سایت خبری پیام ما آنلاین | بیش از 85 درصد کشور در شرایط قرمز و نارنجی است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شیوع گسترده کرونا:

بیش از 85 درصد کشور در شرایط قرمز و نارنجی است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا از 17 تا 18 فروردین،‌گفت: با این حساب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.





۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا از 17 تا 18 فروردین،‌گفت: با این حساب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید. دکتر سیماسادات لاری ‌همچنین آمار مبتلایان قطعی کرونا را در این مدت، ۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار اعلام کرده است. ایران وارد پیک چهارم کرونا شده و شرایط به سرعت در حال وخیم شدن است.
به طوری که سخنگوی وزارت بهداشت از همه گروه‌های سنی درخواست کرد تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند. به گفته سیماسادات‌لاری «شیب موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به مراتب تندتر از خیزهای دوم و سوم است» و «مطمئنا طی روزهای آتی شاهد افزایش آمار موارد مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری خواهیم بود.»
۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها قرمز شدند
از سوی دیگر، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز اسامی شهرهایی که در شهرهای قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند را اعلام کرد و گفت: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم که هنوز در شهرهایی که از چند روز قبل قرمز اعلام شدند، خصوصا مراکز استان‌ها و به خصوص تهران هنوز بسیاری از پاساژها، رستوران‌ها و بنگاه املاک و … که باید تعطیل باشند، باز هستند. حریرچی درباره ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور، گفت: متاسفانه و با کمال تاسف از امروز ۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها قرمز شدند و مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسید و شهرهای آبی ما فقط به تعداد ۱۱ شهر است که کمتر از چند دهم درصد شهرها است. او همچنین گفت که برخی از محدودیت‌هایی که باید در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شود، هنوز به طور مناسب خصوصا در این دوره اعمال نشده است.
محدودیت‌های شهرهای قرمز
حریرچی با اشاره به برخی از محدودیت‌ها، گفت: به عنوان مثال مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی می‌شود. معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: همچنین مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزئینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب‌بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و …، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی‌شاپ و… باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.
حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و …، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و … همه در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند. اینها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.
او گفت: نظارت بر این تعطیلی‌ها برعهده وزارت بهداشت است، دستگاه مسئول وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار این موضوع هستند. از مردم خواهش می‌کنم که هر جا که تخلفی اتفاق می‌افتد، به وزارت صمت و دستگاه‌های نظارتی اطلاع‌رسانی کنند.
محدودیت‌های شهرهای نارنجی
حریرچی گفت: لیست مشاغل گروه سه که در شهرهای نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و … که در کل ساعات شبانه‌روز باید تعطیل باشند. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهدهای کودک که باید در شهرهای نارنجی تعطیل شوند. حریرچی گفت: از مردم می‌خواهیم که به دستگاه‌های نظارتی از سوی سامانه‌ها موارد تخلف را اعلام کنند و دستگاه‌های مسئول هم حتما اعمال قانون می‌کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *