخش نبود.
پیش از این احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفته بود : مجید عبدالباقی برادر مالک ساختمان متروپل مورد سوء قصد قرار گرفت و برای احیا به بیمارستان منتقل شد.
در همین حال صادق جعفری چگنی دادستان خوزستان درباره جزئیات حمله مسلحانه به مجید عبدالباقی برادر مالک ساختمان متروپل آبادان، به خبرگزاری فارس گفت: این فرد در پی حمله افرادی با شلیک چندین گلوله مورد هدف قرار گرفته و پس از وقوع حادثه به بیمارستان منتقل شد.به گفته جعفری‌چگنی، دادستان شهرستان آبادان بلافاصله پس از وقوع حادثه با حضور در محل مذکور، با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان، موضوع را مورد بررسی قرار داد و تحقیقات اولیه را آغاز کرد. در رابطه با این حادثه تاکنون فرد یا افرادی دستگیر نشده اند.
یک پرونده جنایی
تنها دو روز پس از صدور کیفرخواست برای عوامل موثر در بروز حادثه مترو پل تیراندازی به برادر مالک ساختمان متروپل دوباره نگاه‌ها را به سوی آبادان برگرداند. این در حالی بود که از نیمه تیر عدم فعالیت در خیابان امیری برای آواربرداری و تخریب ساختمان متروپل مردم منطقه را کلافه کرده بود. حال دو ماه از وقوع این حادثه سپری شده است و با توجه به توقیف اموال منتسب به «حسین عبدالباقی» مالک متروپل بسیاری از کارگران و شاغلان در پروژه‌های مختلف او بلاتکلیف شده بودند زیرا تا تعیین تکلیف حقوقی این حادثه هیچ اقدامی قابل انجام نبود.
چندی قبل برادر دیگر «حسین عبدالباقی» درباره رفتار مردم آبادان به خبرنگار ما گفت: شاید مردم و به ویژه خانواده قربانیان دیگر دوست ما نباشند ولی دشمن ما هم نیستند.» او تأکید کرده بود که قربانیان حادثه متروپل یا به طور مستقیم با برادرش کار می‌کردند و یا مستاجر او بودند و به نوعی رابطه دوستی با هم داشتند.
«مجید» یکی از برادران «حسین عبدالباقی» بود که در آبادان رستوران داشت و در عین حال دستی هم بر توزیع و فروش آجیل و خشکبار. او و برادرش حسین از میان ۴ پسر خانواده دیپلمه بودند و دو برادر دیگر یکی مهندسی عمران خوانده و دیگری مهندسی مکانیک.
دادستان خوزستان پنج‌شنبه گذشته وقتی درباره صدور کیفرخواست خبر داد از تقاضای مجازات ۲۰ نفر به جز «حسین عبدالباقی» مالک این ساختمان گفته بود.
آیا دیگر اعضای خانواده عبدالباقی هم درخطرند؟
تیراندازی بعدازظهر نخستین روز مرداد در آبادان که منجر به مرگ برادر مالک متروپل شد این پرسش را مطرح کرده است که آیا این اقدام یک انتقام‌جویی بوده و اگر چنین است، چرا این برادر عبدالباقی هدف قرار گرفته است؟
پرسش دیگر این است که اگر صرفاً یک انتقام‌جویی کور بوده باشد آیا سایر اعضای خانواده هم ممکن است هدف حمله احتمالی بعدی باشند؟
فرضیه دیگری که مطرح است اینکه آیا ممکن است ارتباط خاصی بین این دو برادر و روابطشان با تیراندازی روز اول مرداد وجود داشته باشد؟
تا لحظه تنظیم این گزارش پلیس هیچ واکنشی نسبت به این ماجرا و فرضیه‌های مطروحه نداشته است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *