پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ناگهان 3 فرماندار تغییر کردند کرمان تکانی

ناگهان 3 فرماندار تغییر کردند کرمان تکانی





۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۲۸

ناگهان 3 فرماندار تغییر کردند
کرمان تکانی

قطار تغییر فرمانداران استان کرمان که از شمال غرب حرکت خود را آغاز کرده بود، پس از توقف در شرق، به جنوب کرمان رسید و سه فرماندار در این منطقه تغییر کردند.
پنج‌شنبه‌ای که گذشت اگر متفاوت‌ترین روز کاری رزم حسینی و مجموعه استانداری کرمان نبود، قطعاً یکی از متفاوت‌ترین‌ها روزها بود چراکه در این روز، سه فرماندار در جنوب کرمان تغییر کردند. محسن صمدانی در کهنوج جای خود را به ابوذر عطاپور داد، ایوب فلاحی در منوجان کلید اتاقش را به حسین صادقی تحویل داد و علی نیک‌نفس جانشین بهرام امیری پاک در فاریاب شد. این در حالی است که پیش‌ازاین کمتر شاهد تغییرات این‌چنینی بودیم. حتی زمانی که رزم حسینی استاندار شد، تغییرات در فرمانداری‌ها تدریجی بود و چند تغییر در یک روز اتفاق نمی‌افتاد. در چند ماه گذشته هم اگرچه در شرق استان شاهد تغییر 2 فرماندار بودیم، اما این تغییرات بافاصله زمانی یک‌ماهه رخ‌داده بود.
وقتی قطار تغییر به راه افتاد
اولین تغییر در فرمانداری‌های استان کرمان پس از انتخاب‌های ابتدای کار رزم حسینی، اوایل خردادماه سال جاری رخ داد و این تغییرات ادامه‌دار تا امروز که تقریباً 4 ماه می‌شود، گریبان 6 فرماندار از 23 فرماندار استان را گرفته است. تغییراتی که گمان می‌رود به سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان بی‌ارتباط نباشد. چراکه حسن روحانی در نشست خبری پایان سفرش، در پاسخ به سؤال «پیام ما» پیرامون عملکرد برخی فرمانداران غیرهمسو با دولت در کرمان، پیاده نکردن برنامه‌های دولت را «تخلف از رأی مردم» دانست و گفت: «هماهنگی با نظر و رأی مردم مهم است. این چیزی است که مورد تأکید ما هست و استاندار و وزارت کشور هم باید در این راستا دقت کنند.» دو هفته از این صحبت نگذشته بود که محمد خادمی، فرماندار اصولگرای انار جای خود را به سید ضیاءالدین طباطبائی داد. 17 روز بعد، محمود متقیان که از خردادماه 93 فرماندار نرماشیر شده بود، جای خود را به رضا مشکی داد. حدود یک ماه بعد هم بهنام فراقی که اسفندماه 93 پس از هشت ماه سرپرستی، فرماندار فهرج در شرق استان شده بود، جای خود را به غلامرضا نژاد خالقی داد و پنج‌شنبه گذشته هم سه فرماندار در جنوب کرمان تغییر کردند.
معاونانی که فرماندار شدند
حسین صادقی که سرپرست فرمانداری منوجان شده، پیش‌ازاین معاون عمرانی این فرمانداری بود. آن‌طور که سایت استانداری کرمان نوشته، وی متولد 1348 شهرستان میناب است و در سال 1378 با مدرک کارشناسی به استخدام وزارت کشور درآمد. بخشدار مرکزی و ریاست شورای شهر منوجان و کارشناس ارزیابی عملکرد و معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری منوجان ازجمله سوابق مسئولیتی اوست که جایگزین ایوب فلاحی شده است. فلاحی که خرداد 93 فرماندار منوجان شده بود، در دولت احمدی‌نژاد فرماندار قلعه گنج بود. محسن صمدانی که از اردیبهشت 93 فرماندار کهنوج شده بود، جای خود را به معاون سیاسی‌اش داد. ابوذر عطاپور متولد 1360 شهرستان کهنوج و در سال 1384 با مدرک کارشناسی وارد وزارت کشور شد. مسئول روابط عمومی فرمانداری کهنوج، کارشناس بازرسی، کارشناس برنامه‌ریزی، رئیس دفتر اجتماعی و رئیس گروه برنامه‌ریزی فرمانداری کهنوج ازجمله سوابق سرپرست جدید فرمانداری کهنوج است. علی نیک‌نفس دهقانی که سرپرست فرمانداری فاریاب شده، در حالی جای بهرام امیری پاک را گرفته که در سال 91 بخشدار مرکزی این شهرستان بوده است. او متولد 1353 در جیرفت است و مسئولیت دفتر سیاسی فرمانداری کهنوج از دیگر سوابق اوست. بهرام امیری از تیر 93 فرماندار فاریاب شده بود.
لبخند و سکوت سیاسیون
تغییرات اخیر در فرمانداری‌های جنوب کرمان اگرچه تاکنون با واکنش رسمی از سوی احزاب سیاسی استان روبرو نشده اما رسانه‌های نزدیک به دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا واکنش متفاوتی به این موضوع داشتند. رسانه‌های اصولگرا فعلاً در برابر این تغییرات سکوت کرده‌اند و تنها یکی از آن‌ها نوشته «نکته قالب توجه این است که مسئولان سیاسی استان کرمان تاکنون در مورد چرایی تغییر هم‌زمان سه فرماندار در جنوب کرمان هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.» در طرف مقابل اما سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، از این تغییرات استقبال کرده و تصمیم رزم حسینی در این خصوص را ستوده‌اند و آن را شجاعانه می‌دانند.
نظر مثبت نماینده
پنج شهرستان جنوبی
نماینده مردم قلعه گنج، رودبار، کهنوج، منوجان و فاریاب در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به «پیام ما» گفت: «قطعاً وزارت کشور با ارزیابی‌هایی که انجام می‌دهد، سعی می‌کند تغییراتی را انجام دهد که مثبت باشد. من هم‌فکر می‌کنم تغییرات اخیر مثبت باشد و اوضاع بهتر از گذشته شود.» احمد حمزه در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم در این تغییرات نقش داشتید، اظهار کرد: «من تصمیم گیر نبودم اما ازآنجایی‌که استاندار کرمان در طرح مثلث توسعه با نمایندگان تعامل خوبی دارد، پیش از تغییرات در این رابطه باهم صحبت کردیم و من هم ازآنجایی‌که به آقای رزم حسینی اعتماد دارم و به‌عنوان عضو فراکسیون امید مجلس متشکل از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، حمایت خود را از این تغییرات اعلام کردم.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما در جریان چرایی این تغییرات هستید، گفت: «هر سه نفر نیروی آموزش‌وپرورش بودند و من شنیدم که قرار شده آموزش‌وپرورشی‌ها به آن سازمان برگردند. همچنین گفته می‌شود این فرمانداران به علت ضعف عملکرد در ارزیابی‌های وزارت کشور تغییر کرده‌اند.»
همسویی فرمانداران جدید
با دولت
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان در رابطه با تغییر سه فرماندار در جنوب کرمان به «پیام ما» گفت: «فرمانداران جدید قطعاً همسو باسیاست‌های دولت عمل می‌کنند.» علیار اسکندری نسب در پاسخ به چرایی تغییر فرمانداران سابق اظهار کرد: «دوران مأموریتشان تمام‌شده بود و باید تغییر می‌کردند.» وی حاضر به توضیح بیشتر در این رابطه نشد.

تأکید وزیر کشور بر تغییر برخی فرمانداران
در ماه‌های گذشته در حالی 6 فرماندار در استان کرمان تغییر کرده‌اند که روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در رابطه با تغییرات فرمانداران در کل کشور گفت: «اگر ببینیم کسی روش اعتدالی و سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کند، او را تعویض می‌کنیم. بعد از انتخابات هم تغییر تعدادی از فرمانداران را در دستور کار قراردادیم که اقدام شد.» سه‌شنبه گذشته هم محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر، در این رابطه گفت: « عملکرد استانداران، فرمانداران و بخشداران رصد می‌شود و با بررسی عملکرد فرمانداران نسبت به تغییرات لازم در این زمینه اقدام خواهد شد.
در این زمینه افراد شایسته ارتقا پیداکرده و کسانی که عملکرد ضعیف داشتند جابه‌جا خواهند شد. برخی از فرمانداران هم در شرف بازنشستگی قرار دارند که این امر نیز در اسرع وقت اعمال می‌شود.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

سیزده سال پیش از فاجعهٔ انفجار نیروگاه اتمی، ژاپن فاضلاب آلوده به رادیواکتیو را به اقیانوس می‌ریزد

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل گارگروه مشترک ایران و ارمنستان مطرح کرد:

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی رودخانه ارس

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

تصمیمات محیط زیستی دولت برای تحقق هوای پاک:

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *