پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷

جشنواره فرهنگی اقتصادی از برج میلاد تهران تا درب بهشت جیرفت
جشنواره‌های اقتصادی و فرهنگی جیرفت بعد از برگزاری جشنواره استان کرمان در برج میلاد تهران، در قالب جشنواره فرهنگی و اقتصادی از بخش ساردوئیه این شهرستان آغاز شد. به گزارش فارس از بعد از برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان که مرداد ماه امسال در برج میلاد تهران برگزار شد، جشنواره‌های اقتصادی و فرهنگی شهرستان جیرفت نیز از بخش ساردوئیه آغاز شد. جشنواره فرهنگی و اقتصادی با عنوان ساردوئیه بهشت جنوب کرمان به مدت دو روز در پارک حرم و جنب آستان امامزاده سلطان سیداحمد (ع) برگزار و گوشه‌ای از توانمندی‌های این بخش در 37 غرفه به نمایش در آمد.
ساردوئیه بهشت جنوب کرمان
بخش ساردوئیه یکی از بخش‌های با قدمت بالای شهرستان جیرفت است که با داشتن مردمانی خون‌گرم و میهمان‌نواز، همواره مورد توجه گردشگران و میهمانان قرار گرفته است. این بخش در فاصله 85 کیلومتری مرکز شهرستان جیرفت قرار دارد که داری اقلیمی کاملاً متفاوت است، هوای خنک این بخش در تابستان و طبیعت سرسبز آن، هر ساله میهمانان و گردشگران زیادی را به این بخش فرا می‌خواند. وقتی از جیرفت به سمت ساردوئیه حرکت می‌کنید، پس از 20 کیلومتر، آب و هوایی را تجربه می‌کنید که بسیار مفرح و شگفت‌انگیز است، اقلیمی که شاید در کمتر جایی از کشور، وجود داشته باشد که فاصله نخل تا یخ، 15 کیلومتر باشد.
ضرورت شناساندن ظرفیت بخش‌های توانمند جیرفت
شهرستان جیرفت با دارا بودن چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز که هر کدام دارای ظرفیت‌های منحصر‌به‌فردی است، از تاریخی کهن و اقلیمی شگفت‌انگیز برخوردار است. دو بخش اسماعیلی و مرکزی که از بخش‌های با آب و هوای گرم هستند از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی، تاریخی و کشاورزی برخوردار هستند و بخش‌های ساردوئیه و جبالبارز هم دو بخش سردسیر جیرفت هستند که در دل خود، گنج‌های بسیاری از ادب و فرهنگ و کشاورزی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی و… دارند. این همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان جیرفت نیازمند فرصت‌هایی است که بتوان آنها را در قالب‌های مختلفی معرفی کرد، یکی از روش‌هایی که می‌توان قابلیت و داشته‌های ارزشمند این مناطق را با آن نشان داد، برگزاری جشنواره‌های اقتصادی و فرهنگی است که برگزاری نخستین جشنواره اقتصادی و فرهنگی بخش ساردوئیه با عنوان بهشت جنوب در جوار امامزاده سلطان سیداحمد (ع) در مرکز شهر درب‌بهشت، بابی برای جشنواره‌های شهرستانی در جیرفت شد.
تداوم جشنواره‌های فرهنگی در تمام بخش‌های جیرفت
فرماندار جیرفت با اشاره به برخورداری این شهرستان از ظرفیت‌های مختلف اظهار کرد: بخشی از توانمندی‌ها در قالب جشنواره فرهنگی و اقتصادی ساردوئیه به نمایش گذاشته شد. احمد امینی‌روش با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به روستاها در این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر، زمینه‌های سرمایه‌گذاری خوبی در این شهرستان فراهم شده و در بخش‌های مختلف این شهرستان از جمله ساردوئیه اجرا می‌شود. حسین صالحی بخشدار بخش ساردوئیه نیز به خبرنگار فارس گفت: با وجود آستان مقدس امامزاده سلطان سیداحمد (ع) در این بخش کارهای فرهنگی خوبی در شهر درب‌بهشت انجام شده است. امید حمزه‌ای‌نژاد شهردار ساردوئیه با اشاره به استقبال بالای مسافران و گردشگران از این بخش به ویژه در ایام تابستان اظهار کرد: تمام امکانات خود را برای خدمات‌رسانی به مسافران به‌کار گرفتیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان «نور»:

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

عکاسی به قیمت جان پرندگان

«پیام ما» باید و نبایدهای فعالیت عکاسان و تصویربرداران در فصل زادآوری پرندگان را بررسی می‌کند

عکاسی به قیمت جان پرندگان

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *