پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۰۶

امیری: تصمیم شورای حل اختلاف قوا در مورد خالقی
به وزارت کشور ابلاغ نشده است
سخنگوی وزارت کشور گفت: تصمیم شورای حل اختلاف قوا در مورد خالقی به وزارت کشور ابلاغ نشده است. به گزارش ایلنا امیری در مورد موضوع مینو خالقی گفت: در این مورد مسئله جدیدی هنوز به ما ابلاغ نشده است البته بنده هم از طریق رسانه‌ها خبرهایی در مورد تصمیم هیات حل اختلاف قوا شنیده‌ام اما هنوز به شکل رسمی تصمیمی به ما ابلاغ نشده است. قائم مقام وزارت کشور تاکید کرد: هنوز تغییری در وضعیت خانم خالقی صورت نگرفته است. ما به شکل مرتب و به مناسبت‌های مختلف با اعضای شورای نگهبان جلسه و صحبت داریم، اما موضوع جدیدی به ما ابلاغ نشده است. او گفت: ما چند بار در این مورد با شورای نگهبان رایزنی کردیم و استدلال‌های خود را گفته‌ایم اما در شرایط او تغییر جدیدی حاصل نشده و رسما هم از هیات حل اختلاف قول چیزی به ما ابلاغ نشده است. امیری در مورد منتشرکننده عکس‌های منسوب به خالقی خاطرنشان کرد: افراد و سایت منتشر دهنده شناسایی و به قوه قضاییه اعلام شد دادسرای عمومی تهران در حال پیگیری مسئله است و ادامه کار را باید از قوه قضاییه پیگیری کنید.
حجت الاسلام صدیقی: اگر دولت حماسی بود و با برجام و مذاکره خود را مشغول نمی کرد، موفقیت های منطقه ای بیشتری داشتیم
انتخاب نوشت: حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اگر دولت خود را با برجام و مذاکره مشغول نمی کرد، فتوحات و موفقیت های منطقه ای و اقتصادی فراوانی به دست می‌آورد، گفت: برخی از مدیران، ده‌ها شرکت اقتصادی داشته و فرصت و حوصله اجرای اقتصاد مقاومتی را ندارند.
آیت الله مکارم شیرازی: نباید دور خود را خط بکشیم
انتخاب نوشت: آیت الله مکارم شیرازی گفت: عقیده ما بر این نیست که دور خود را خط کشیده و با دیگر کشورها ارتباط نداشته باشیم؛ ولی باید عزت و ذلت را نیز در نظر بگیریم.
تکذیب خبر بمب گذاری در تهران
مهر نوشت: فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با رد شایعه بمب گذاری در تهران پارس محدوده خاک سفید گفت: انفجار به دلیل دپوی مواد محترقه بوده است. سردار حسین ساجدی نیا گفت: صبح چهارشنبه مقارن ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه ۲۹ اردیبهشت ماه انفجاری در محدوده منطقه تهرانپارس، در شرق تهران اتفاق افتاد که بلافاصله نیروهای پلیس و واحد های امدادی در محل حاضر شدند. این مقام انتظامی در ادامه گفت: پس از بررسی مشخص شد جوان ۲۵ ساله ای که مشغول جمع آوری مواد بازیافتی سطل زباله بود، متوجه بسته ای شده و قصد بیرون آوردن آن را داشت اما انفجار ناگهانی بسته مذکور به مجروحیت جوان از ناحیه دست و صورت منجر شد. او افزود: به دنبال این موضوع کارشناسان چک و خنثی سازی پلیس، بلافاصله در محل، حاضر و نسبت به بررسی حادثه اقدام کردند که در بررسی های فنی مشخص شد مواد استفاده شده شامل مواد محترقه دست ساز بوده و هیچ گونه اثری از وجود مواد منفجره در بسته مذکور دیده نشد.
رضایی: مخالف برجامی که رهبر انقلاب مشروط پذیرفتند نیستیم
ایلنا نوشت: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: ما مخالف برجامی که رهبر انقلاب مشروط پذیرفتند نیستیم و از این تصمیم حمایت می کنیم.
هاشمی: بنا ندارم خودم را برای ریاست خبرگان
مطرح کنم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره محتمل‌ترین گزینه برای ریاست مجلس خبرگان گفت: در مورد ریاست خبرگان هم هرگونه که نمایندگان خبرگان تصمیم بگیرند، انتخاب خواهد شد. به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اوّلاً فضای خبرگان در آینده با تغییر چند‌نفر مثل سابق خواهد بود که سالی دوبار اجلاس رسمی و در هر اجلاس چند سخنرانی داشتند. در مورد ریاست خبرگان هم هرگونه که نمایندگان خبرگان تصمیم بگیرند، انتخاب خواهد شد. من که فعلاً بنا ندارم خودم را برای ریاست مطرح کنم. برای اینکه الان در همین‌جا کار‌های زیادی داریم. در آنجا نیاز نیست که انسان رئیس باشد و همین که در خبرگان باشم، خوب است.
پرویزپرستویی دبیر کمپین مبارزه مردمی در اعتراض به برداشت غیرقانونی ۲میلیارد دلار
به دنبال صدور رای دادگاه‌های امریکا برای تصاحب حدود دومیلیارد دلار از اموال ملت ایران ، کمپین مردمی به دبیری پرویز پرستویی راه‌اندازی شده است .به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرویز پرستویی به عنوان دبیر منتخب این کمپین اعلام کرد: «ما مردم ایران انقدر در پیچ و خم حوادث روزگار آبدیده شده‌ایم که بخواهیم و بتوانیم قدرتمندانه خواسته های به حقمان را از روش‌های قانونی و مدنی پیگیری کرده و بهانه به دست دشمنان این مرز و بوم ندهیم . هرکس از هر قشر و سلیقه ، که این آب و خاک را دوست دارد بسم الله ، با شرکت در این گردهمایی بزرگ ملی به دیگر جهانیان نشان دهد که هرگز نخواهد گذاشت حق فرزندانش از گلوی هیچ کس به راحتی پایین برود.»
واکنش دیده بان حقوق بشر به محاکمۀ متهمان به جاسوسی برای ایران در عربستان
العام نوشت: دیده بان حقوق بشر، محاکمۀ ۳۲ نفر در عربستان سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران را «تمسخر عدالت» توصیف کرد. بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر که در نیویورک مستقر است، متهمان شامل یک ایرانی،‌ یک افغان و۳۰ نفر شهروند سعودی هستنى و به جز یک نفر همگی شیعه می باشند. محاکمه شماری از این افراد در ماه بهمن (فوریه) شروع شد که پس از قطع روابط تهران و ریاض بود. دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که برای ۲۵ نفر از متهمان مجازات اعدام درخواست شده است. دیده بان حقوق بشر گفت که روند محاکمه این ۳۲ نفر ناقض رویه صحیح قضایی و حقوق متهمان است. گفته می شود که ۳۱ نفر آنها در سال ۲۰۱۳ بازداشت شده بودند. بنابه گزارش ها این افراد به صورت همزمان در شهرهای مکه، مدینه و ریاض بازداشت شدند. دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد،‌ «مقام ها به متهمان اجازه نداده اند با وکلای خود دیدار کنند و همه اسناد دادگاه که برای تنظیم دفاعیه لازم است را ارائه نکرده اند.» به گفته این گروه بعضی از اتهامات شامل «خیانت» و «جاسوسی» است، و در پرونده این افراد، اتهاماتی وجود دارد که «نمی توان آنها را جرم دانست.»
ماجرای پناهنده شدن منشی مخصوص صدام به ایران
افکارنیوز نوشت: سید محمود دعایی به ملاقات های مکرر خود با ادریس بارزانی فرزند ملا مصطفی در دوره سرپرستی روزنامه اطلاعات اشاره کرد و گفت: «ادریس می خواست با آیت الله خامنه ای که آن زمان نماینده امام در شورایعالی دفاع بود ملاقات کند. وقتی همراه ادریس به محضر آیت الله خامنه ای رفتیم ایشان با لطف خاصی او را پذیرفتند و همواره از درک و واقع بینی ایشان سخن می گفتند.» دعایی خاطره ای نقل کرد از خالده عبدالقهار عبدالرحمن، منشی صدام حسین که از اعضای حزب دموکرات کردستان بود و پس از اینکه دستگاه اطلاعاتی عراق به او شک کرد به ایران پناهنده شد: «زمانی که عبدالقهار به ایران پناهنده شد، وزارت اطلاعات تازه شکل گرفته بود. مسئولان این وزارت درباره هدف ایشان از پناهندگی شک کردند. یک روز که به موسسه اطلاعات رفتم دیدم خانمی منتظر من است. خانم عبدالقهار بود. آمده بود از وضعیتی که داشت شکایت کند. می گفت من با تصور داشتن شرایط مناسب به ایران پناهنده شدم اما حساسیت ها و نظارت ها برای ما رنج آور است. ما پشیمان هستیم. پس از آن با مسئولان نظام وارد مذاکره شدم. خوشبختانه آقای ری شهری وزیر اطلاعات ایشان را به عنوان پناهنده رسمی پذیرفتند و امور ایشان مانند دیگر پناهندگان به وزارت کشور سپرده شد و منزل و امکانات مناسبی در اختیار ایشان قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *