اخبار

منتشر شده در صفحه خودرو | شماره 688

سیتروئن C4 تا عید به
سایپا می رسد
سایپا و سیتروئن در حالی چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری مشترک با یکدیگر را امضا کردند که به گفته منابع آگاه، اولین خودرو حاصل از این شراکت، اواخر امسال راهی بازار کشور خواهد شد.
به نقل از دنیای اقتصاد، سیتروئن که از مدت‌ها قبل صحبت از همکاری اش با سایپا به گوش می‌رسید، قصد دارد در دوران پسابرجام، شراکتی جدید را با دومین خودروساز بزرگ ایران آغاز کرده و سهمی مناسب از بازار داخل را نصیب خود کند. بر این اساس و آن طور که منابع آگاه می‌گویند، انتهای سال جاری اولین محصول سیتروئن به نام C4 وارد بازار کشور خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست این خودرو از همان ابتدا به تولید می‌رسد یا در مرحله اول، به‌صورت CBU (خودرو کامل) راهی ایران خواهد شد. به گفته برخی کارشناسان، این احتمال وجود دارد که سایپا و سیتروئن در مرحله اول و به‌منظور بازارسنجی، چند دستگاه C4 را از طریق واردات راهی بازار کشور کرده و در ادامه، مقدمات لازم را برای تولید این محصول در «جاده مخصوص» فراهم بیاورند. گفته می‌شود C4 تنها محصول موردنظر سیتروئن برای بازار ایران و شراکت با سایپا نیست و به‌تدریج چند خودرو دیگر نیز از سوی این شرکت فرانسوی راهی ایران خواهد شد. در این بین، از سیتروئن الیزه نیز به‌عنوان دیگر محصول خودروساز فرانسوی برای بازار ایران یاد می‌شود. اما هرچند هنوز مشخص نیست C4 با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید، با این حال بعید است این محصول قیمتی زیر 80 میلیون تومان داشته باشد.

ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار
وزیر صنعت از ورود اولین خودروهای تولید داخلی با پلت‌فرم ایرانی از اواخر سال ۹۶ به بازار خبرداد و گفت: در حال مذاکره با شرکت‌های صاحب تکنولوژی برای تولید موتورهای یورو ۵ خودروهای تجاری هستیم.
محمدرضا نعمت‌زاده گفت: سال گذشته در حوزه صنعت خودرو، سیاست‌هایی اتخاذ و برنامه راهبردی تعیین شده که در قالب این راهبرد، می‌بایست پلتفرم، نیروی محرکه و طرح کلی تولید خودرو ایجاد شود؛ البته این توان در صنعت خودروسازی موجود است و گزارش‌های ارائه شده حاکی از حرکت خودروسازان در این مسیر است و امیدواریم اواخر سال آینده، اولین تولیدات پلت‌فرم‌های ایرانی، وارد بازار شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازی در بخش صنعت و اقتصاد پیشران است و همواره صنایع ماقبل و مابعد خود را به حرکت وا می‌دارد؛ لذا این صنعت برای هر کشور از لحاظ توسعه فن‌آوری بسیار مهم و ضروری است؛ ضمن اینکه با توجه به وجود فن‌آوری های مختلف در صنعت خودروسازی، روز به روز خودروهای تولید شده در دنیا پیچیده‌تر می‌شوند و سطح تکنولوژی ارتقا می‌یابد؛ لذا توسعه فن‌آوری در کشور بسیار مورد اهمیت است. وی تصریح کرد: در گذشته خودروها براساس استاندارد یورو ۲ تولید می‌شد؛ ولی با ورود فناوری‌های جدید به صنعت، استاندارد یورو ۵ لحاظ شده و ارتقا به یورو ۶ نیز مدنظر است و امیدواریم که کیفیت سوخت نیز به صورت همزمان با رشد کیفی محصولات بهبود یابد. نعمت‌زاده درباره خودروهای تجاری نیز گفت: در خصوص تولید کامیون مقرر شده موتورهای یورو ۵ تولید شود و بر همین اساس باشرکت‌های صاحب تکنولوژی در حال مذاکره هستیم و در نظر است که گیربکس اتوماتیک کامیون، اتوبوس نسل جدید و سایر قطعات این خودرو با همکاری کشورهای صاحب تکنولوژی در ایران تولید شود.

10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «پیام ما» بیشتر بدانید :

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 3
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,492
  • ماه: 5,268
  • سال: 124,468