پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۷

آیت‌الله هاشمی:
کسانی که انقلاب را قبول نداشتند، تریبون گرفتند و‌‌ رأی مردم را زینتی خواندند
ایلنا نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه کسانی که از دوران مبارزه، انقلاب را قبول نداشتند، در نظامی که همه مسؤولیت‌ها را براساس قانون اساسی انتخاباتی کرده بود، تریبون گرفتند و‌‌ همان طیف و تفکر، رأی مردم را زینتی خواندند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه پرسش و پاسخ جمعی از اصحاب قلم، مدیران و فعالان رسانه‌ای در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها اظهار کرد: «برجام نیاز جامعه جهانی، برای باز کردن گره‌ای بود که چند کشور بزرگ دنیا به ناحق در مسیر ملت بزرگ ایران ایجاد کرده بودند و متأسفانه برخی سوء مدیریت‌ها هم در داخل به آن دامن زده بود که با توجه به وجود عقلای فکری و سیاسی در مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اجرا، برجام مسیر خود را می‌رود، هر چند بعضی‌ها در خارج و داخل از آغاز در مسیر آن مانع‌تراشی‌ می‌کردند و هنوز هم به تلاش خود برای نا‌موفق جلوه دادن آن ادامه می‌دهند.»

توضیح نجفی در خصوص انصراف از وزیر شدن
در حالی که قرار بود در کنار صالحی امیری و سلطانی فر، محمدعلی نجفی نیز به عنوان یکی از سه وزیر پیشنهادی از سوی حسن روحانی به مجلس معرفی شود، نجفی در ساعات پایانی از پذیرش این مسئولیت خودداری کرد و رئیس جمهوری فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.
محمدعلی نجفی در گفت و گو با جماران، در خصوص علت تجدیدنظر در تصمیم خویش برای پذیرش وزارت آموزش و پرورش و معرفی وی به مجلس از سوی رئیس جمهوری، اظهار کرد: بنده آقای دانش آشتیانی را فردی قوی، سالم و کاردان می دانم. وی افزود: احساس کردم در این شرایط ایشان در این جایگاه می تواند موفق تر باشد و من به ایشان کمک می کنم.

سعید جلیلی:
بسیاری از غربی‌ها می‌گویند تعجب می‌کنیم که در انتخابات‌ ۹۲ ایران آن نتیجه حاصل شد
روزنامه اعتماد نوشت؛عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک سال و نیم است که یمن بمباران می‌شود اما کسی نگران امنیت جهان و حقوق بشر نیست. آنهایی که ادعای مبارزه با تررویسم داشتند دقیقا همان زمانی که جنگ به ضرر تروریست‌ها پیش می‌رود ناگهان در لوزان می‌گویند نگران مردم حلب هستیم!
وی در سمنان گفت: در مورد انتخابات هم باید عرض کنم که هر انتخابات مقطعی است در روند سیاسی- اجتماعی کشور و متناسب با نوع انتخابات اعم از مجلس، ریاست‌جمهوری و… فرصتی است که مردم می‌توانند نسبت به مسائل شناخت بهتر و عمیق‌تری پیدا کنند.
من صادقانه عرض می‌کنم و به این موضوع باور دارم که در هیچ جای دنیا مثل ایران در این سطح از آزادی انتخابات برگزار نمی‌شود و در اینجا واقعا مردم‌اند که انتخاب می‌کنند تا حدی که حتی بسیاری از غربی‌ها می‌گویند تعجب می‌کنیم که در برخی انتخابات‌ها مانند ۷۶، ۸۴ و ۹۲ آن نتایج حاصل شد و در واقع ارزش افزوده انتخابات باید برای جامعه باشد. یعنی نگاه‌هایی مطرح می‌شود و مردم انتخاب می‌کنند و پس از آن ارزیابی و تجربه می‌کنند تا ببینند کدام نگاه درست بوده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *