سایت خبری پیام ما آنلاین | آرادکوه منبع انتشار بوی نامطبوع تهران نیست

آرادکوه منبع انتشار بوی نامطبوع تهران نیست





۲۹ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۴

آرادکوه منبع انتشار بوی نامطبوع تهران نیست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: انتشار بوی نامطبوع تهران و علت این آلودگی ارتباطی به آرادکوه سایت دفن زباله ندارد.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک قرار دارد.

صدرالدین علیپور روز شنبه در همایش پاسداشت روز ملی هوای پاک در بوستان ولایت اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته از  انتشار آلاینده ها، تنها یک منبع سطحی در یک منطقه خاص مانند آراد کوه نیست.

وی افزود: موارد مختلفی در انتشار بوی نامطبوع و منبع آن از جمله پایداری وضعیت هوا، سردی هوا، سرعت باد، ۳۰ برابر شدن گوگرد و سایر مواد تاثیر گذار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به این که سایت آراد کوه باید رفع نواقص شود گفت: ۵۰ سال است که زباله در این مکان دفن می شود که باید با روش های مهندسی نقص موجود را رفع کرد و افزایش ظرفیت کمپوست را دنبال کرد.

وی ادامه داد: در آرادکوه به دنبال کاهش دفع و شیرابه پسماند و تبدیل انرژی از زباله هستیم.

علیپور از اجرایی شدن طرح کاپ (کاهش  آلودگی و پسماند) خبر داد و گفت: در این طرح تفکیک زباله تر و خشک را از مبدا آغاز کرده ایم و با بردن مخازن تفکیکی به ساختمان های اداری و آموزشی این طرح را پیگیری می کنیم. وی بیان داشت:  پسماندهای حجیم از جمله لاستیک و شیشه ها را نیز از مبدا جمع آوری و به مواد اولیه تبدیل می کنیم ضمن اینکه ایستگاه های پردازش اقماری را در ۴ نقطه تهران آغاز کرده ایم.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *