پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ماسک اجباری

ماسک اجباری





۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹

ماسک اجباری

۲۰ درصد جمعیت کشور تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند. از امروز قرار است در محل‌های عمومی و ادارات زدن ماسک اجباری شود.

بالاخره ۱۵ تیرماه رسید. رییس جمهور خبر از اجباری شدن استفاده از ماسک درمحل‌های عمومی و ادارات داد. روحانی در ابتدا از پنهان کردن بیماری توسط برخی از مردم گلایه کرد و گفت:  « مخفی کردن بیماری نوعی تجاوز به حقوق دیگران است.»من که بیماری ام را مخفی می‌کنم و نمی‌گویم ؛ نسبت به خانواده، دوست، همکار، سایر افراد مسئولیت دارم. وقتی ابتلای خود را اطلاع نمی‌دهم و حتی ماسک هم نمی‌زنم درست نیست. باید این فرهنگ را جا بیندازیم که ماسک استفاده کنیم و بیماری خود را اطلاع دهیم تا از بیماری عبور کنیم.در بخشی از این سخنرانی روحانی تاکید کرد: از یک‌شنبه ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک،جلوگیری شود.

وی گفت:  نباید اجازه داد حساسیت مردم و احساس خطر آنان نسبت به بیماری کاهش یابد؛ در همین راستا ستادهای  استانی مقابله با کرونا موظف شدند با بررسی شرایط نسبت به تعطیلی یا افزایش محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کرده و با هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیمات خود را اجرا کنند و چنانچه در این مسیر نیاز باشد از نیروی انتظامی و بسیج برای حسن اجرای تصمیمات کمک بگیرند و البته دولت نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با گسترش حداکثری خدمات دولت الکترونیک از مراجعات غیرضروری مردم به ادارات و دستگاه ها برای دریافت خدمات بکاهد.

۱۸ میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند

دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا با بیان اینکه تست‌های سرولوژی روش خوبی برای مشخص شدن ابتلا یا عدم ابتلا محسوب نمی‌شود، ادامه داد: تست‌های سرولوژی تنها برای مقاصد اپیدمیولوژیک بیماری کرونا استفاده می‌شوند و برای تشخیص بیماری موثر نخواهد بود. وی با اشاره به اهداف اپیدمیولوژیک تست‌های سرولوژی گفت: برای آگاهی از درصد ابتلای افراد یک منطقه به کرونا، از این تست استفاده می‌شود که در همین راستا در ایران نیز این تست به صورت رندوم انجام شده و متوجه شدیم که تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.این فوق تخصص عفونی با بیان اینکه تست‌های سرولوژی برای تشخیص بیماری استاندارد نیست، گفت: مشکل این تست‌ها این است که اگر  IgG  فرد مثبت شود، دچار تصور کاذب ایمنی در برابر بیماری می‌شود و پس از آن بدون رعایت اصول بهداشتی و یا پوشیدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مسافرت رفته و یا در اجتماعات شرکت می‌کند که اقدام درستی نیست.

آنتی بادی کرونا پس از ۶ ماه از بین می‌رود

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مقالات منتشر شده در این رابطه، ‌ اظهار کرد: نتایج این مقاله نشان داده که میزان آنتی بادی IgG بهبود یافتگان بعد از ۳ ماه کاهش پیدا می‌کند و بعد از ۶ ماه مجددا از بین رفته و ایمنی بدن نسبت به کرونا قطع می‌شود. ولی این مسئله که بعد از نابودی آنتی بادی آیا فرد همچنان ایمن می‌ماند یا نه هنوز مشخص نیست.سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته گفت: تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر