سایت خبری پیام ما آنلاین | رییس علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگو با «پیام ما» با اشاره به مخالفت با سخنرانی مطهری در مراسم روز دانشجو: علی مطهری هر وقت بخواهد می‌تواند در دانشگاه سخنرانی کند

رییس علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگو با «پیام ما» با اشاره به مخالفت با سخنرانی مطهری در مراسم روز دانشجو: علی مطهری هر وقت بخواهد می‌تواند در دانشگاه سخنرانی کند





۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۱

رییس علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگو با «پیام ما» با اشاره به مخالفت با سخنرانی مطهری در مراسم روز دانشجو:

علی مطهری هر وقت بخواهد می‌تواند در دانشگاه سخنرانی کند

 

روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر مخالفت رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با سخنرانی علی مطهری در روز 15 آذر، به مناسبت روز دانشجو، منتشر شد. این خبر که خیلی زود در فضای مجازی دست‌به‌دست شد، سریع توسط سایت‌های منتقد دولت دست‌مایه‌ای شد برای زیر سؤال بردن دولت. خبرگزاری فارس درباره این موضوع نوشت: «جنجال‌آفرینی دولت و رسانه‌های اصلاح‌طلب در موضوع لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد توسط دادستان مشهد و تبدیل کردن آن به مسئله اصلی این روزهای کشور در حالی است که روز قبل از اربعین ( 29 آبان) یعنی یک روز قبل از لغو سخنرانی نامبرده در مشهد، دانشگاه علوم پزشکی کرمان که یک دانشگاه دولتی است با سخنرانی وی در جمع دانشجویان این دانشگاه مخالفت کرده است. این سؤال مطرح است که چگونه دانشگاه‌های دولتی هم به دلیل مواضع سخیف و تنش‌زای این نماینده حاشیه‌ساز حاضر نیستند عواقب سخنرانی وی را بپذیرند و به علی مطهری مجوز سخنرانی بدهند ولی از آن‌طرف به خاطر لغو سخنرانی در مشهد که توسط دادستان مشهد صورت گرفته، جاروجنجال راه انداخته و فریاد وااسفا برای آزادی بیان سر می‌دهند به‌گونه‌ای که در روز تعطیل چندین نامه ارسال‌شده و کمیته ویژه برای این موضوع تشکیل می‌شود و رئیس‌جمهور نیز روز بعد طی نامه‌ای تند، لغو سخنرانی نامبرده را مایه شرمساری می‌داند.» این خبر در سایت‌های مختلف ازجمله مشرق نیوز، شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، دانشجو، عماریون و چندین سایت منتقد دولت بازنشر شد. خبرگزاری فارس حتی پا را از این فراتر گذاشت و دراین‌ارتباط با عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان کشور مصاحبه کرد و دلیل «نپذیرفتن مطهری توسط یک دانشگاه دولتی» را مورد سؤال قرارداد. این در حالی است که موضوع به‌گونه‌ای که رسانه‌های منتقد دولت و البته برخی رسانه‌های حامی دولت که تحت تأثیر فضاسازی منتقدان قرار گرفتند، نبوده است. علی‌ اکبر حق‌دوست، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط با حواشی پیش‌آمده در این رابطه با «پیام ما» صحبت کرد. در ادامه می‌توانید این گفت‌وگوی کوتاه را بخوانید:

 آقای حق‌دوست! مخالفت شما با سخنرانی علی مطهری در علوم پزشکی کرمان خیلی حاشیه ایجاد کرده است. به‌خصوص که این روزها دولت از دادستانی مشهد گله دارد که چرا سخنرانی نایب رییس مجلس را در مشهد لغو کرده، اما حالا شما که یک مدیر دولتی هستید، همان کار را تکرار کردید.

نه. ببینید داستان اصلاً به این شکلی که رسانه‌ها منتشر کردند نیست. ابداً این‌گونه نبوده که ما نخواهیم آقای مطهری در دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی کند.

 نامه مخالفت شما با سخنرانی آقای مطهری موجود است.

بین تشکل‌های دانشجویی از سال 93 توافقی حاصل شد که هرسال یک تشکل برگزارکننده مراسم روز دانشجو باشد. سال 93 انجمن اسلامی بود، سال 94 بسیج و امسال طبق همان توافق قرار است جامعه اسلامی برگزار کند. انجمن اسلامی برای مراسم 16 آذر درخواست سخنرانی آقای مطهری را داشت، ما مخالفت کردیم و اعلام کردیم که امسال نوبت جامعه اسلامی است که سخنران دعوت کند و به اسم 16 آذر نمی‌توانید مراسمی برگزار کنید. حالا سخنران هرکس که می‌خواهد باشد.

 اگر برای مراسم دیگری جز 16 آذر دعوت می‌کردند شما قبول می‌کردید؟

بله. من امروز تلفنی با آقای مطهری هم صحبت کردم. از ابتدا هم آقای مطهری به ما گفته بودند در یک روز نمی‌توانند دو جا سخنرانی کنند. همان ابتدا گفتند فقط در دانشگاه باهنر کرمان سخنرانی می‌کنند و این سخنرانی برای هر دو دانشگاه مشترک است. ما از سخنرانی ایشان استقبال می‌کنیم.

 الان این بحث پیش‌آمده که علوم پزشکی کرمان به خاطر مواردی که به‌زعم برخی رسانه‌ها سخنان حاشیه‌دار هستند، با سخنرانی علی مطهری مخالفت کرده.

اصلاً و ابداً. ما مشکلی نداریم. ایشان هر هفته‌ای بخواهند، می‌توانند سخنرانی کنند. اصلاً نیازی به دعوت انجمن اسلامی هم نیست و من خودم شخصاً از آقای علی مطهری دعوت می‌کنم که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان سخنرانی کنند. متأسفانه برخی سایت‌ها می‌خواهند از این طریق به ما و دولت حمله کنند. ما اصلاً مشکلی با صحبت کردن آقای مطهری نداریم. همان‌طور که دو هفته پیش خانم جلودار زاده در دانشگاه سخنرانی داشتند. امروز هم بعد از این حواشی من خودم به آقای مطهری زنگ زدم و خواهش کردم که برای اینکه نشان دهیم مشکلی وجود ندارد حتماً به علوم پزشکی بیایند و الان اصرار ما بیشتر از قبل است که مشخص شود دلیل مخالفت ما سیاسی نبوده است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *