پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به اعتقاد امام (ره) آرای نسل دیروز نمی‌تواند برای نسل امروز مبنا باشد

رئیس‌جمهوری در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:

به اعتقاد امام (ره) آرای نسل دیروز نمی‌تواند برای نسل امروز مبنا باشد





به اعتقاد امام (ره) آرای نسل دیروز نمی‌تواند برای نسل امروز مبنا باشد

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

رئیس‌جمهور با استناد به سخنان امام (ره) گفت: آرای مردم در هر نسل و هر زمان، زمانی محقق می‌شود که ما یک انتخابات پرشور رقابتی پیش پای مردم بگذاریم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل که صبح امروز در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: «امام قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و آنچه تلاش می‌کرد این بود که افکار و اذهان مردم اقناع شود برای مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود؛ در واقع امام از سال‌ها پیش به خوبی می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز می‌شود و او آن قدرت نرم را برگزیده بود و انتخاب کرده بود.»
روحانی با بیان این‌که استقبال عظیم مردم از مهرآباد تا بهشت زهرا حاکی از آن بود که امام دارای چه محبوبیت و نفوذی در میان مردم است، گفت: «نطق امام در روز دوازدهم بهمن منشور جمهوریت و اسلامیت ماست؛ آن نطق بعنوان پایه و اساس نظام ماست و ما تا زمانی که با کلام و منطق امام در ۱۲ بهمن ۵۷ در تماسیم، در کنار آن هستیم و مجری آن هستیم، ما همچنان پیروز خواهیم بود.»
روحانی ادامه داد: «او در آن نطق تنها از مشروعیت دینی حرف نزد، او در آن نطق از مقبولیت و رای مردم و حتی از عقلانیت و معقولیت هم حرف زد؛ گفت رژیم سلطنت رژیم عقلانی نیست و هیچ عقلی این را نمی‌پذیرد که فردی زمانی حالا با کودتا یا بر فرض رای و رای آزاد [به قدرت رسیده]، کاری که در ۵۰ سال پیش یا ۷۰ سال پیش انجام گرفته، چه ربطی به ما دارد؟ امام به صراحت گفت پدران ما اولیای ما نیستند، ما باید رای دهیم به آن دولت و نظامی که می‌خواهیم برگزینیم.»
رئیس‌جمهوری ادامه داد: «او از آرای مردم سخن گفت؛ او از خردورزی و عقلانیت سخن گفت؛ او از مشروعیت و اسلام سخن گفتن با این دلایل محکم مسیر و راه انقلاب آینده را برای ما مشخص کرد. امام در همان ۱۲ بهمن ۵۷ به ما گفت نظامی از دیدگاه امام مشروع است که آن نظام عقلانی، مورد رای و نظر مردم و در چارچوب اساس و موازین اسلام باشد.»
حسن روحانی با اشاره به این‌که باید راه امام را به خوبی از سیره و کلام او استنباط کنی، گفت: «امام در آن نطق تاریخی بر آرای نسل حاضر تاکید کرد و حتی اشاره‌کرد که آرای نسل دیروز نمی‌تواند مبنا برای نسل امروز باشد؛ در هر مقطعی مردم باید با آرای خودشان نظام مورد‌نظر خودشان را برگزینند؛ امام در همان نطق به قاعده سلطه اشاره کرد که مردم نسبت به سرنوشت خود می‌توانند تصمیم بگیرند؛ اینجا آن مسیر و راه درستی است که امام حاکمیت اسلام را با حکومت مردم در کنار هم تلفیق میکند و به ما می‌گوید چگونه باید مسیر را ادامه دهیم.»

قالیباف: مجلس یازدهم عنوان مجلس انقلابی را از رهبر انقلاب گرفته است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به همراه جمعی از نمایندگان مجلس در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافت و با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا تجدید پیمان کرد.
قالیباف با بیان این‌که امام (ره) موجب احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین در جهان شد، گفت: امام (ره) به ما آموخت و نشان داد اگر در راه او مصمم و پایبند باشیم، رژیم تا دندان مسلح و منحوس پهلوی و زیاده‌خواهان، قدرت‌طلبان و مستکبران جهانی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. او افزود: اگر امروزه دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم و مردم این مهم را مشاهده و در زندگی‌شان کاستی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند به این جهت است که از مسیر امام خمینی (ره) فاصله گرفته‌ایم.

حسن خمینی: انقلاب اسلامی دینداران را به عرصه اجتماع آورد

همچنین حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دینداران نتوانند دنیای مردم را آباد کنند به دین لطمه می‌زنند. تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، انقلابی مردمی و دینی است و حضور مرجع بزرگواری در راس رهبری آن نشان‌دهنده این ادعا است. سیدحسن خمینی ادامه داد: انقلاب اسلامی دینداران را به عرصه اجتماع آورد؛ تغییر نظام سیاسی پیام انقلاب اسلامی در افق سیاسی ایران است، در هم ریختن تمام بافت‌ها و طبقات اجتماعی پیام افق اجتماعی انقلاب است و همچنین انقلاب دینی و حضور دین در عرصه اجتماع، پیام تاریخی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
او افزود: برای نشان دادن تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید اقدام عملی کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *