پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دنیای مجازی

دنیای مجازی





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷

طراحی «استیکر» در «تلگرام»
برای طراحی استیکر کافی است تصویر مورد نظر را دوربُر و به فرمت PNG تبدیل کنید. فایل ارسالی باید دارای طول و عرض 512px باشد. در واقع حداقل یکی از مقدارهای طول یا عرض «باید» 512px باشد و دیگری، 512 یا کمتر از آن باشد. حجم فایل تهیه شده هم باید کمتر از 350 کیلوبایت باشد.
در این مرحله حتی تلگرام فایل پیشنهادی هم به شما ارائه می‌دهد تا استیکر‌های خود را به آن وارد کنید و از آن خروجی‌ بگیرید. بعد به ربات تلگرام با نام @stickers bot پیام متنی می‌دهید و از این به بعد او دستورات لازم برای شما را ارسال می‌کند و در مرحله آخر شما استیکر‌های خود را با نامی که انتخاب کرده‌اید منتشر می‌کنید. هر چند این امکان تنها توسط «تلگرام» به کاربران داده شده است اما استفاده غیر فرهنگی از آنها می تواند باعث ایجاد محدودیت در «تلگرام »شود.

تلگرام از یک شبکه ارتباطی تا یک شبکه اجتماعی
در نسخه های اخیر«تلگرام» شاهد تغییر ماهیت این شبکه ارتباطی هستیم. تغییری نرم و هوشمندانه. آنچنان که کاربردهای این نرم افزار به مرور وسیع تر و فراتر از یک نرم افزار پیام رسان می کند. کم کم شاهد آن هستیم که با افزودن امکانات تازه در نسخه های جدید، با زیرکی هرچه تمام تر این شبکه ارتباطی به یک شبکه اجتماعی تبدیل می شود. این تغییرات آهسته و تدریجی به گونه ای رقم می خورد که کاربران این اپلیکیشن نیز این تغییرات را همراهی می کنند. توسعه پایدار، مستمر و تدریجی از همراه کردن کاربران و مشتریان حتی در صورت تغییر ماهیت محصول است. چرا که کاربران نیز به تدریج نیاز های جدید خود را کشف می کنند و در بزنگاهِ احساس نیاز به خدمت جدید، پاسخی از سرویس دهنده دریافت می کنند که این بسیار مطلوب است و به محبوبیت محصول کمک می کند. کاری که به خوبی تیم پروژه تلگرام از عهده آن برآمده اند.

توسعه گام به گام تلگرام
از دیگر درس هایی که می شود از پیشرفت قدم به قدم ولی پیوسته تلگرام گرفت، فازبندی مناسب و توسعه گام به گام محصول است. یکسال پیش تلگرام یک نرم افزار پیام رسان خوب با امکانات قابل قبول بود. ولی در کوتاه مدت شاهد تحولات بنیادین در ماهیت و کاربردهای این شبکه بودیم. همگان تأئید می کنند که تلگرام در هر مرحله کاربردی را که ادعا می کرد ، خوب انجام می داد. خیلی بعید است که بدون برنامه ریزی و هدف گذاری بلندمدت و تعیین مایل‌استون ها، مدیران محصول تلگرام این موفقیت ها را به دست آورده باشند.با عمومی و در دسترس بودن API های تلگرام، برای برنامه نویسان بستر بسیارخوبی برای توسعه ایجاد شده است اما در مقابل ربات های آزاردهنده ای هم ظهور کردند که علاوه بر برهم زدن نظم گروه ها، حریم خصوصی افراد را دچار خدشه خواهند کرد.

کارآفرینی اجتماعی در تلگرام
تغییر و تحولات تدریجی در تلگرام، با استفاده از برنامه نویسان علاقمند در سرتاسر دنیا و بصورت کاملا داوطلبانه رخ می دهد. تلگرام با استفاده بجا از مفهوم کارآفرینی اجتماعی و با بکارگیری هوشمندانه تخصص های اجتماع مورد نظرش، محصول خود را تکمیل می کند. این مفهوم در تکمیل و تکثیرِ یکباره استیکرهای تلگرام بیشتر مشهود است. ایجاد پلتفرم ربات ها که به سادگی برای برنامه نویسان، فعالان و علاقمندان حوزه آی تی قابل بکارگیری و توسعه است، شاید بهترین راهکار برای رسیدن به هدف باشد. استفاده از ظرفیت و استعداد برنامه نویسان، گرافیست ها و دیگر تخصص ها در سرتاسر دنیا، تنها با ایجاد بستری هوشمندانه. شاید این بزرگترین درسی باشد که استارتاپ های ایرانی باید از تیم تلگرام بگیرند.انقلاب بات ها در تلگرام، نوید رشد و دستیابی زودهنگام بشر به اتصال هوشمندانه اشیاء به اینترنت را می دهد. هر چند هنوز کامندها (دستور ها) بسیار محدود هستند اما دیری نمی پاید که خیلی از کاربردها به سادگی در دسترس اشیاء قرار می گیرند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *