پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در تجمع اعتراض آمیز مالکین جوپارستان اعلام شد 23 سال بدون آب و برق

در تجمع اعتراض آمیز مالکین جوپارستان اعلام شد 23 سال بدون آب و برق





۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۱۱

در تجمع اعتراض آمیز مالکین جوپارستان اعلام شد
23 سال بدون آب و برق

عده‌ای از مالکین شهرک جوپارستان کرمان در اعتراض به عدم توجه و تامین امکانات اولیه از جمله آب و برق صبح دیروز در مقابل استانداری تجمع کردند. در گفت و گوی که با تعدادی از این تجمع کنندگان داشتیم، مشخص شد؛ حدود 3 هزار قطعه زمین در سال 1372 با مجوز استانداری و از طریق شهرداری جوپار و با دریافت جداگانه بهای زمین و سایر هزینه ها، به افراد متقاضی اعم از دولتی و بومی واجد شرایط واگذار گردیده و اکنون با گذشت نزدیک به 23 سال و در حالی که بیشتر مالکین یا بازنشسته شده و یا حتی فوت کرده اند، این شهرک هنوز فاقد امکانات اولیه آب، برق، گاز و حتی آسفالت می باشد. این در حالی است که در همان سال های ابتدایی واگذاری این اراضی، لوله گذاری و تاسیسات آبرسانی و ایستگاه مخزن آب ساخته و انجام شده، چاه تامین آب شرب با رعایت حریم و بر طبق اصول کارشناسی حفر گردیده ( که بعدها پلمپ شد) و شبکه برق فشار قوی هم در شهرک کشیده شد و بلوارها و معابر با صرف هزینه های زیاد تسطیح گردید اما متاسفانه در ادامه هیچ اقدام دیگری برای تکمیل این اقدامات انجام شده، صورت نگرفته است.
به اذعان این عده، حدود 600 نفر از مالکین پروانه ساختمانی دریافت و تعداد 100 نفر از آنها با استفاده از تانکر آبرسانی، اقدام به ساخت منازل خود کرده و عده ای هم از شهرداری، پایانکار را دریافت کرده اند اما علیرغم گذشت بیش از 20 سال از آن زمان هنوز نه امکانات اولیه زندگی برایشان فراهم شده و نه حتی سند مالکیت برای آنها که اکثرا از قشر کم درآمد و مهاجر و حاشیه نشین هستند، صادر گردیده است.
اجتماع کنندگان معتقد بودند: اولا؛ با توجه به اینکه وقتی یک شهرک ایجاد می شود سازمان ها و شرکت های مسئول ( آب و برق و شهرداری) بایستی امکانات اولیه را برای زندگی و سکونت در این شهرک ها فراهم کند و مالکین فقط هزینه انشعاب را پرداخت نمایند، اما امروز مسئولین و شرکتها اعلام می کنند بایستی 60 درصد هزینه های راه اندازی را پرداخت نمایید! این در حالی است که کلیه هزینه ها( حدود 10 میلیون تومان سال 23) به اضافه قیمت زمین در هنگام واگذاری پرداخت شده است. دوما؛ مالکین علاوه بر پرداخت این مبلغ، برای صدور پروانه نیز مبلغی را به شهرداری پرداخت نموده اند که اکنون پس از 23 سال، سرانجام این پول که مقدار قابل توجهی هم می شود، نامشخص است. و سوما؛ طبق قانون، شهرداری مکلف است سند زمین ها و قطعات واگذاری را به مالکین صادر نماید که این کار هم پس از گذشت چندین سال هنوز صورت نگرفته است.
این عده در پایان از استاندار و سایر مسئولین درخواست کردند تا نسبت به رفع مشکل آب و تامین امکانات اولیه و صدور اسناد مالکیت آنها اقدام و دستورات لازم را به ارگانهای ذیربط مبذول فرماید.
در پاین این تجمع به دستور استانداری، اقایان زهرودی، بخشدار ماهان و مهندس یزدانپناه شهردار جوپار در جمع تجمع کنندگان حاضر و صورتجلسه ای مبنی بر اینکه هفته آینده بخشدار ماهان از مدیر کل آب و فاضلاب، مدیرکل برق و مالکین شهرک دعوت نمایند تا ضمن بازدید میدانی از شهرک، در مورد رفع مشکل با مالکین در جوپار جلسه ای برگزار و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

سایه سیل بر خوزستان

سایه سیل بر خوزستان

مطالب مرتبط

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

در منطقه‌ای که فعالان محیط زیست خوزستان پیشنهاد تأسیس ژئوپارک داده‌اند، مجوز برداشت معدن صادر شد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

گرمای تابستان در میناب،‌ طعمهٔ گوشتخواران وحشی این منطقه را کاهش می‌دهد

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

پلاستیک‌، فاجعه‌ای برای سلامتی و محیط‌زیست

پلاستیک‌، فاجعه‌ای برای سلامتی و محیط‌زیست

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *