پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پروژه‌های میدکو در کرمان بر اساس زمان‌بندی پیشرفت دارند

پروژه‌های میدکو در کرمان بر اساس زمان‌بندی پیشرفت دارند





۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت:

پروژه‌های میدکو در کرمان  بر اساس زمان‌بندی پیشرفت دارند

 

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت   با اشاره به برنامه زمان‌بندی پروژه‌های میدکو در کرمان می‌گوید نکته قابل اهمیت پروژه‌های شرکت میدکو در کرمان توجه به زمان‌بندی بوده که خوشبختانه  میدکو در این زمینه موفق بوده است.

روز یک شنبه مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در سفر یک روزه به کرمان ضمن بازدید از پروژه‌های  کارخانه فولاد بردسیر، فولاد زرند و فولاد بوتیای ایرانیان در نشستی خبری گفت که  صرفه جویی در انرژی و مصرف آب در صنایع و معادن نکته بسیار محوری در کشور است که در کنار آن باید ،ضوابط و استاندارد زیست محیطی رعایت شود.

کرباسیان با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال و تبدیل شدن به قدرت اقتصادی منطقه، باید به فولاد و معادن توجه شود گفت: با حمایت دولت رتبه تولید فولاد کشور در دنیا طی سال 92، 15 بوده که هم اکنون به 13 رسیده  که از 2 هزار میلیارد دلار گردش مالی صنایع معدنی دنیا، در سال 2017 به میزان 43 درصد به زنجیره فولاد اختصاص دارد و در ایران فولاد موضوع پایه ای رشد و توسعه است.

وی تاکید کرد که هشت میلیون تن کنستانتره، 7.5 میلیون تن گندله، سه میلیون تن آهن اسفنجی و 4.2 میلیون تن فولاد در استان کرمان در پایان پروژه‌های میدکو سال 98 تولید خواهد شد. 

وی گفت: کشور با حمایت دولت، سیستم بانکی، تلاش بخش خصوصی، توجه مسوولان محلی و مردم ، استفاده از نیروهای باتجربه و تلاش نیروی جوان به توسعه می رسد.

او با اشاره به این که دیگر معدن روباز بزرگی در کشور وجود ندارد گفت که  در آینده از معادن کوچک نیازها و مواد اولیه کارخانجات کشور تامین می شود و وجود این معادن در نقاط محروم موجب اشتغال‌زایی، رشد و توسعه آن منطقه می‌شود،  250 هزار کیلومتر مربع اکتشاف توسط ایمیدرو در چهارسال گذشته دلیلی بر این مدعا است.

به گفته وی این سه شرکت بزرگ فولادی کرمان(فولاد بردسیر،فولاد زرند و فولاد بوتیای ایرانیان) اشتغالی را در این منطقه ایجاد کرده‌اند که از نظر من دستاورد بزرگی حساب می‌شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو توجه به زمان‌بندی را مهم‌ترین ویژگی پروژه‌های میدکو در استان کرمان بیان کرد و گفت پروژه‌های فولاد در کرمان   بر اساس زمان‌بندی از قبل تعریف شده پیشرفت داشته که نکته قابل اهمیت آن به شمار می‌رود.

کرباسیان شرکت هلدینگ میدکو را در انتقال سرمایه به استان کرمان موفق دانست و افزود  از هدف گذاری 22 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموعه میدکو استان کرمان طی سال‌های گذشته انتخاب شده تاکنون 18 هزار میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده است. کرباسیان افزود: پروژه مجتمع فولاد زرند ایرانیان 1.7 میلیون تن فولاد تولید می کند و سه میلیون تن ذغال سنگ مورد نیاز این مجتمع است که با احداث این کارخانه باید ظرفیت تولید ذغال سنگ کشور نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه پروژه فولاد زرند ایرانیان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که بسیار ارزشمند است اظهار داشت : شرکت هولدینگ میدکو در سال 93 معدن خمرود را در راستای سیاست‌های دولت واگذار کرده است.

وی تاکید کرد آب بحرانی ترین مشکل کشور است و در استان کرمان مشکل آب وجود دارد و فعالیت استفاده از پساب ازجمله راهکارهای اساسی حوزه صنعت و معدن این استان است.

مشارکت بخش خصوصی و دولت در کرمان می‌تواند مدلی برای کشور باشد

مدیرعامل شرکت تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) که در این جلسه حضور داشت گفت همکاری و مشارکت موثر بخش خصوصی و دولت در کرمان می تواند به عنوان یک مدل در کشور استفاده شود.علی اصغر پورمند افزود: در مجموعه میدکو به دلیل برخورداری از دانش بالا و همت عالی مهندسان و متخصصان آن از فرصت هایی چون معدن ذغالسنگ جلال آباد که از دید کارشناسان بدترین معدن برای اکتشاف بوده نیز بهره برداری شده است. مدیرعامل شرکت تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) افزود: فعالیت اجرایی میدکو استفاده از تلفیق تجربه و جوانی است و در این مجموعه این تجربه به نسل جوان منتقل می‌شود.وی بیان کرد: نباید جوانان را تهدید بدانیم و باید از ظرفیت این قشر در کنار افراد باتجربه در معادن و کارخانجات کشور استفاده برده شود.

توسعه پایدار در شرکت فولاد بوتیای ایرانیان

مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان هم در این نشست گفت: توسعه پایدار در متن قراردادهای این شرکت دیده شده و یکی از مشخصه های توسعه پایدار در طراحی مصرف و تولید بدون تبخیر آب این شرکت است.محمدرضا خسروی راد افزود: این نوع تولید 30 میلیون یورو سرمایه گذاری مازاد برای این شرکت داشته است و این در حالی است که مصرف آب را کاهش می دهد.وی عنوان کرد: اتاق مدیریت محیط زیست در فضای سبز شرکت فولاد بوتیای ایرانیان احداث شده و همچنین در این شرکت با همکاری دانشگاه شریف برای حفاظت از محیط زیست همکاری می شود.وی گفت: انرژی نو و توربین انبساطی در مسیر گاز دریافتی در این مجموعه ایجاد شده است و فناوری سرباره به عنوان یک محصول به بازار عرضه می شود.

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *