پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۰۴

هاشمی و ناطق چه به جلسات بیایند چه نیایند، از بنیانگذاران جامعه روحانیت هستند
انتخاب نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی تلویزیونی به سوالاتی درباره مسائل اقتصادی و سیاسی و زندگی شخصی‌اش پاسخ داد. او در بخشی از سخنانش گفت: آیت الله هاشمی و حجت الاسلام ناطق نوری بر اساس اساس‌نامه که بنیانگذاران جامعه روحانیت را اعضای دائم جامعه می‌داند، هم‌چنان عضو تلقی می‌شوند. چه تشریف بیاورند و چه تشریف نیاورند. وی درباره مخالفت جامعه روحانیت با حضور آیت الله هاشمی در انتخابات 84 هم گفت: «اصل این که نیایند این بود که سال 84 دنبال این بودیم که فرد دیگری از اصولگرایان به میدان آید و بر آن اتفاق و اجماع شود. از این جهت بار اول ملاقات تنهایی با ایشان داشتم و عرض کردم که قصد کاندیداتوری دارید؟ ایشان گفتند خیر بنا ندارم مگر ضرورتی اقتضا کند و من سرباز نظام هستم و اگر کسی به میدان آید که رای کمی در پشتوانه خود داشته باشد به مصلحت کشور نخواهد بود. آن وقت به عنوان کسی که یک سرباز این نظام است مجددا به میدان می آیم. دو استدلال داشتند یک استدلال ایشان این بود که دوره ما گذشته است. این را سال 84 فرمودند. گفتند دوره ما گذشته است و نوبت جوانان است استدلال دوم ایشان هم این بود که دیگران خواهند گفت ما کادرسازی نکردیم. هر دو استدلال به نظر من درست بود. به ایشان گفتم اگر شما قصدتان این بود که بیایید بدانید با سه چالش روبرو هستید. قبلاً در مجلس ششم اصلاح‌طلبان مقابل شما بودند و کاری کردند که شما کف لیست قرار گرفتید و انصراف دادید. اگر الان به میدان بیایید آنها از شما حمایت می‌کنند و عده دیگری منتظر هستند اگر به میدان امدید به چالش با شما بپردازند. این ملاقات یک ساعت و ربع طول کشید و بعداً در شورای مرکزی روحانیت مبارز و گفت وگوی جدی درباره کاندیداتوری آقای هاشمی و حمایت از ایشان کردیم. نظر اکثریت این بود که توصیه کنیم که ایشان کاندید نشوند.
وزیر کشور: صدا و سیما اثرگذاری‌اش را در جامعه از دست داده است
انتخاب نوشت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به تأثیرگذاری فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: سال های پیش نسبت به تهدیدهای ابزاری مثل موبایل و شبکه های اجتماعی هشدار داده شد، این در حالی است که باوجود رسانه‌های مجازی، صداوسیما نیز اثرگذاری‌اش را در جامعه ازدست‌داده است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود: تعجیل در اجرای حکم اعدام بابک زنجانی، مردم را دچار شک و تردید می‌کند
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده مردم شیراز در رابطه با حکم اعدام بابک زنجانی گفت: هنوز مشخص نشده که پول‌ها کجاست و مبلغ بدهی چقدر است، اعدام وی در این شرایط می‌تواند به شک و تردید مردم بیفزاید. بهرام پارسایی در واکنش به حکم اعدام بابک زنجانی متهم نفتی، گفت: پرونده بابک زنجانی سال‌هاست در قوه قضاییه مطرح بوده که تقریبا شناسایی افرادی که به نوعی پشت پرده وی تلقی می‌شوند برای این قوه سخت نیست. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود:‌ بدون شک مهمتر از حکم اعدام زنجانی بازگرداندن اموال و بدهی‌های وی به وزارت نفت است. پارسایی تصریح کرد: در حال حاضر ممکن است با تشخیص دادگاه، زنجانی مفسد اقتصادی شناخته و به حکمش اعدام باشد اما بنده معتقدم نباید در اجرای این حکم عجله کرد چرا که این مسئله می‌تواند به ابهامات پرونده دامن بزند. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت لازم در روند بررسی پرونده زنجانی دیده نشد گفت: هنوز به خوبی مشخص نشده که پول‌های وی کجاست و مبلغ بدهی آن چه میزان است بنابراین اعدام این فرد در این شرایط می‌تواند به شک و تردید مردم بیفزاید. پارسایی خاطرنشان کرد: معتقدم باید جزئیات پرونده بابک زنجانی به طور شفاف از سوی دستگاه قضا برای مردم توضیح داده شود و این امر هیچ اشکالی ندارد، چرا که همه مردم باید بدانند در این پرونده چه گذشته است.
توضیحات آیت الله آملی‌لاریجانی به نمایندگان درباره حساب‌های قوه قضاییه
ایلنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح مسائل مطرح شده در نشست روز چهارشنبه جمعی از نمایندگان با رییس قوه قضاییه پرداخت. علیرضا رحیمی با بیان این‌که نمایندگان از جریان‌های گوناگون سیاسی در این دیدار حضور داشتند، اعلام کرد: ترکیبی از اعضای هیات رییسه مجلس (آقایان پزشکیان، وکیلی، امیرآبادی و رنجبرزاده) اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان (آقایان پزشکیان، جمالی و برومندی)، روسای کمیسیون‌ها (آقایان نوبخت، تاجگردون و پورابراهیمی) و اعضای شاخص فراکسیون‌های امید (آقایان نوریان حضرتی، نوبخت، تاجگردون و رحیمی) و ولایت‌ (امیرآبادی، ادیانی‌راد و رنجبرزاده) و برخی دیگر از همکاران در این دیدار حضور داشتند. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسائلی که ازسوی آیت‌الله آملی لاریجانی مطرح شد از دو جنبه حائز اهمیت بود.اولاً این‌که در میان سخنان رییس قوه قضاییه، استدلال‌های شنیدنی وجود داشت و نکته دیگر این‌که این مسائل از حوزه رییس قوه مطرح می‌شد و نشان می‌داد هیچ‌گونه عصبانیتی وجود ندارد. این درحالی بود که پیش از این در برخی محافل مطرح شده بود که آیت‌الله لاریجانی نسبت به این مسئله برخوردی احساساتی و توام با عصبانیت داشته که به هیچ وجه این‌گونه نبود و اتفاقاً استدلال‌های شنیدنی و جالبی بیان شد. او گفت: همچنین در ادامه مدیرکل حوزه ریاست قوه قضاییه پرونده‌ای را در اختیار نمایندگان قرار داد که تمامی اسناد افتتاح حساب‌ها از سال ۷۰ و ۷۱ تا سال ۹۵ در آن وجود داشت و این اسناد در میان همکاران دست‌گردان شد و باتوجه به حضور آقایان بهمنی، تاجگردون و پورابراهیمی که در مسائل اقتصادی و بانکی تخصص دارند، این دوستان نیز تایید کردند که حساب‌ها به‌نام قوه قضاییه بوده و در تمامی این سال‌ها نیز چنین روندی طی شده و مسئله خاصی که موجب تعجب باشد یا موضوعی که ارتباط به اشخاص داشته باشد، در این اسناد وجود نداشت.
روایتی از ردصلاحیت رییس دولت اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۰
ایسنا نوشت: جلایی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به انتخابات سال 80 اشاره و اعلام کرد: در این انتخابات بنا گذاشته بودند که رییس دولت اصلاحات دیگر نیاید اما آمد و 2 میلیون رای نیز بیشتر از سال 76 آورد و این انتخابات در کشور تعیین کننده بود. این استاد دانشگاه تهران انتخابات 84 و حضور چند نامزد اصلاح طلب را یکی از بزرگترین اشتباهات اصلاح‌طلبان عنوان کرد و گفت: این اشتباه منجر به ایجاد زمینه ای شد که رئیس جمهوری سر کار بیاید که با حرف ها و تدابیرش باعث تحریم و کاهش مراودات بین المللی کشور شد که تا انتخابات تعیین کننده سال 92 ادامه داشت. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: با انتخابات سال 92 کشور از یک وضعیت نیمه بسته وارد دوره میانه روی شد و اگرچه الان هم فضا آنچنان گشوده نیست ولی تا حد زیادی از وضعیت پیش از 92 فاصله گرفته ایم و فضا عوض شده است. جلایی پور با بیان اینکه اگرچه هنوز هم برخی از سخنرانی ها در کشور مانند سخنرانی مطهری به عنوان پسر شهید مطهری، نائب رئیس مجلس آن هم در روز اربعین در شهر مشهد و در یک برنامه مذهبی لغو می‌شود اعلام کرد: اما در شرایط کنونی همین لغو سخنرانی به یک پدیده تبدیل می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *