سایت خبری پیام ما آنلاین | #فرزندت_کجاست جواب نداد

#فرزندت_کجاست جواب نداد





۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸

#فرزندت_کجاست جواب نداد  

ادعای‌بیکاری پسران و خانه‌داری دختران مسوولانی که به پویش فرزندت کجاست پاسخ دادند، با واکنش منفی روبرو شده است

پویشی که برای شفاف‌سازی درباره استفاده احتمالی فرزندان مسوولان از موقعیت آن‌ها شکل گرفته بود، با پاسخ‌هایی روبرو شده که کاربران توییتر نسبت به آن موضع منفی گرفتند.

«آقازادگی» و یا «ژن خوب». این دو صفتی هستند که برای فرزندان آن دسته از مسوولان به‌کار می‌رود که با استفاده از مقام خود، فرزندان خود را به نان و نوایی رساندند. تب بحث درباره آقازادگی اگرچه از سال‌ها پیش در ایران وجود داشته اما با افزایش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام، این تب بیشتر گُر گرفته. یکی از آخرین افرادی که به او صفت آقازدگی چسبانده شد، ساشا سبحانی، پسر سفیر اسبق ایران در مکزیک و ونزوئلا بود که انتشار تصاویر زندگی و جشن دامادی لاکچری او، حسابی در ایران سروصدا به پا کرد.  در همین حال اظهارنظر گاه و بیگاه برخی مسوولان و نمایندگان مجلس درباره زندگی فرزندان برخی مسوولان در خارج از کشور، به بحث در خصوص آقازاده‌ها بیشتر دامن زده است.  از جمله اتفاقات رخ داده در جلسه استیضاح علی ربیعی، وزیر پیشین کار که در آن پای فرزندان او و پزشکیان، نایب رییس مجلس هم به میان آمد. این اتفاقات موجب شد کاربران ایرانی در توییتر با راه اندازی #فرزندت_کجاست مسوولان را به پاسخ به این پرسش دعوت کنند. حالا با گذشت حدود یک هفته از این پویش، اظهارات مسوولان نه تنها  تب بحث درباره آقازادگی را فروننشاند که آن را بیشتر شعله‌ور کرد.

پسران بیکار و دختران خانه‌دار

از نکات قابل توجه پاسخ بسیاری از مقامات، بیکاری اکثر پسران آن‌هاست. البته بیکاری به این معنا که شغل و یا مقام دولتی بالایی ندارند. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه  گفته «پسرم فوق‌لیسانس مدیریت بازار دارد و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد.» علی ربیعی هم گفته دو پسرش هیچکدام کار دولتی ندارند. دو پسر علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی هم به گفته او شغل آزاد دارند. نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس هم گفته یکی از پسرانش کارمند بیمارستان و دیگری چوپان است. وضعیت کاری دختران مسوولان البته از پسران بدتر است. صالحی که گفته با وجود اینکه دخترش پزشکی خوانده، به خواست همسرش خانه‌دار شده است. شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه روحانی در امور حقوق شهروندی هم اعلام کرده دو دخترش شغل ثابتی ندارند. دختران ربیعی،  صالحی امیری (وزیر ارشاد)، احمد امیرآبادی فراهانی (عضو هیأت رییسه مجلس)، وکیلی (نماینده تهران)،  قاضی‌پور و بیشتر مسوولانی که به پویش #فرزندت_کجاست پاسخ دادند،  خانه‌دار هستند و بیشتر به تربیت فرزند مشغولند.

واکنش منفی

در حالی این تصور وجود داشت که با پاسخ به #فرزندت_کجاست به افزایش اعتماد عمومی در جامعه کمک شود، واکنش کاربران توییتر چیز دیگری را نشان می‌دهد. یکی از کاربران  پیشنهاد داد که پویشی برای اشتغال فرزندان بیکار مسوولان راه‌اندازی شود.  کاربر دیگری هم نوشت که «متاسفانه با خبر شدم که اکثر فرزندان مسوولان بیکار هستند. مجموعه ما به یک دستیار و دو خبرنگار نیاز داره. لطفا دوتا از این بچه‌ها بیان.» یکی از کاربران هم اینگونه نوشت: «این چالش فرزندت کجاست رو متوقف کنید بابا، داریم یه چیزی هم بدهکار می‌شیم. بیکار، خانه دار، دانشجو، شاغل در شرکت خصوصی اینا همه رو تحمل کردیم اما قاضی‌پور با گفتن اینکه «پسرم چوپانی می‌کنه» همه رو با خاک یکسان کرد.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *