پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با محمد حسین محمودشاهی که حوای دیروز را اخیرا منتشر کرده است؛ ازشهرام شکوهی تقلید نمی کنم

با محمد حسین محمودشاهی که حوای دیروز را اخیرا منتشر کرده است؛ ازشهرام شکوهی تقلید نمی کنم





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴

با محمد حسین محمودشاهی که حوای دیروز را اخیرا منتشر کرده است؛ ازشهرام شکوهی تقلید نمی کنم

سپیده ایرانمنش
این روزها تصویر این هنرمند را بسیار بر درو دیوارو اماکن عمومی شهرمیبینیم. محمدحسین محمودشاهی متولد1364در کرمان؛ مادرش فرهنگی و پدرش ارتشی است .فعال در زمینه تیاتر،سینما و موسیقی. او موسیقی را از سن6-7سالگی با نواختن ارگ آغاز کرده،زمانی که با گذاشتن چهار پایه زیرپایش دستانش را به کلاژهای ارگ میرسانده. در همان زمان مقامهای برتر را در زمینه قرآن و اذان و قرائت کسب کرده و نشان داده که استعدادی در زمینه خواندن دارد.در دوران دبیرستان علاقه اش به تیاتر موقعیت ادامه دادن در زمینه موسیقی را از وی گرفت تا اینکه سال 83باورود به دانشگاه و یادآوری علاقه اش به موسیقی تلنگری شد برای شروع دوباره ساز و آواز. محمودشاهی موسیقی را با علی کریمی به صورت حرفه ای آغاز کرد.اکثر سازهای پوستی را در حد متوسط مینوازد و درام را به صورت حرفه ای کارمیکند، به حدی که در گذشته روزی 7-8 ساعت در روز را تمرین میکرده است. ژانر کاریش راک-تلفیقی؛راک-ایرانی است(بلوزراک-راک اندرول) است. در بین صحبتهایش چندین بار تاکید میکند که افتخارش این است که برای مردم کار میکند. موسیقی راک گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان راک اند رول شکل گرفت.

حوای دیروز ذهن شنونده را مشغول می کند
محمودشاهی می گوید:تمام دغدغه ام این بود که همه آهنگ های آلبومم متفاوت و خوب باشد تا تمام آلبوم وزحماتمان فدای یک آهنگ نشود. به نظر من باید دیدگاه آدمها را در هر زمینه ای در نظر گرفت؛ برای همین تمام آلبوم را به هشت آهنگ تقسیم کردم یعنی سلیقه های متفاوت را در هشت قسمت کلی طبقه بندی کردم.
1-داب استپ-موسیقی ایرانی=دوستت دارم
2-احساسی و عاشقانه=پاییز
3-راک-سنتی=خلقت
4-شیش و هشت کلاسیک=نرنجون
5-کارهای جاده ای-راک اندرول=بیخیال
6-فول ترنس-ترنس های دهه60 و 70=چشم به راه
7-کارهای 24ساعته؛ در هر زمان و حسی شنونده را راضی میکند=تقدیر
8-حماسی=حوای دیروز که نام آلبوم هم به همین نام است.
او اشاره میکند به این موضوع که نام آلبومش را به گونه ای انتخاب کرده تا هر آنچه در تمام آهنگها و ترانه ها هست را در بربگیرد و هم ذهن شنونده را به خود مشغول کند. که البته آهنگ پاییزش تا به امروز طرفداران بسیاری را پیدا کرده است.
حسین ایرجی، مهدی سلاجقه، اکبر منصوری، نیلوفر منصوری، علی رضا رامشک، محسن وحدتی ترانه سرایان و مهدی سلاجقه، مسعود نکویی، مرتضی نکویی، پرهام رنجبر، سامان عبدالرشیدی؛ آهنگسازان و تنظیم کنندگانی هستند که وی را در عمر تولید آلبومش یاری دادند. خودش نیز آهنگسازی دو آهنگ (دوستت دارم و خلقت )آلبومش را آنجام داده.میکس مسترینگ تمام قطعات بجز قطعه 7 را مرتضی نکویی و قطعه هفت را پرهام رنجبر به عهده داشته اند. علیرضا صفری و احسان حبیبی عکاسان و امین اقرش ایده پرداز بصری ، تایپوگراف و طراح گرافیک وی بوده اند؛ که از تمامی آنها صمیمانه تشکر میکند. محمود شاهی می گوید: مراحل ضبط آهنگها در استدیو نسل مهر آقای مرتضی نکویی بوده. تشکر ویژه ای از دوست عزیزم مرتضی نکویی دارم؛ در حقیقت آلبومم را مدیون مرتضی جان عزیز هستم و امیدوارم بتوانم به شکلی قدران زحماتش باشم.
از شهرام شکوهی تقلید نمی کنم
او وعده آلبومی متفاوت و ویژه تری را به مردم شهرش میدهد چرا که تجربیاتش بیشتر شده و به احتمال بسیار زیاد کنسرتش را سه یا چهار ماه بعد از محرم و صفربرگزارخواهد کرد. از بین خوانندگان مرحوم استاد ایرج بسطامی، ایرج خواجه امیری، علی رضا افتخاری، محمداصفهانی وشهرام شکوهی را بسیار دوست دارد و اصلا این حرف را که میگویند صدایش شبیه به شکوهی است را قبول ندارد بلکه اعتقاد دارد تونالیته و تحلیل هایشان بسیار شبیه است. همه ژانرها و سبکهای موسیقی را دوست دارد و گوش میکند.
همه خوانندگان کرمانی را دوست دارم
این خواننده می گوید: همه آنها دوستانم هستند و دوستشان دارم.در این راه بسیار تشویقشان میکنم و هر زمان هر کمکی از من بر بیایید دریغ نخواهم کرد. باید خوانندگان زیاد بشوند،آلبوم تولید کنند؛ سطح رقابت بالا برود. صد درصد اینگونه است که کیفیت هم بالاتر خواهد رفت موسیقی استان دیده خواهد شد و سلیقه ها یک دست تر میشود. ما همه مثل دوندگان دوی سرعت هستیم که به پشت سر خود نگاه نمیکنیم همه یک هدف و مقصد داریم در روبرویمان که برای رسیدن به آن با تمام انرژی و توان می دویم .این هدف نشان دادن استعداد و توانایی استان کرمان در موسیقی است. همه در یک تیم و با یک هدف مشترک هستیم.
او اعتقاد دارد کسی که برای دل خود بخواهد موسیقی کار کند با سازش در گوشه دنج منزلش مینشیند و مینوازد اما کسی که برای مردم بخواهد کار کند باید نوکر، در کنار مردم و خدمتگزار مردم باشد. از خداوند همیشه میخواهد که هر چیزی که به اومیدهد ظرفیتش راهم بدهد.
نمی خواستم چهره ام مشخص باشد
محمود شاهی می گوید: دوست داشتم پوستر کارم بسیار خاص باشد و چهره ام خیلی مشخص نباشد، مرموز باشد تا مردم را به فکر وادارد تا درباره اش با یکدیگر صحبت کنند و نظر بدهند برای همین تایپوگرافی را انتخاب کردم.
مراسم رونمایی آلبومم مثل جشن بود
این خواننده درباره مراسم رونمایی آلبومش می گوید: برای مراسم رونمایی هم از خیلی قبل تراز آن به فکر این بودم که از حالت کلیشه ای یک مکان کوچک و کم جا که همه صف میبندند امضا و عکس میگیرند خیلی جدی و رسمی استفاده نکنم . دلم میخواست ارتباط بیشتری با مخاطبینم داشته باشم برای همین به صورت یک جشن برگزار کردم تا به مردم هم خوش بگذرد. گفتنی ست در مراسم رونمایی آلبومش سری کلیپ و حرکات فرم زیبا با هماهنگی های پوریا قلی پور و عمادنیک پور صورت میگیرد. همان شب رونمایی سه هزار نسخه از آلبومش توسط مسولین و مردم خریداری میگردد که بسیار حرکت بزرگ و تشویقی برای او و در سطح استان بوده است، این نشان میدهد که آلبومش با استقبالی بیشتراز حد انتظارش روبرو شده. در انتها او مهمانانش را با شاخه گل و شیرینی بدرقه میکند.
برای تولید آلبوم ماشینم را فروختم
وقتی از اینکه چگونه تصمیم گرفت آلبوم تولید کند سوال کردم؛ لبخندی زد و گفت سازها و ماشینم را فروختم و گفتم یا علی. مات نگاهش کردم و او باز با لبخند پاسخ داد که تمام هزینه ها شخصی بوده یا دوستانش رفاقتی در تمام مراحل کمکش کرده اند و همه اینها را مدیون خانواده و لطف خداوند است. همین جا مکثی میکند و بسیار جدی میگویید دعای پدر و مادر معجزه میکند. من در مراسم رونمایی آلبومم به مشکلات زیادی برخوردم که همان لحظه برطرف شدند؛ویدئو پروژکتور سوخت، لپ تاب خراب شد و… اما خداوند در تمام لحظات یاریمان کرد و خدارا شکر تمام مراسم به خوبی برگزار گردید.
مهر وطن گروه منحصر به فردی است
محمودشاهی که در گروه مهر وطن هم عضویت دارد می گوید: مسعودنکویی یکی از بهترین هنرمندان کشورمان است و گروه تک و منحصر به فردی دارد به نام مهر وطن. گروه مهر (مهر وطن چندگویش از ۲۵۰۰ گویش استان کرمان را در کنار گویش شیرین کرمانی و به صورت کُرال آکاپلا تقدیم می کند. این گروه لباس مختص خود را دارد و جالب است برایتان بگویم تنها گروهی بودیم که در جشنواره فرهنگی کرمان در برج میلاد اجرا کردیم. گروه موسیقی مهر وطن با توجه به رسالت خود در زمینه بازسازی نغمه های استان کرمان به صورت آواز جمعی (کرال) و ارکسترال، از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده تا این ملودی ها را به گوش همیهنان و جهانیان برساند. بنده هم افتخاری برایم است که با این گروه همکاری میکنم . مسعودنکویی هم اکنون کار مشترکی از همکاری موسیقی و حرکات نمایشی با پوریاقلی پور از فعالان تیاتر را در دست اجرا دارد. کاری ترکیبی از کارفرم(پرفورمنس) و موسیقی محلی با نام «اَکتاپِلا». این نمایش موسیقیایی داستان تاریخی از شالبافهای کرمان است که به صورت حرکات مدرن درآورده شده؛ هر شب در سالن همایون مجموعه یادگاران صنعتی ساعت 20:15 تا پانزدهم شهریور در پلاتوی صنعتی کرمان و مهرماه در تهران به روی صحنه می رود. البته باید خاطرنشان کنم که این نمایش مخاطبان خاص خود را دارد و برای عموم شاید خیلی قابل توجه نباشد.
دعوت بیش از اندازه از خوانندگان غیر بومی
توقع را بالا می برد
محمود شاهی ادامه می دهد: نظر مساعدی ندارم ؛ هر چیزی حد و اندازه ای دارد. و مهمتر از آن اینکه دعوت بیش از اندازه از خوانندگان غیر بومی توقع را بالا میبرد به حدی که باعث شده مردم بلیط خواننده غیر بومی هر چه قدر بالا باشد را حاضراست پرداخت کند اما هزیینه پایین بلیط خوانندگان بومی را تمایلی به خریداری ندارند و از خوانندگان جوان و با استعداد شهرمان را حمایت کنیم.در کرمان خواننده خوب داریم ،استدیوی خوب و مناسب داریم ؛ صدابردار خوب داریم ، شاعران بزرگ و با استعداد زیاد داریم فقط باید خودمان را باور کنیم و آستین بالا بزنیم و شروع کنیم.
آثارم را مفت نمی فروشم
این خواننده می گوید: نکته ای که دوست دارم به آن اشاره کنم این است که سی دی آثارم را مفت و مجانی نمیدهم چون به نظرم ارزش موسیقی را پایین میاورد. بیایید به موسیقی رحم کنیم. هر چیز مفت و مجانی ارزش چندانی برایش قایل نمیشوند اما هر چیزی که برایش بهایی پرداخت گردد ولو کم بیشتر برای دارنده اش ارزش و احترام دارد. ما باید سطح کاری خودمونو بالا ببریم ، خودمون به خودمون در مرحله اول احترام بزاریم تا دیگران هم به ما احترام بگزارند. اون وقت خوده مردم طالب آثار بومی میشوند. پخش آثار به صورت رایگان نفیی که ندارد ضررهای زیادی را هم برای ما خوانندگان و همکاران و موسیقی شهرمان به دنبال دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *