پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تصمیم برای فضای بیرونی تئاتر شهر با طرح پهنه رودکی سازگار است

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «پیام ما»

تصمیم برای فضای بیرونی تئاتر شهر با طرح پهنه رودکی سازگار است

تئاتر شهر دیوار داشته باشد یا نداشته باشد فرآیند و اصل کاری که در آن اتفاق می‌افتد مشخص است و حضور هنرمندان است هنوز هم هیچ تصمیمی برای کشیدن حصار و عدم کشیدن حصار گرفته نشده است





۶ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۰

پیام‌ما- چند روزی است که موضوع حصارکشی پیرامون تئاتر شهر دوباره مطرح شده است. مساله‌ای که برخی از اعضای مدیریت شهری آن را خواسته هنرمندان تلقی می‌کنند و می‌گویند هنرمندان نسبت به حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها و آسیب‌هایی که آن‌ها به دیواره‌های بزرگترین مجموعه تئاتری در ایران وارد کرده‌اند، نگرانند. بخشی از هنرمندان تئاتری سال گذشته نیز در تلاش بودند تا با کمک شهرداری منطقه 11 بتوانند حصاری پیرامون ساختمان تئاتر شهر ایجاد کنند. حصاری که البته سال گذشته کشیده نشد اما به نظر می‌رسد که امسال مخالفت جدی با احداث آن دست کم در بدنه مدیریت شهری وجود ندارد. اقدامی که یک جامعه‌شناس شهری در گفت‌وگو با پیام ما آن را خلاف قواعد حکمرانی شهری تلقی می‌کرد. آذر تشکر گفته بود که اگر نظام حکمرانی شهری در سطوح مختلف بخواهد موثر باشد و شهروندان را با خود همراه کند، راهش این است به جای اینکه فضای عمومی را ببندد، آن را باز کند.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران که روز جمعه جلسه‌ای با مدیر مجموعه تئاتر شهر و مدیرکل هنرهای نمایشی داشته است، در گفت‌وگو با روزنامه پیام ما درباره جزئیات تصمیمات اخذ شده می‌گوید که مدیریت شهری به این موضوع ورود نکرده و این درخواست از جانب هنرمندان مطرح شده است: اهالی فرهنگ دغدغه این را دارند که فضای اطراف تئاتر شهر مدت‌هاست که به عنوان مکان اصلی و مادر فرهنگی در شهر تهران دچار آسیب‌های اجتماعی شده است و امکان حضور هنرمندان و آدم‌ها را دچار آسیب و خطر کرده است.
نادعلی تاکید می‌کند: طرحی که آن‌ها به ما پیشنهاد می‌کنند، حصار است، البته حصار مدنظر آن‌ها دیوار نیست، آن‌ها طراحی‌های مختلفی کردند و می‌خواهند با سازه‌های خاصی فضاهایی ایجاد کنند تا مانع از آسیب به جداره‌ها شوند.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه می‌دهد: بعضی از دوستان منتظرند تا کسی می‌گوید دیوار می‌گویند، قرار است فضا را پلیسی کنند. خودتان را جای کسانی بگذارید که می‌خواهند مشکل را حل کنند، راه‌حل‌ها آنقدر متعدد نیست. وقتی تمام فضای شهر را آسیب‌ اجتماعی گرفته است، باید اقدامی کنید. این موضوع قطعا مکمل دارد و باید سیکل‌های مختلفی در آن دیده شود. این دوستان {هنرمندان تئاتر شهر} هم اهل کار تخصصی هستند و به همین منوال پیش می‌روند.
نادعلی تاکید می‌کند: درباره تئاتر شهر هم مشکلی وجود دارد که بابت آن به ما مراجعه می‌شود، ما اجازه دهیم تا حل مساله بدون حاشیه‌های سیاسی بررسی شود. تئاتر شهر دیوار داشته باشد یا نداشته باشد فرآیند و اصل کاری که در آن اتفاق می‌افتد مشخص است و حضور هنرمندان است. درخواست تعداد زیادی از هنرمندان برای چنین چیزی است.
سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ترجیح شورا و شهرداری منطقه حصارکشی نیست، می‌گوید: موضوع را می‌خواهیم روی میز بگذاریم و ایده‌های مختلف را بررسی کنیم و برایمان مهم است که هر تصمیمی با طرحی که همکارانمان برای پهنه رودکی ایجاد کردند، سازگار باشد. در جلسه اول بررسی کردیم تا ببینیم چه باید کرد. هنوز هم هیچ تصمیمی برای کشیدن حصار و عدم کشیدن حصار گرفته نشده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *