پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با پیام ما: سند درمانی استان کرمان؛ نگاهی به آینده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با پیام ما: سند درمانی استان کرمان؛ نگاهی به آینده است





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با پیام ما:سند درمانی استان کرمان؛ نگاهی به آینده است

نقش این جشنواره در توسعه و تحقق اهداف پیش روی علوم پزشکی را چگونه ارزیابی می کنید؟
برای اینکه ما بتوانیم از توانمندیهای همه استفاده حداکثری را ببریم باید استعدادهای بلقوه و بالفعلی که در دانشگاهها وجود دارد را ارائه دهیم تا سایر فرهیختگان و بزرگان با این توانایی ها آشنا شوند و ما از این طریق بتوانیم کمک ها و مساعدت های آنها را از جهات مختلف جذب کنیم. جشنواره فرهنگی اقتصادی این فضا را برای همین امر فراهم کرده است، که ما یک گفتمان مفید و صمیمانه ای را هرچند کوتاه، داشته باشیم.
– در هفته های گذشته اخباری در خصوص سند درمانی استان کرمان بیان شده است، از ویژگی ها و اهمیت این سند بگویید؟
برنامه های توسعه حوزه درمان در سطح کشور خیلی جامع بوده ، ولی معمولا به آن نگاه حوزه ای می شد. بعضی از نقشه ها فقط توسعه زیرساخت های بیمارستانی را در نظر می گرفتند و یا برخی از سندهای تولیدی، بیشتر نگاه نیروی انسانی داشت. سندی و برنامه ای که تولید و ارائه شده است، سندی جامع است که تربیت و بکارگیری نیروی انسانی، مدیریت اقتصاد درمان و توسعه زیرساخت های درمان را نه فقط در شهر کرمان بلکه در کلیه شهرستان ها بصورت هماهنگ و منسجم ارائه داده است . لذا این سند با نگاهی به آینده است.
– آیا بستر و زیرساخت لازم، برای محقق شدن اهداف سند درمان استان وجود دارد؟
برخی موارد باید ساخته شوند. اول باید هدف را مشخص و روشن کنیم، همه انرژی ها،توانمندی ها و نیروهایی را که داریم همسو و هم جهت کنیم، ما ایمان داریم که نیرو وپتانسیل این کار وجود دارد، ولی وقتی یک نقشه حساب شده وجود نداشته باشد نمی توان از آنها استفاده بهینه کرد و من مطمئن هستم که با یک عزم و جزم همگانی این امر تحقق پیدا خواهد کرد.
– در خبرها آمده بود «نرخ ابتلا به سرطان در استان کرمان نسبت به متوسط کشوری در حال افزایش است. اگر آن را تایید می کنید به تشریح دلایل آن بپردازید؟
بروز سرطان در استان کرمان از متوسط کشوری در کل پایین تر است اما سرعت افزایش آن بصورت چشمگیری بالاست. در بعضی از انواع سرطان ها مانند سرطان مثانه، حنجره یا کبد این شیب بیشتر است که باید به آنها توجه خاص شود.
– در پایان اگر نکته یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟
تشکر میکنم از بانیان و حامیان این جشنواره و امیدوارم اینگونه مراسم ها دری به سوی افقی تازه در کرمان باز کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *