سایت خبری پیام ما آنلاین | پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پزشکی





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org

0435…0921
این پروتزها سرطان را با خود می‌آورند؟
آیا پروتز‌های زیبایی باعث ایجاد سرطان می‌شوند، پروتز‌های زیبایی هر چند سال یک‌بار باید عوض شوند، درد و عوارض بعد از عمل زیبایی سینه تا چه وقت طول می‌کشد؟
پروتز‌های زیبایی نقشی در ایجاد سرطان سینه ندارند و فقط ممکن است تشخیص سرطان را با مشکل مواجه کنند. به بیان دیگر بیماری که پروتز سینه دارد در صورت ابتلا به سرطان سینه ممکن است توده خود را دیرتر کشف کند یا نتواند از ماموگرافی برای تشخیص زودرس استفاده کند. در مورد تعویض پروتز زمان خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. ممکن است به دلیل بروز عوارضی مانند چسبندگی یا عفونت پروتز در زمانی کوتاه از گذاشته شدن نیاز به درآوردن باشد و دربرخی افراد نیز پروتز تا مدت طولانی سالم مانده و نیاز به تعویض نباشد. لذا به خانم‌ها توصیه می‌شود برای اطمینان از سلامت پروتز‌ها و سینه، سالی یک بار برای چکاپ به پزشک خود مراجعه کنند. در مورد عوارض جراحی زیبایی سینه باید گفت برخی عوارض بعد از جراحی سینه مانند درد در حدود یک تا دو هفته طول می‏کشند و به تدریج از بین می‏روند اما برخی عوارض مانند عفونت یا چسبندگی ممکن است مدت‌ها پس از عمل بروز کنند؛ لذا طول مدت و درمان آنها بستگی به نوع عارضه دارد.

8545…0938
با تهوع اضطرابی چه باید کرد؟
دختری 17ساله هستم که وقتی مضطربم، دچار حالت تهوع شدید می‌شوم. علت آن چیست؟
تهوع یکی از علائم اضطرابی است اما الزاما به معنای وجود اضطراب نیست. گاهی ما در فرآیند رشد بعضی رفتارهای اتفاقی را به عنوان نماد یا نشانه‌ای از اعتراض به درد یا شرایط ناامن تولید می‌کنیم که می‌تواند به لحاظ تاثیرگذاری روی دیگران برای ما مفید باشد یا حتی این رفتار را الگوبرداری از کسی، موقعیتی یا ترسی واقعا تجربه‌شده در قبل، یاد گرفته‌ایم و انجام داده‌ایم که در شرایط فعلی، همچون گذشته به علامت ناامنی، نگرانی یا ترس به نمایش می‌گذاریم که در بسیاری اوقات ناآگاهانه تولید می‌شود. در واقع این رفتار به نوعی رفتاری واکنشی (عکس‌العمل) به محرک یا موقعیتی شاید ترسناک، ناامن یا اضطراب‌آور است. به هر جهت اگر حالت تهوع در شما زیاد است، در شرایط روحی‌تان تاثیر بدی گذاشته و حتی شما را از قرار گرفتن در بعضی موقعیت‌ها یا مکان‌ها دور کرده یا اعتمادبه‌نفس‌تان را پایین آورده، باید با یک روانشناس که در باب این موضوع مهارت لازم را دارد مشورت و در صورت نیاز وارد فرآیند درمان (درمان‌های رفتاری و آموزشی) شوید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *