پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حسن خمینی در واکنش به مقایسه ترامپ و احمدی‌نژاد: رؤسای جمهور ایران را با آمریکا مقایسه نمی‌کنم

حسن خمینی در واکنش به مقایسه ترامپ و احمدی‌نژاد: رؤسای جمهور ایران را با آمریکا مقایسه نمی‌کنم





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶

حسن خمینی در واکنش به مقایسه ترامپ و احمدی‌نژاد:
رؤسای جمهور ایران را با آمریکا مقایسه نمی‌کنم

یادگار امام (ره) در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی «جیو» پاکستان به پرسش‌های گوناگونی درباره رابطه ایران با آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پاسخ داد. گزیده‌ای از این گفت‌وگو را در ادامه به نقل از جماران بخوانید:
سال‌های پیش یعنی 5 تا 10 سال پیش شاید بزرگ‌ترین معضل را مسئله اسرائیل می‌دانستیم و همه به دنبال این بودیم که این غده سرطانی را از جامعه اسلامی حذف کنیم. اما امروز تقریباً اسرائیل یک مسئله فراموش‌شده در اذهان ملت‌های اسلامی است و همه به دنبال رفع گرفتاری‌های شدیدی که برای خودمان پیداشده هستیم. متأسفانه جریانات تکفیری که در عراق و سوریه و جاهای دیگر رشد کردند یک فاجعه را برای جامعه اسلامی پدید آوردند.
بیشترین کسی که از فاجعه عظیمی که در جامعه اسلامی برقرار است سود می‌برد رژیم صهیونیستی است.
اشتباهی که بسیاری کردند این بود که می‌خواستند مسئله سوریه را با راه‌حل نظامی حل کنند. سوریه راه‌حل نظامی ندارد. سیاست کلی اعلام‌شده توسط جمهوری اسلامی که به نظر من سیاست صحیحی است این است که از راه‌حل نظامی صرف‌نظر شده و به راه‌حل‌های سیاسی پرداخته شود.
{پاپ سعی کرد که بین همه گروه‌های مسیحی اتحاد برقرار کند. اما در مسلمانان چنین چیزی دیده نمی‌شود. آیا ما مسلمانان نباید از پاپ درسی بگیریم؟}: من نمی‌خواهم وارد تاریخ مسیحیت شوم. تاریخ مسیحیت نیز الزاماً تاریخ خوبی نیست. جنگ‌های تلخی بین آن‌ها اتفاق افتاده است. امروز هم اگر نزاعی از این نوع بین مسیحیان نیست به خاطر این است که مسیحیت دخالتی در مسائل زندگی عادی مردم ندارد.
{دونالد ترامپ معروف به احمدی‌نژاد آمریکا است. آیا شما هم همین فکر را می‌کنید؟}: من هیچ‌کدام از رؤسای جمهور ایران را در هیچ دوره‌ای با هیچ‌کدام از رؤسای جمهور آمریکا مقایسه نمی‌کنم.
به نظر من انتخابات آمریکا چندان تأثیری در سیاست‌های منطقه‌ای آن‌ها ندارد. ولی دلم نمی‌خواهد که چنین شخصیتی (ترامپ) رئیس‌جمهور آمریکا شود.
{به نظر شما سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر کرده است؟}: فکر نمی‌کنم آقای ظریف تابه‌حال تلاشی برای روابط دوجانبه داشته باشند. بحث برجام که سیاست کلی جمهوری اسلامی بود که انجام شد. ارتباطات ما هم طبیعتاً در محدوده برجام بوده است. البته همیشه نگاه ما به آمریکایی‌ها بسته به رفتار آن‌ها است.
{تصور می‌شود که شما دارای برخی گرایش‌های سیاسی هستید نسبت آن‌ها با اندیشه امام چیست؟}: من فکر می‌کنم که در داخل ایران این تقسیم‌بندی‌ها را چندان نمی‌توان پیاده کرد. اما من و دیگر گروه‌هایی که در ایران هستند قرائت و برداشتی را از فرمایش امام دارند. من هم اگر حرفی می‌زنم برداشتم این است که اگر امام در روزگار ما بود حتماً همین حرف را می‌زد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *