پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۱

کرمان بیش از ۶۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی دارد
به گزارش پایگاه خبری سیرجان‌نیوز «سیـرنـا» علیرضا رزم‌حسینی صبح دیروزدر آیین کلنگ‌زنی پروژه مرمت و بازسازی حمام ظهیرالدوله و کاروانسرای حاج آقا علی اظهار داشت: اگر به میراث فرهنگی و آثار تاریخی کشورمان توجه کنیم، میراث فرهنگی می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی ما شود.
وی بیان داشت: بیش از ۶۵۰ اثر ثبت ملی در استان کرمان داریم که بخشی از آنها در دست مرمت بوده و تاکنون پنج اثر تاریخی به ثبت جهانی رسیده است که سه مورد از این آثار را در دولت یازدهم به ثبت رسیده‌اند. استاندار کرمان ادامه داد: ظرفیت ثبت جهانی ۳ اثر دیگر از آثار تاریخی استان کرمان هم وجود دارد. رزم حسینی ابراز داشت: کرمان در دیرباز پشتیبان جنوب شرق ایران بوده است و آثار تاریخی کرمان حکایت از پیشینه تاریخی این خطه دارد. وی یادآور شد: در دولت یازدهم اهدافی که با کمک مدیران دلسوز دنبال می‌کنیم این بود که بتوانیم ظرفیت‌های پنهان از کارافتاده و خوابیده را زنده و احیا کنیم و تولید درآمد و اشتغال داشته باشیم. همچنین در حاشیه این مراسم محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کاروانسرای حاج آقا علی پس از مرمت و بازسازی توسط سرمایه‌گذار به عنوان مجموعه اقامتی، پذیرایی و گردشگری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. وی ابراز داشت: تبدیل ابنیه تاریخی به اقامتگاه یکی از نیازهای شهر کرمان بوده که این اتفاق تاکنون به نحو مطلوبی روی نداده است، همچنین حمام ظهیرالدوله پس از مرمت به موزه جواهرات تبدیل می‌شود، زیرا در بازار زرگرهای کرمان قرار دارد.

تبدیل 150 هکتار از
بافت تاریخی کرمان به محور گردشگری
شهردار کرمان گفت: 150 هکتار از بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان محور گردشگری در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایسنا، «علی بابایی» ظهر دیروز در جلسه کارگروه زیربنایی و محیط زیستِ مجمع مشورتی ستاد توسعه کرمان 1404 اظهار کرد: از 500 هکتار بافت تاریخی شهر کرمان، 150 هکتار به عنوان محور گردشگری شهر کرمان در دستور کار قرار گرفته و اتفاقاتی که در این محور رقم خورده در همین راستا بوده است.
وی افزود: مرکز ثقل پروژه ها و محور گردشگری، میدان شهداء است و طرح اولیه، بعد از تایید کارگره زیربنایی، برای طراحی نهایی، پیگیری کمیسیون های مختلف و تصویب در شورای شهر خواهد رفت. بابایی تصریح کرد: سعی شده همه مسائل مربوط به میراث فرهنگی و اسناد بالادستی و به ویژه طرح تفصیلی شهر کرمان در پروژه میدان شهداء لحاظ شود.
شهردار کرمان بیان کرد: در حال حاضر بدنه سازی میدان شهداء کرمان انجام شده و توجه به بافت های کالبدی اطراف میدان باید مورد توجه قرار بگیرد.
در این جلسه «ابوالقاسم سیف اللهی» معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: مجمع مشورتی توسعه کرمان 1404 هفته گذشته برگزار شد که یکی از کارگروه های مجمع، کارگروه زیربنایی و ممحیط زیست است و نخستین جلسه را با حضور اعضاء داوطلب حضور در این کارگروه برگزار می کنیم.
وی افزود: تعدادی از پروژه هایی که مربوط به شهر کرمان که شامل ماهان، جوپار و … است، در این کارگروه مطرح و در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و طی مراحل قانونی، رسمیت یافته و نظر مشورتی قابل اجرا خواهد شد. سیف اللهی تصریح کرد: میدان شهداء بدنه سازی شده و کف سازی و دیگر کارهای این پروژه باید براساس طرح بالادستی صورت بگیرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *