پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برترین جهانگردان زن

برترین جهانگردان زن





۵ تیر ۱۳۹۵، ۰:۰۳

برترین جهانگردان زن

«فریا استارک» اولین زن خارجی است که برای دیدن «قلعه الموت» در شهرستان قزوین، به ایران آمده و کتابی را در مورد این قلعه و فرقه «حسن صباح» و پیروانش به رشته تحریر درآورده است.
برترین جهانگردان زن را بشناسید!
به گزارش جی پلاس، ماجراجویی و رفتن به سفرهای خطرناک و طولانی در مکان‌ های صعب العبور، در طول تاریخ همواره مختص مردان ماجراجو بوده است. از مردان طبیعت‌ گردانی که تا اعماق جنگل‌ های آمازون، کیلومترها راه می‌ پیمودند، تا قطب نوردان قرن ۱۹ میلادی، همه و همه مردان پر دل و جرأتی بوده‌ اند که سفرهای ماجراجویانه‌ ای را پیشه خود می‌ ساختند اما در این میان بودند زنانی که این سنت قدیمی را شکسته‌ اند و به ماجراجویی و سفرهای طولانی پرداخته‌ اند. در این گزارش، شما را با ۸ نفر از این زنان جسور و گردشگران ماجراجو آشنا می‌کنیم.
اولین زن جهانگردی که به قلعه الموت آمد
«فریا استارک» از معروف‌ ترین جهانگردانی است که در طول زندگی خود به کشورهای بسیار زیادی، از جمله ایران سفر کرده است. او در سال های اولیه زندگی خود، معمولاً بیمار بوده و اوقاتش را در خانه و بستر بیماری گذرانده است. از دهه ۱۹۲۰ به بعد، «فریا» سفرهای طولانی خود را آغاز کرد و به عنوان اولین زن خارجی، راه نفس‌ گیر و پرپیچ و خم قلعه الموت را در پیش گرفت و دیدنی‌ های خود را در ایران سفرنامه‌ ای مهیج به رشته تحریر درآورد.
اولین زن فاتح قله مخوف «هوا اسکاران»
«آنیا اسمیت پک» یکی از اولین زنان آمریکای شمالی است که موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته فلسفه شد. او به همین دلیل، علاقه خاصی به تاریخ و فلسفه یونان باستان پیدا کرد و در ۴۰ سالگی عازم این کشور شد. «آنیا» در سن ۴۴ سالگی به کوهنوردی پرداخت و یک سال بعد، به عنوان سومین زن جهان، قله ۴۴۷۸ متری «ماترهورن» در رشته کوه‌ های آلپ را فتح کرد.
او سال‌ ها بعد موفق شد قله ۶۷۶۸ متری قلعه مخوف «هواسکاران» در کشور پرو را نیز به عنوان اولین زن کوهنورد فتح کند و پرچمی را به اهتزاز درآورد که روی آن نوشته شده بود: به زنان حق رأی بدهید!
ماجراجویی‌ ترین برنامه
ماه عسل در دنیا
«هریت چالمرز آدامز»، نویسنده، جهانگرد و عکاس زن آمریکایی است که مسافرت‌ های فراوانی را به مناطقی همچون آسیا، آمریکای جنوبی و جنوب اقیانوس آرام داشته و مشاهدات خود را به رشته تحریر درآورده است. او که علاقه به سفر و گشت و گذار را از پدر خود به ارث برده بود، هنگام ازدواج با شخصی به نام «فرانک آدامز»، شرط عجیبی را در میان گذاشت. «هریت» شرط کرده بود تا زمانی که به اندازه کافی پول پس‌انداز نکرده‌ اند، به ماه عسل نروند، اما در عین حال، وقتی پول قابل توجهی پس انداز کردند، برای گذران ماه عسل، به معابد شگفت‌انگیز «مایا» واقع در کشور السالوادور و نواحی دورافتاده مکزیک سفر کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *