پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تقاضای وزارت کشور برای انحلال جمعیت امام علی(ع)

تقاضای وزارت کشور برای انحلال جمعیت امام علی(ع)

دیروز کانال تلگرام جمعیت امام علی (ع) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد وزارت کشور دادخواست انحلال جمعیت امام علی (ع) را در مرجع قضایی مطرح کرده است.





۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۳۵

دیروز کانال تلگرام جمعیت امام علی (ع) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد وزارت کشور دادخواست انحلال جمعیت امام علی (ع) را در مرجع قضایی مطرح کرده است. طبق ابلاغیه‌ای که به دست مدیران این جمعیت رسیده است جلسه رسیدگی به این موضوع دوازدهم اسفند ماه جاری است. این جمعیت همچنین اعلام کرده در حال حاضر تمامی مراکز و پروژه‌های این نهاد طبق روال قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
جمعیت امام علی (ع) یکی از بزرگترین موسسات مردم نهاد در ایران است که بیش از بیست سال پیش فعالیت رسمی خود را با کسب مجوز از وزارت کشور آغاز کرده و در زمینه معضلات اجتماعی با تمرکز بر مسائل مربوط به کودکان فعالیت می‌کند. بالغ بر دو دهه از فعالیت این جمعیت در ایران می‌گذرد و در حال حاضر بالغ بر 6 هزار کودک تحت پوشش این جمعیت هستند و حدود 10 هزار نیروی داوطلب در بیش از 40 مرکز این جمعیت با نام «خانه ایرانی» در محلات حاشینه‌نشین سراسر کشور به خدمات رسانی مشغول هستند. این جمعیت همچنین در سال 1389 موفق به کسب مقام مشورتی خاص از شورای امور اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل شد. عنوانی که در سال 1397 به مقام مشورتی عام ارتقا پیدا کرد.
در کنار ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی و ورزشی در خانه‌های ایرانی این جمعیت و برگزاری آیین‌های مختلف در مناسبتهای مذهبی و ملی، سیمنارهای علمی و تخصصی در زمینه معضلات اجتماعی به ویژه کودکان و زنان از جمله فعالیت‌هایی است که این نهاد بر آن تمرکز دارد. در همین راستا در طول سال‌های فعالیت خود برنامه‌ها و سمینارهای علمی از جمله «سمینار ازدواج کودکان در سکونتگاه‌های فقیرنشین»، «سمینار کار کودک»، «سمینار تخصصی اعتیاد زنان باردار»، «سمینار کودک‌آزاری در سکونتگاه‌های فقیرنشین» را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه اجتماعی و چهره‌های دانشگاهی برگزار کرده و تلاش کردند تا با نگاهی علمی معضلات اجتماعی موجود در کشور را بررسی و برای رفع و کاهش آن‌ها راهکارهایی مبتنی بر مطالعات دقیق میدانی ارائه دهند. بسیاری از مواردی که در سمینارهای برگزار شده توسط جمعیت امام علی (ع) مطرح شده است، مواردی است که برای نخستین بار در سطح گسترده و در محافل علمی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیر عامل، رئیس هیات مدیره و دو عضو این جمعیت تابستان سال جاری بازداشت شده و در حال حاضر با قید وثیقه آزاد هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *