سایت خبری پیام ما آنلاین | میزخبر

میزخبر





۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۳

پلیس آلمان: عامل تیراندازی در مونیخ، هیچ ارتباطی
با داعش نداشته است
پلیس آلمان اعلام کرد که مهاجم مونیخ ارتباطی با گروه تروریستی داعش نداشته است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس پلیس مونیخ اعلام کرد با جستجوی منزل عامل تیراندازی روز جمعه در این شهر، هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط او با گروه داعش یافت نشده است. همچنین ظاهرا این فرد در مورد تیراندازی در اینترنت تحقیق می‌کرده است.
گرمای زیاد جان یک نفر را در خوزستان گرفت
مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به دنبال گرمای شدید در چند روز اخیر یک مرد حدود 40 ساله در اثر گرمازدگی فوت کرد.
جرئیات دستگیری سه نفر مظنون در حادثه تروریستی دالاهو
مسئول روابط عمومی سپاه کرمانشاه گفت: این سه نفر از اعضای احزاب معاند نظام هستند که توسط اطلاعات سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه دستگیر شدند. بررسی پرونده این 3 مظنون توسط اطلاعات سپاه کرمانشاه در حال انجام است.
وقوع سه انفجار در کابل حداقل 30 کشته برجای گذاشت
وقوع سه انفجار در میان تظاهرات کنندگان جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ کابل حداقل 30 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است. شاهدان عینی تصریح کردند شدت انفجار به حدی بوده که دیواره‌های بتنی نصب شده در محل حادثه از جا کنده شده است.
جدی‌ترین گزینه جایگزین صفدر حسینی مشخص شد
بعد از طرح گزینه‌های مختلف برای ریاست هیات عاملی صندوق توسعه ملی، ظاهرا احمد دوست حسینی جدی‌ترین گزینه برای این سمت است. طهماسب مظاهری (رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در دولت گذشته)، مسعود نیلی (مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری)، محمدعلی نجفی (مشاور رئیس جمهور و رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، حمیدرضا برادران شرکا (معاون پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، محمد فروزنده (رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و عضو فعلی مصلحت نظام)، محمد ستاری‌فر(رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) و حتی قضاوی (معاون فعلی بانک و بیمه وزارت اقتصاد) از جمله گزینه‌هایی بودند که در مورد آنها گمانه‌زنی شد، اما هیچ‌ یک مذاکره و یا قبول سمت را تایید نکرده بودند.
غرویان: پایگاه اتاق‌های فکر علیه دولت در تهران، قم
و مشهد است
ایلنا نوشت: حجت الاسلام محسن غرویان گفت: پیش‌بینی من این است که روحانی در انتخابات سال آینده همچنان پیشتاز خواهد بود و رای اکثری را خواهد داشت. معتقدم یک اتاق فکر علیه دولت وجود ندارد، بلکه چندین اتاق فکر در حال فعالیت هستند که پایگاه‌های آنها در تهران، قم، مشهد و برخی شهرهای دیگر است. این اتاق‌های فکر متعدد است که در آنها رقبای روحانی می‌نشینند. {با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد} احمدی‌نژاد سخنرانی‌هایی ‌می‌کند و نشست‌هایی دارد. اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی‌نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند. احمدی‌نژاد از نظر قوانین محکوم است. اینها به‌علاوه نزاع‌های سیاسی که در دوره او در کشور اتفاق افتاد باعث می شود که از سوی شورای نگهبان تایید نشود معتقدم اگر در آینده باز هم قرار باشد قدرت به دست طیف افراطی بیفتد شاهد تکرار حوادثی مثل کوتای ترکیه در کشورمان خواهیم بود چون کشور دچار درگیری خواهد شد.
واکنش معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری به سخنان
وزیر خارجه عربستان
ابوطالبی در صفحه خود در توئیتر خطاب به عادل الجبیر نوشت: زمانی که در مدینه ‹مذکره النصیحه› نوشته و پدران شما افراط و ترور را بر اساس آن صادر و امام برای دنیا تعیین کردند، شما کودک بودید. تا به زانو درآمدن و اتمام بودجه نفتی شما زمان لازم است، فشار مالی برای هزینه های حمایت از ترور، افراط و آدم کشی نتیجه می دهد. سه دهه، رابطه پدران شما و ایران دوستانه بوده؛ کودکان که وزیر می شوند، ابتدا پدرانشان را نقد می کنند؛ این خود بزرگ پنداری است. در زمان افزایش هزینه های شما در دخالت های منطقه ای تا رسیدن به نقطه بحرانی تان، صبرما زیاد است؛ برای گفت و گو خواهید آمد.
جوانفکر: چرا مدعیان سیاست از بازگشت احمدی‌نژاد نگرانند؟
علی‌اکبر جوانفکر با بیان اینکه احمدی‌نژاد فعلا هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارد در واکنش به اظهارات عباس عبدی که ضمن رد بازگشت احمدی نژاد به عرصه مدیریت اجرایی گفته که «او اگر نفت نداشته باشد اصلا چیزی نیست گفت: اول اینکه اگر آقای احمدی نژاد، بدون فروش نفت چیزی به حساب نمی آیند، چرا مدعیان سیاست با گرایش های مختلف از جمله خود آقای عباس عبدی، از احتمال بازگشت ایشان نگرانند و پیوسته علیه او داد سخن می دهند و در خیل رسانه های رنگارنگ خویش انواع اتهامات بی پایه و اساس و دروغین را به ایشان نسبت می دهند؟
شهرام جزایری:اگر دولت گذشته مصلح است
به مفسدبودنم افتخارمیکنم
شهرام جزایری به روزنامه آرمان گفت: در شرایطی که از اکثرافراد کابینه دولت احمدی‌نژاد با نام مصلح اقتصادی یاد می‌شود، من به برچسب مفسد افتخار می‌کنم. همین افراد بودند که خود را حامی نزدیک می‌دانستند. هیچ کس اندازه این افراد بزرگان کشوررا هتک حرمت نکردند. هیچ رئیس‌جمهوری در طول دوره ریاست‌جمهوری خود قانون‌گریزتر از احمدی‌نژاد نبود. فساد در دولت احمدی‌نژاد وجود داشت، مگر ممکن است فساد در یک کابینه جولان دهد اما برخی ندانند؟ احمدی‌نژاد درحد مناظره با شهرام جزایری در خصوص مسائل اقتصادی نیست. من نحوه مدیریت احمدی‌نژاد را قبول نداشته و ندارم. اگر مجبور به مناظره با احمدی‌نژاد شوم، باز هم مناظره نمی‌کنم.
شعار یک جانباز خطاب به احمدی نژاد:
«غارتگر بیت المال اعدام باید گردد»
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:محمود احمدی نژاد عصر پنجشنبه 31 تیر در مسجد مسعودیه واقع در سه راه افسریه تهران بار دیگر پیرامون نحوه نابسامان توزیع ثروت در جهان صحبت و به صورت غیرمستقیم به دولت حمله کرد. در جریان این مراسم، طرفداران او به صورت سازمان دهی شده شعار می‌دادند: احمدی قهرمان برس به داد ایران. وی که باز هم مدیریت جهان را نشانه رفته بود ادامه داد: «ما یا نعمت‌های خدا را نشناخته‌ایم یا درست توزیع‌شان نکرده‌ایم.» در این هنگام، جانبازی از میان جمعیت با فریاد گفت: مرگ بر غارت‌گر بیت‌المال، غارت‌گر بیت المال اعدام باید گردد.
شهرداری بنرهای احمدی‌نژاد را جمع کرد
روزنامه آرمان نوشت: دانشگاه ایرانیان روز پنج شنبه شاهد حضور دولتمردان احمدی‌نژاد بود؛ آنها به تدریج وارد این ساختمان شدند و به اتاق جلسات رفتند. آن طور که سایت دولت بهار نوشته است، این همایش بی‌حاشیه نبود و در حالی که برگزار‌کنندگان مراسم از قبل برای نصب بنرهای اطلاع‌رسانی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران هماهنگی کرده و موافقت آنها را کسب کرده بودند، تعدادی از عوامل شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۱۵ بنرهای اطلاع‌رسانی سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد را جمع کردند! آیا انتشار این خبر دارای پیام مرزبندی احمدی‌نژاد و قالیباف برای انتخابات ۹۶ است؟
رضایی: نیروهای انقلاب کجا وارد اقتصاد کشور شده‌اند؟
ایسنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیروهای انقلاب در اقتصاد کشور کجا وارد شده اند؟ از ابتدای انقلاب دولت‌ها تحت تاثیر دیگران، اقتصاد را به نیروهای انقلاب نداده‌اند.
وزیر ارشاد: در بحث کنسرت ها، اگر از نظر انتظامی و ترافیکی مشکلی پیش آمد ناجا وارد عمل می شود
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد مساله اختلاف با نیروی انتظامی درباره اجرای کنسرت ها گفت: اختلاف به آن معنا وجود ندارد. مقداری ابهام در وظایف وجود داشت که سعی شد این ابهام را برطرف کنیم. به عنوان مثال در سال ۱۳۳۶ آیین نامه ای را دولت در آن زمان تصویب و ابلاغ کرد که نظم تمامی برنامه های عروسی، جشن ها و کنسرت ها برعهده شهربانی است. در کنار آنها اجرای کنسرت ها هم آمده بود. ولی بعد از پیروزی انقلاب مجوز تمامی کنسرت ها و اجراهای صحنه ای برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ولی تا این لحظه نیروی انتظامی بر اساس همان آیین نامه گذشته، می گوید که اماکن باید از ما مجوز بگیرد. بر اساس اصلاحیه دولت، صدور اجراهای صحنه ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیروی انتظامی از نظر انتظامی و ترافیکی اگر مشکلی پیش آمد وارد عمل می شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *